Pirelli vyvinulo úplne nový štandard pneumatík HL. Čo prinesie?

ZDROJ | Pirelli

Kto by povedal, že kvôli elektromobilom budú musieť vzniknúť nové pneumatiky? To, že gumárne musia urýchlene pripraviť nový štandard, potvrdzuje taliansky výrobca Pirelli.

Pirelli uvádza na trh svoje nové pneumatiky určené pre vysoké zaťaženie, ktoré je typické pre SUV, no hlavne pre hybridné a plne elektrické automobily. Pneumatika s vysokým zaťažením bude mať na svojej bočnej stene označenie HL (high load), čo znamená, že je schopná zvládnuť väčšiu hmotnosť. V prípade elektromobilov ide o nevyhnutnosť z dôvodu ich nadmernej hmotnosti spôsobenej ťažkými batériovými článkami.

ZDROJ | Pirelli

Nová pneumatika je navrhnutá tak, aby uniesla o 20 % väčšiu hmotnosť ako štandardná pneumatika a o 6 až 9 % väčšiu hmotnosť ako XL pneumatika s rovnakou veľkosťou.

Pozrite siPirelli predstavil neprehliadnuteľný Bluetooth reproduktor

„Hľadanie špičkových technických riešení bolo vždy jadrom podnikania spoločnosti Pirelli. Pozornosť, ktorú venujeme všetkým novým formám udržateľnej mobility, nás teraz vedie k technológii, ktorá dokáže predvídať budúce požiadavky výrobcov automobilov na ich nové elektrické a hybridné vozidlá, ktoré si čoraz viac vyžadujú špecializovaný výkon pneumatík,“ povedal Pierangelo Misani, viceprezident Pirelli.

Vôbec prvý automobilom, ktorý si obuje nové Pirelli HL, bude Lucid Air. Pôjde o pneumatiky Pirelli P ZERO, pre tento model budú k dispozícii vo veľkostiach HL 245 / 35R21 99 Y XL (predná náprava) a HL 265 / 35R21 103 Y XL (zadná náprava).

P ZERO budú využívať inovácie z technológií Pirelli Elect a PNCS. Pirelli Elect majú nízky valivý odpor (zväčšenie dojazdu), znížený valivý hluk (komfort pre pasažierov) a priľnavú zmes, ktorá okamžite reaguje na požiadavky elektromotora, ale i štruktúru schopnú uniesť váhu batérií.

ZDROJ | Lucid Motors

Na ďalšie zvýšenie komfortu slúži technológia PNCS pozostávúca zo špeciálneho zvuk polhcujúceho materiálu umiestneného v pneumatike. Tlmí vibrácie vzduchu, ktoré by sa inak prenášali do vnútra vozidla. Výhody tohto systému sú citeľné vo vnútri ako aj mimo vozidla.

Pozrite siMichelin chce vyrábať zelené pneumatiky

Nové pneumatiky určené pre elektromobily začnú ponúkať prakticky všetci producenti. Už dnes je jasné, že v priebehu niekoľkých desaťročí bude na cestách jazdiť drvivá väčšina vozidiel. Budú potrebovať pneumatiky, ktoré si poradia so zvýšeným zaťažením. Nemusíme sa obávať, že by na tom prerobili. Najprv ich však čakajú masívne  investície do vývoja.

ZdrojPirelli

Komentáre k článku