IFA GPC 2018 – čo môžeme očakávať v Berlíne?

IFA v Berlíne je každoročne veľmi dôležitou Európskou výstavou, na ktorej medzinárodné spoločnosti odhaľujú novinky pre najsilnejšie obdobie roka – Vianoce. Boli sme sa pozrieť v Ríme, čo prinesie ročník 2018.

Už tradičná prestížna konferencia IFA Global Press Conference pripomína, ako blízko máme veľkú výstavu IFA 2018 v Berlíne. Boli sme sa pozrieť v Ríme na nové trendy, ktoré tento ročník prinesie. A verte nám, opäť by ste si mali rezervovať čas v období od 31. augusta do 5. septembra 2018, kedy otvorí svoje brány už 58. ročník výstavy IFA. Výhodou výstavy IFA je, že najnovšie produkty zo sveta čiernej i bielej techniky si môže prísť pozrieť ktokoľvek.

Pozrite siPozrite si najlepšie produkty výstavy IFA 2017

Minulý rok výstavu navštívilo 252 000 ľudí, pričom na ploche 240 000 m2 sa prezentovalo až 1 800 vystavovateľov. Sú to obrovské čísla, jednoducho Berlín je začiatkom septembra vždy miestom, kde sa robí veľký biznis.

Vystavovateľom sa prísť oplatí, okrem toho, že nadviažu rôzne obchodné spolupráce, môžu zaujať 5 700 novinárov zo 160 krajín. Medzi nimi nechýbame ani my. Každoročne pre vás pripravujeme veľké reportáže a predstavujeme naše prvé dojmy z produktov, ktoré nás na výstave zaujmú najviac.

Aj v roku 2018 bude v Berlíne pokračovať projekt IFA NEXT, ktorý umožňuje prezentáciu najmä inovačným startupom. IFA NEXT nájdete v hale 26, určite ju odporúčame navštíviť. Veľkou novinkou bude platforma Shift AUTOMOTIVE, jednoducho aj v Berlíne si uvedomujú, že autá sa menia.

Mení sa spôsob ako ich používame a ako ich ovládame. Technológie sú už neoddeliteľnou súčasťou automobilov, a tak si nájdu novinky svoje miesto aj popri výstave IFA v Berlíne, a to od 4. do 5. septembra 2018.

Celkovo sa technologický trh mení, produkty ovládame hlasom a umelá inteligencia sa stáva ich neoddeliteľnou súčasťou. Netreba zabudnúť na to, že stále viac produktov je medzi sebou prepojených, a to aj vrátane domácich spotrebičov ako chladničky či práčky.

Najväčším ťahúňom technológií je však stále trojica: smartfóny, počítače a televízory. Smartfóny budú v roku 2018 tvoriť až 48 % trhu, pričom segment TV či počítačov si ukrojí po 12 % trhu.

Tu jasne vidieť, aký veľký je trh smartfónov. Inak povedané, až polovica tech produktov predaných vo svete tvoria smartfóny. Paradoxne na výstave IFA ich veľa predstavených nie je. Napríklad Samsung tu zvykol uvádzať svoj Note, no posledné roky ho ukáže svetu skôr. Novinky v oblasti smartfónov však určite ukáže Sony, Motorola či Alcatel.

Sharp vidí budúcnosť v 8K rozlíšení, už dnes má v ponuke 70-palcový 8K televízor LV-70X500E za 11 199 €.

Naopak na výstave IFA môžeme vidieť množstvo nových modelov televízorov. Príkladom je prvý komerčný model s 8K (7680 x 4320) rozlíšením od spoločnosti Sharp. Tento televízor sa už dnes predáva za cenu 11 199 €, pričom ponúkne 70-palcovú uhlopriečku a upscaling obsahu práve do rozlíšenia 8K. Obsahu v tomto vysokom rozlíšení je totiž ako šafránu.

A čo by mali priniesť nové zariadenia predstavené na výstave IFA 2018? Smartfóny by mali mať ešte lepšie fotoaparáty, väčšie displeje a vraj ich budeme vymieňať ešte rýchlejšie ako doteraz. Notebooky síce budú lákať na kompaktnejšie telá, na druhej strane stále viac funkcií typických pre počítače nahrádzajú smartfóny, a tak sa očakáva útlm. Televízory budú lákať najmä na väčšie uhlopriečky.

Talianska spoločnosť Axis ukázala 4G rádio Radionovelli s dotykovým displejom, webkamerou a OS Android.

To znamená, že aj televízor, ktorý nepotrebujeme vymeniť a dobre nám slúži budeme mať podľa zástupcov spoločnosti Gfk, zameranej na prieskumy trhu, chuť nahradiť novým s väčšou uhlopriečkou či novými smart funkciami. Záujmu o televízory pomôže aj zväčšujúci sa počet domácností s dvoma či troma televízormi. Najmä východná Európa v tomto smere zaostáva za západom.

Rast podľa Gfk zaznamenajú aj tzv. wearables, teda zariadenia, ktoré nosíme na tele ako napríklad inteligentné hodinky a fitnes náramky. V bielej technike by mal rásť záujem o smart funkcie. Aj IFA 2018 v Berlíne tak ukáže množstvo rôznych spotrebičov, ktoré vieme ovládať pomocou aplikácií a na diaľku. A netreba zabudnúť ani na Smart Home, tento segment trhu je taktiež na vzostupe.

V Gfk sa zamysleli aj nad tým, kto je vlastne zákazníkom sveta digitálnych technológií. Ľudí tak rozdelili do piatich skupín: Reconstructors – narodení pred rokom 1952, Boomers – narodení v rokoch 1952 až 1966, Generation X – narodení v rokoch 1967 – 1981, Millennials – narodení v rokoch 1982 – 1966 (už vyrastali s internetom) a iBrains – narodení v rokoch 1997 – 2011. Práve posledná skupina ľudí iBrains už žije s technológiami od narodenia a vo svete digitálneho sveta je úplne doma.

Globálnym trendom je „Instant Everywhere“, to znamená, že ľudia rozmýšľajú štýlom: Čo chcem? Odpoveďou je: Všetko. A na otázku: Kedy to chcem? Je jednoduchá odpoveď: Hneď! Zamyslite sa nad tým, skutočne žijeme v takomto svete, stačí sa pozrieť okolo nás. Veľkým hráčom bude „Artificial Intelligence“, jednoducho chceme, aby zariadenia boli inteligentné a urobili to, čo im povieme.

Zaujímavý je tiež trend, že ľudia sa prestávajú zaujímať o kúpu zariadení s najlepšou cenou. To je dobrý signál pre výrobcov, môžu tvoriť kvalitné produkty, ktoré ak ponúknu dobrý pomer ceny a výkonu, zaujmú. Ľudia vraj doslova volajú po inováciách a sú za ne ochotní zaplatiť! Tešíte sa? Podrobnejšie informácie o výstave IFA 2018 nájdete na www.dsihk.sk v sekcii Veľtrhy, alebo navštívte priamo stránku veľtrhu www.ifa-berlin.de.

Dovidenia na výstavisku.

Komentáre k článku