Letná škola diagnostiky, alebo ako zistiť, že sa niečo pokazilo

Leto beží v plnom prúde a naše mobilné zariadenia dostávajú poriadne zabrať. Niekedy však nepochopiteľne vypovedia službu. Spísali sme preto zoznam najbežnejších porúch a jednoduchý spôsob, pomocou ktorého identifikujeme vzniknutý problém.

Ako zistíme, či má náš smartfón poškodený displej?

  • Displej nič nezobrazuje a ak áno, nevieme čo.
  • Displej nereaguje na naše dotyky.
ZDROJ | pixabay.com

Ako zistíme, či máme smartfón poškodený vodou?

  • Vyteká z neho voda.
  • Keď pripojíme nabíjačku, vyhodí ističe na celej ulici.

Ako zistíme, či sa nám smartfón nadmerne zahrieva?

  • Nedokážeme ho udržať v ruke.
  • Keď ho dáme podržať manželke, pustí ho na zem. Vtedy nám príde vhod bod číslo jeden.

Pozrite siDOVOLENKA l Ako skrotiť fotky a videá po návrate z dovolenky

Ako zistíme, že sme minuli všetky mobilné dáta?

  • Ideme na rande naslepo zo zoznamky. Keď sa partner/parnerka neohlási ani po niekoľkých hodinách, nemusíme myslieť hneď na to najhoršie. Skontrolujme si radšej aktuálny zostatok dát v smartfóne.
  • Tesne potom ako sme nafotili fotky nášho života, nám smartfón nenávratne zmizne v 200 metrov hlbokom kaňone. Čo čert nechcel, mobilné dáta sa deň predtým minuli a na cloud sa do zálohy neodoslala ani jedná fotka.

Ako zistíme, že nepoznáme heslo na sociálnu sieť?

  • Po preinštalovaní operačného systému sa niekoľko hodín neúspešne pokúšame prihlásiť na obľúbenú sociálnu sieť.
  • Keď nám služba zablokuje prístup, zo zúfalstva hodíme telefón o stenu. Vtedy nám príde vhod bod číslo jeden.
ZDROJ | Microsoft

Na záver sme ako bonus pre vás pripravili inteligentnú identifikáciu niektorých obľúbených zariadení.

Ako zistíme, že používame Windows?

  • Aktualizácia systému sa spustí vždy v tej najnevhodnejšej chvíli.
  • Po aktualizácii nejde niekoľko programov. Zásadne tie, kvôli ktorému sme počítač zapínali.
  • Antivírus objaví malvér. Po preinštalovaní celého systému nakoniec zistíme, že škodlivým kódom bol samotný antivírus.

Pozrite siBudú sledované vďaka chybe v Bluetooth zariadenia Apple a Microsoftu?

Ako zistíme, že máme počítač Apple?

  • Musíme zadávať heslo tak často, až máme pocit, že pracujeme v CIA.
  • Na klávesnici márne hľadáme známe tlačidlá, napríklad Delete, keď posúvame myškou dole, kurzor ide hore a opačne.
  • Externý harddisk nechce spolupracovať s počítačom, lebo… Apple.

Ako zistíme, že máme smartfón Huawei?

  • Všetky nami zadávané heslá sa vzápätí objavia na Dark webe.
  • Nepochopiteľne sa zvýši dátová spotreba.
  • Začnú nám vo veľkom chodiť e-maily v čínštine.

Ako zistíme, že máme Samsung Galaxy Fold?

  • V peňaženke nosíme doklad o zaplatení zariadenia.
  • Pravidelne čítame TECHBOX, aby sme zistili začiatok predaja tohto „revolučného“ smartfónu.

Technika nám vie pripraviť množstvo prekvapení a pokazí sa presne v tej chvíli, keď to najmenej potrebujeme. Ale aj tak to nie je nič, voči našej stratenej schopnosti používať vlastnú hlavu.

Naše tipy vám samozrejme nepomôžu dostať sa z najhoršieho, opraviť prasknutý displej, alebo prinútiť inžinierov programovať tak, aby ich zariadenia ľudia dokázali v praxi plnohodnotne používať. No s úsmevom ide vždy všetko akosi ľahšie.

Komentáre k článku