Ford Mustang Mach-E je takmer tu, čo ponúkne a koľko bude stáť u nás?

ZDROJ | Ford

Už o pár mesiacov na trh zamieri športový elektromobil Ford Mustang Mach-E hneď v niekoľkých verziách. Ako sa od seba budú líšiť, ako budú vyzerať a čo ponúknu?

Očakávaný Ford Mustang Mach-E sa má už roka 2020, prípadne začiatkom roka 2021, objaviť v predaji v Spojených štátoch, ako aj v niektorých európskych krajinách. Na rozdiel od zoštíhleného portfólia, ktoré si v súčasnosti razí napríklad (pre tento model) konkurenčná automobilka Tesla, bude elektrický Mustang ponúkaný v celkovo šiestich verziách.

ZDROJ | Ford

Na americkom trhu bude oficiálne k dispozícii päť menovitých verzií – Select, California RT. 1, Premium, GT a First Edition, ku ktorým sa v priebehu jari 2021 pridá aj verzia GT Performance. Záujemcovia o ktorúkoľvek z týchto verzií musia na domácom trhu zložiť prekvapivo nízku zálohu v sume 500 dolárov.

ZDROJ | Ford

Dojazd elektromobilov na americkom trhu je vypočítavaný na základe metódy EPA, ktorá sa spôsobom výpočtu dojazdu od u nás známejšej metódy WLTP značne líši. Pri porovnávaní amerických a európskych špecifikácií elektromobilov je potrebné na tieto rozdiely myslieť.

Verzia Select s pohonom zadných kolies ponúkne podľa metódy EPA dojazd na úrovni 370 kilometrov. Pri výbere pohonu všetkých štyroch kolies dojazd klesne na oficiálnych 338 kilometrov. Ostatné verzie budú ponúkané aj vo verzii ER (Extended Range), ktorá ponúkne pri pohone zadných kolies dojazd 483 kilometrov a vo verzii AWD (All-wheel drive) zhruba 434 kilometrov. Najvýkonnejšia verzia GT napokon ponúkne zlatý stred v podobe 378 kilometrového dojazdu. Ford ponúkne na batérie 8-ročnú záruku, resp. záruku na prvých 160-tisíc kilometrov.

Štandardná verzia bude stavať na batérii s kapacitou 75,7 kWh, zatiaľ čo verzia ER s rozšíreným dojazdom na batérii s kapacitou 98,8 kWh. Predpokladáme, že v prípade oboch verzií bude časť kapacity použitá ako rezerva pre ochranu batérií pred rýchlym opotrebovaním. Postarať sa o to má aj vodné chladenie použité pri oboch batériových moduloch. Nabíjanie má prebiehať maximálnym výkonom 150 kW, ktoré nabije batérie z 10 na 80 % za 38 – 45 minút.

Medzi výkonom štandardnej verzie so zadným náhonom alebo pohonom všetkých štyroch kolies nebude žiaden rozdiel, ponúknu 198 kW, resp. 266 koní. Líšiť sa budú samozrejme v krútiacom momente na úrovni 317, resp. až 428 lb-ft (429 – 580 Nm). RWD verzia s rozšíreným dojazdom ponúkne výkon 216 kW/290 koní (429 Nm) a AWD 258 kW/346 koní (580 Nm). Verzie GT a GT Performance Edition tieto čísla vystrelia až na 342 kW/459 koní s krútiacim momentom 1 125 Nm.

ZDROJ | Ford

V zadnom batožinovom priestore ponúkne Ford Mustang Mach-E kapacitu 822 litrov, zatiaľ čo do jeho predného kufra sa má zmestiť 139,5 litra objemu. V prípade európskej verzie to však bude iba 402 litrov, ktoré je po sklopení zadných sedadiel možné navýšiť na 1 420 litrov.

ZDROJ | Ford

Európska verzia by mala podľa metodiky WLTP ponúknuť v najvyššej možnej konfigurácii dojazd až 600 kilometrov pri výkone 210 kW. Štandardná verzia však bude začínať na 450 kilometroch s výkonom 190 kW, resp. 420 kilometroch v prípade verzie AWD, ktorá bude disponovať výkonom 248 kW.

Rozšírený dojazd je možné dokúpiť aj pri výbere pohonu všetkých štyroch kolies, čím sa táto verzia dostane na úroveň 540 kilometrov na jedno nabitie. V predaji by mala byť neskôr aj verzia GT s výkonom 342 kW.

Záujemcovia na európskych trhoch musia zložiť zálohu vo výške 1 000 eur. Štandardná verzia pritom bude začínať na cene 46 900 € a verzia AWD na 54 000 €. Rozšírený dojazd bude za príplatok 7 575 €, resp. 8 900 € pri výbere verzie AWD.

Oficiálna cena v dolároch je uvádzaná bez dane, pretože jej výška nie je rovnaká v každom americkom štáte.

ZdrojFord,InsideEVs

Komentáre k článku