Audi e-tron Sportback je prehliadkou vrcholných technológií

Pod pojmom prémiový elektromobil si môžete predstaviť veľa vecí. Keď vám povieme Audi e-tron Sportback predstavíte si však veľmi konkrétne veci, ktoré pôvodné predstavy o prémiovom riešení prekonali.

Audi e-tron Sportback je sen pre nadšenca technológií. Dôvodov je hneď niekoľko. Plne elektrický sportback je dizajnovou lahôdkou, je to elektromobil s detailne prepracovaným pohonom a v interiéri pripomína prvotriedny elektronický veľtrh, na ktorom sa zoznámite s technológiami budúcnosti.

Ako sme sa priznali už v predošlej časti nášho seriálu o Audi e-tron Sportback do tohto auta sme sa zamilovali a lúčilo sa nám s ním veľmi ťažko. Veď len si to predstavte. Sedíte za krásnym futuristickým volantom a k dispozícií máte šesť displejov multimediálneho kráľovstva. Pre redaktora technologického magazínu porno.

Kam sa pozriete displej je to tak správne!

Srdcom multimédií je 10,1-palcový dotykový displej, ktorý je hlavný ovládacím centrom celého infotainmentu e-tronu Sportback. Veľmi nás bavila jemnosť zobrazovania displeja, krásne farby a absolútne intuitívne ovládanie či rýchla úprava jasu, podľa zmien svetelných podmienok v kabíne.

Displej po dotyku môže reagovať zvukom, no najmä je tu haptická odozva, ktorá nás neskutočne bavila. Premýšľame nad tým, ktorý iný elektromobil toto ponúka…

Pozrite siAudi e-tron Sportback je elektrická a dizajnová lahôdka v jednom

Samostatnú pozornosť si zaslúži 3D navigácia, rovnako aj množnosť zobraziť si okolie auta v 3D. Vaše „virtuálne“ Audi pritom otáča kolesami, svieti a môžete si vybrať pohľad, ktorý sa vám páči najviac.

Pri navigácii vás poteší podľa nás jedna z najkrajších grafík, akú sme pri zabudovaných navigáciách videli. On-line informácie získava z aplikácie myAudi, nechýbajú TMC dopravné informácie, no najmä aktívne monitoruje jazdu, aby vždy ponúkla najrozumnejšiu trasu do cieľa. Samozrejmosťou je možnosť zobrazenia navigácie aj na virtuálnom kokpite.

Audi pripomína, že v rámci navigovania si viete nastaviť až 10 medzi cieľov počas cesty. Naplánovať si tak poznávaciu jazdu po európskych mestách v e-tron Sportback sa javí ako dobrý plán na dovolenku. Samozrejmosťou je možnosť vyhľadať najbližšie nabíjacie stanice, či nabíjacie stanice na plánovanej trase.

Pripojenie na internet skrz auto si vždy počas testovaní užívame. Zabudovaná SIM karta neobišla ani nami testovaný e-tron Sportback a v tomto prípade sme si uvedomili jednu podstatnú vec. Smartfón sa v takomto aute je až v sekundárnom záujme. Všetky informácie, ktoré beriete tradične z Waze, zrazu auto vie samo. Naviac si na parkovisku viete prečítať najnovšie správy, skontrolovať kalendár alebo vytvoriť Wi-Fi hot spot.

Zabudovaná SIM karta a aplikácia sa perfektne dopĺňajú

Smartfón je však predĺženou rukou e-tron Sportback, keď v ňom nesedíte. Pomocou apky myAudi e-tron zamknete, odmoknete, viete sledovať jeho stav, čo sme využívali najmä, keď sme si po zaparkovaní zabudli pozrieť stav batérie, nechýba ani lokácia na parkovisku, čo pri všetkej úcte veľmi aktívne využívali naše polovičky.

Podľa nás je najdôležitejšou funkciou aplikácie možnosť na diaľku nastaviť nabíjanie vozidla. Keď chcete ušetriť a nabíjať len v noci za lacnejšiu tarifu, túto funkciu obzvlášť oceníte. V aplikácii samozrejme vidíte aj vždy aktuálny stav počas nabíjania, rovnako aj výkon nabíjania. A ten vie byť poriadne vysoký, bežne sme nabíjali cez 120 kW! Samozrejme pokiaľ to nabíjacie stanice ponúkali.

Mimochodom. Domáce nabíjanie môže byť pre niekoho trochu strašiakom. Ak používate na nabíjanie domácu alebo priemyselnú zásuvku určite sa vám oplatí modulárny nabíjací systém e-tron kompakt. Toto riešenie má konektor pre nabíjanie Audi e-tron Sportback, káble pre domácu aj priemyselnú zásuvku a viete ním nabíjať výkonom až 2x 11 kW.

V prípade nabíjania počas dňa viete nastaviť 50 % výkon, aby ste mali dostatok energie pre zbytok domácnosti. Ak by ste potrebovali doma nabíjať výkonom 22 kW môžete, budete však potrebovať príplatkový konektor na pravý nabíjací konektor a budete mať zapojené dva nabíjacie káble súčasne.

Píšte rukou pre väčší komfort aj bezpečnosť

Druhý displej stredového panelu má 8,6-palcov a slúži primárne na ovládanie klimatizácie. Rovnako je vybavený haptickou odozvou. Nám sa na ňom najviac páčilo, že na ňom dá písať prstom. V Audi e-tron, ktorý sme testovali predtým, bolo písanie pomocou klávesnice, najnovšie sa dá písať aj plynulým pohybom prsta po displeji.

Veľmi milo nás prekvapilo, že e-tron pozná slovenské slová, robil minimum chýb a dokázal rozšifrovať aj skutočne hrozný škrabopis. Ono, ak musíte počas jazdy rýchlo zareagovať na správu, môže sa stať, že vaše písanie bude pripomínať skôr egyptské hieroglyfy. E-tron s tým však nemal najmenší problém.

Rozmerom najväčší displej je panoramatický virtuálny kokpit s uhlopriečkou 12,3-palcov. Plne farebný veľmi detailný displej, zvládne okrem bežných informácií o rýchlosti, stave batérií, stave vozidla, zobrazovať napríklad aj navigáciu. Možno je to subjektívny pocit, no ak máte navigovanie zapnuté na digitálnom kokpite, tak sa oveľa viac sústredíte na sledovanie cesty.

Akousi predĺženou rukou digitálneho kokpitu je head-up displej. Úprimne lepší sme ešte nezažili. Jasne zobrazené informácie s pekne sýtymi farbami sme vedeli čítať na všetkých podmienok. Displej sa naviac dá veľmi pohodlne nastaviť.

Pozrite siAudi e-tron Sportback je dravec na cestách s perfektným dojazdom

Digitálne spätné zrkadlá sú prudko návykové aj vďaka perfektným displejom

Dlhý výpočet displejov uzatvára posledná dvojica, teda displeje digitálnych spätných zrkadiel. Táto technológia je pomerne nová, stále dostáva prívlastok futuristická, preto možno podvedome očakávame drobné nedostatky. V Audi zvládli digitálne spätné zrkadlá absolútne s prehľadom a ponúkajú hotovú technológiu bez kompromisov. Odporúčame si ich priplatiť! Nastavenie displejov je dotykové, v menu sa nestratíte.

Zrkadlá s kamerami namiesto klasických zrkadiel pútajú pozornosť. Znižujú však i spotrebu, čo je pri elektromobile žiadúce. Však pozrite sa, ako dobre vyzerajú na e-trone Sportback.

Displeje sú spätných zrkadiel využívajú najmodernejšiu technológiu OLED a tak sú jasné, obraz je mimoriadne ostrý a farby sú saturované presne ako majú. Zobrazovanie je okamžité, bez oneskorenia a bezkonkurenčne plynulé. Priamo na OLED displejoch spätných zrkadiel vidíte aj to, či máte v „mŕtvom uhle“ autá a zobrazujú sa tu i smerovky.

Najviac digitálne spätné zrkadlá oceníte v noci. Viditeľnosť na displejoch je výrazne lepšia ako pri klasických zrkadlách, detailne vidíte všetko, čo sa na ceste deje.

Zaujalo vas nové Audi e-tron Sportback? My sme v Techboxe testovali elektrické Audi e-tron Sportback S-line 55 quattro, ktorého cena, vrátane príplatkovej výbavy, bola 123 052 €. Uvedená motorizácia pritom začína na 88 530 €, jednoducho nám poriadne dopriali. Ak vás tento luxusný športový elektromobil zaujal, príďte na náš portál TECHBOX.sk opäť, o týždeň vám predstavíme ďalšie vychytávky tohto unikátu na našich cestách.

Článok vznikol v spolupráci s Audi Slovensko.

 

Komentáre k článku