Čo všetko vieme o Porsche Taycan? Tesla Model S, tras sa

Prvý plne elektrický model od automobilky Porsche, predtým známy pod kódovým označením Mission E, vyrazí na cesty už o niekoľko mesiacov. Na čo sa môžeme tešiť?

Elektrifikácii sa nevyhla ani nemecká automobilka s 88-ročnou históriou, ktorá už v najbližších mesiacoch vypustí z výrobnej linky prvé kusy elektromobilu Porsche Taycan. Ak pôjde všetko podľa plánu, debut elektromobilu prebehne niekedy na prelome roku 2019 a 2020. Ako už však asi tušíte, nepôjde o žiaden rodinný a cenovo dostupný elektromobil.

ZDROJ | Porsche

Predobjednávky na Porsche Taycan sú už nejakú dobu otvorené a záujemcovia už boli vyzvaní na zaslanie zálohy vo výške 2 500 dolárov. Vďaka otvoreniu predobjednávok sme sa dozvedeli, že elektromobil bude dostupný v troch verziách: Taycan, Taycan 4s a Taycan Turbo.

https://youtu.be/nz8-p9dn3NY

Základný model Taycan by mal stáť zhruba 90-tisíc dolárov, Taycan 4s sa zrejme cenou priblíži bližšie k cene 100-tisíc dolárov a najvýkonnejší variant Taycan Turbo presiahne sumu 130-tisíc dolárov. Zákazníci v Spojených štátoch si budú môcť vyššiu cenu ospravedlniť bezplatným nabíjaním.

ZDROJ | Porsche

Porsche Cars North America poskytne zákazníkom počas prvých troch rokov od kúpy vozidla bezplatné nabíjanie na prvých 30 minút nabíjania. Majitelia športového elektromobilu môžu využiť celkovo 484 nabíjacích staníc a nabíjačiek v 191 predajniach automobilky v USA.

ZDROJ | Porsche

Hoci nepôjde o rodinné auto, oproti bežným športovým modelom so spaľovacím motorom poskytne podstatne viac priestoru. Taycan bude v podstate 4-dverový sedan, ktorý má poskytnúť miesto na batožinu v zadnom, ale aj v prednom kufri.

ZDROJ | Porsche

Ak teda práve v Taycane nebudete viezť deti do školy, na bláznenie budete mať k dispozícii výkon 600 koní, respektíve 440 kW, ktoré vás vystrelia z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy. Pri bežnej jazde by mal byť na jedno nabitie Taycan schopný prejsť až 500 kilometrov, čo je aj na pomery bežných elektromobilov veľmi slušný dojazd.

ZDROJ | Porsche

Vďaka rýchlym 800-V nabíjačkám, ktoré Porsche aktuálne buduje, sa môže Taycan nabiť na 400 kilometrov už za 15 minút na nabíjačke. Ako bude rýchle nabíjanie vplývať na životnosť batérií, je zatiaľ otázne. Porsche už medzitým premýšľa aj nad tým, čo bude robiť so starými batériami.

ZDROJ | Porsche

V interiéri bude umiestnený 10-palcový dotykový displej, ktorý by mal poskytovať dobrú viditeľnosť aj počas slnečných dní. Druhý dotykový displej v stredovom paneli medzi vodičom a spolujazdcom nahradí väčšinu fyzických tlačidiel.

https://youtu.be/x4xJ-4piQxI

Pôvodné zábery na koncept Mission E ukazovali protichodne sa otvárajúce dvere. Tie však musela automobilka zo sériového modelu odstrániť a to z dôvodu praktickosti a bezpečnosti. Portál Electrek okrem toho priniesol informácie o zimnom pakete, ktorý bude obsahovať vyhrievané predné a zadné sedadlá, vyhrievaný volant a tepelné čerpadlo.

Pozrite siJazdili sme Audi e-tron v Abú Dhabí, prvé prémiové elektrické SUV bez zrkadiel!

Keďže Taycan nevzniká v slnečnej Kalifornii, Porsche nepodcenilo ani testy v zimných podmienkach a model testuje aj na snehu. Za pozornosť stojí fakt, že Porsche na Taycan pripevnilo falošné výfuky. Ak malo ísť o istý spôsob kamufláže, zjavne to nezabralo.

ZDROJ | NexpFPV

ZdrojElectrek,Porsche,Reddit

Komentáre k článku