Čo sme písali pred 10 rokmi? O krásnych smartfónoch a dnes už mŕtvom 3D

ZDROJ | Sony

Povedali by ste pred 10 rokmi, že dizajn smartfónov sa zmení tak, že jediným rozdielom medzi nimi bude veľkosť? Kedysi rôznofarebné a dizajnovo rôznorodé kúsky chŕlil každý jeden výrobca, dnes máme vo vreckách placky, ktoré sa síce líšia výbavou vo vnútri, no dizajn je rovnaký – tenká placka.

Pred 10 rokmi sme sa dočkali tichého vynovenia Apple MacBookov Pro s unibody konštrukciou. To boli ešte tie, ktoré mali viac ako 2, resp. 4 porty. Zaujímavé je, že ceny spred 10 rokov sú veľmi podobné tým súčasným. Podobná je aj výdrž na jedno nabitie – okolo 10 hodín. Samozrejme, výbava vo vnútri je podstatne odlišná, rozdielna je aj hrúbka či hmotnosť. Mimochodom, pred 10 rokmi bol na trhu ešte stále 17″ MacBoook Pro. Dnes ho nahradil 16″ model.

Sony Ericsson, predchodca dnešného Sony, predstavil dva dostupnejšie smartfóny série Walkman – Spiro a Zylo. Kolega o nich písal: „Vybavené sú prehrávačom Walkman s patričnou dávkou hudobných funkcií. Majú výsuvnú konštrukciu, prehrávač môžete vyhradenými tlačidlami ovládať aj pri zatvorenom mobile. Výrobca zdôrazňuje aj prítomnosť už známej funkcie TrackID. So Sony Ericssonom Spiro s Walkman prehrávačom využijete na pripojenie do internetu EDGE, ktoré v konektivite dopĺňa Bluetooth a, trochu prekvapivo, aj microUSB. Prítomnosť 3,5 mm jacku je veľkým pozitívom, rovnako aj rozširujúca sa podpora microSD kariet. Sony Ericsson Zylo s Walkman prehrávačom je tým „väčším“ z dvojice noviniek. Hrdí sa, okrem spomenutého Walkmanu, predovšetkým podporou HSPA.“ Menší model mal len 2 Mpx fotoaparát, väčší ponúkal „až“ 3,2 Mpx rozlíšenie. Vtipnejšia ešte ale aj uhlopriečka displeja – Spiro mal 2,2″, Zylo 2,6″.

Dnes už takmer neexistujúca rodina kompaktných fotoaparátov slávila pred 10 rokmi veľké úspechy. Sony v tom čase rado pútalo pozornosť na špičkovo vybavené aparáty do vrecka. Veď čítajte: „Výrobca do novinky vložil aj rovnaký 1/2,4-palcový CMOS čip Exmor R s 10,2 miliónmi pixlov. O krajší výsledok fotografovania alebo natáčania videa sa stará už známy BIONZ procesor a samozrejme kvalitná optika Carl-Zeiss série G. Tá ponúka 10-násobný optický zoom… Ako hľadáčik slúži 3,0-palcový LCD displej. Model HX5 tak disponuje funkciami ako Swipe Panorama pre jednoduché snímanie panoramatických fotografií. Ďalšou výbornou funkciou pre dovolenkových fotografov je aj Auto HDR pre pohodlné snímanie obrazu aj proti svetlu, čo mnohým robí problémy. Systém zachytí tri snímky a z nich potom „poskladá“ jednu takmer dokonalú. Samozrejmosťou high-endov tohto roka je aj natáčanie Full HD videa (1 920 x 1 080 px) pri 50 fps, stereo zvuku a vo formáte AVCHD.“ Slušná výbava kompaktu s cenou pod 400 €.

10 rokov späť mali FIFA a Sony sny o tom, že budeme sledovať futbalové zápasy z MS 2010 z Juhoafrickej republiky v 3D. Nutnosťou bolo vlastniť 3D telku od Sony. V 3D malo byť natočených 25 zápasov. Odvtedy už azda žiadne. To bolo v čase, kedy obrovský úspech slávila Shakira so svojou futbalovou „hymnou“.

Pred 10 rokmi sme testovali aj top-end model od HTC. To je tá spoločnosť, ktorá dlhé roky prinášala špičkové smartfóny, na ktoré konkurencia často nemala. Dnes je to inak. Ale späť k top modelu – HTC Desire, prvotine vo veľmi úspešnej sérii taiwanského výrobcu. Ten mal kapacitný 3,7″ displej s WVGA rozlíšením, podporu HSPA do 7,2 Mbit/s, 1 GHz procesor s 576 MB RAM a 512 MB pamäťou. Vybavený bol aj 5 Mpx fotoaparátom s WVGA videom, hoc aj len s 15 fps. Operačný systém Android 2.1 bolo možné ovládať aj cez optický trackpad v Home tlačidle pod displejom!

Nakoniec sme si nechali koncept od „Samsungu“, ktorý je dnes už takmer realitou. Síce dnešné smart hodinky nevyzerajú ako dobový koncept smartfónu na ruku od istého dizajnéra, no v tom čase sa o smart hodinkách s podporou internetového pripojenia nikomu ani len nesnívalo. Mimochodom, koncept mal aj ohybný displej. „Toto zariadenie obsahuje dotykový OLED displej s dotykovou klávesnicou a pamäťové zliatinové článkovanie, vytvárajúce telo prístroja, a je vhodné pre športovcov či inak aktívnych ľudí, napríklad pri bicyklovaní, skateboardovaní alebo surfovaní.“ Dnes tak už fakt nie sme ďaleko od vytvorenia niečoho takéhoto aj pre reálne použitie.

ZDROJ | Erik Campbell

Komentáre k článku