AKO vyhľadávať fotky a obrázky na Google vo veľkom?

Ak ste v poslednej dobe hľadali na Google nejaký špecifický obrázok, určite ste si všimli, že Google znemožnil vyberať veľkosť (rozlíšenie) fotografie, resp. obrázka. Kedysi bolo totiž možné vybrať napríklad 4, 6, 8… Mpx rozlíšenie, vďaka čomu bolo isté, že ide o profesionálny render, alebo záber.

Pozrite siGoogle nás naučí vyslovovať cudzie slová a s prekladom pomôže aj vizuálne

V našom prípade je vyhľadávanie „vo veľkom“ bytostne dôležité, pretože v časopise neraz používame tzv. press fotky, teda fotografie produktov vo vysokom rozlíšení. Využívame ich napríklad do sekcie ako Novinky, ale aktuálne aj do tipov na darčeky či už spustenej súťažnej ankety.

ZDROJ | Google

Kým majú dané firmy svoje tlačové strediská, kde daný produkt nájdete, je to v poriadku, no mnohé firmy press centrá nemajú. A tak vznikol problém, pretože obrázok je podľa Google veľký, keď už má 1 Mpx. To je však pre tlač extrémne málo.

K výberu veľkosti obrázka sa bežne dostanete cez tlačidlo Nástroje – Veľkosť – Akákoľvek veľkosť | Veľké | Stredné | Ikona.

ZDROJ | Google

Po pátraní sme ale prišli na to, že stačí kliknúť na vedľajšie tlačidlo Nastavenia a následne kliknúť na Rozšírené vyhľadávanie.

ZDROJ | Google

Okamžite sa ocitnete v novom rozhraní, kde je možné zadávať podrobnosti pre vyhľadávanie. Napríklad ak hľadáte čosi konkrétne, môžete to Google povedať, aby hľadal iba danú frázu, akékoľvek zo slov vo fráze apod.

ZDROJ | Google

To najzaujímavejšie je ale hneď nižšie – Rozmer obrázka. Tu je práve výber, ktorý Google zrušil z hlavnej stránky vyhľadávania v obrázkoch. Vybrať si môžete od základných rozlíšení cez 2, 4, 6, 8, 10 až po 70 Mpx.

ZDROJ | Google

Keď ste už tu, vybrať si môžete aj ďalšie špecifiká ako pomer strán, farby obrázka, typ či dokonca región, web, z ktorého chcete obrázok hľadať či ďalšie detaily.

Nám však išlo práve o chýbajúci výber rozlíšenia, bez ktorého je život na Google o čosi ťažší. Našťastie ho Google iba ukryl do nastavení a nezrušil ho úplne.

Výsledkom je ale to, že vďaka zvolenému vyššiemu rozlíšeniu sa vieme rýchlo dostať k záberom priamo od výrobcu, či už tzv. renderom (počítačovo vytvoreným produktovým záberom), alebo fotografiám v reálnom svete.

ZDROJ | Google

Samozrejme, každá fotografia má svojho autora, či už ide o výrobcu produktu, alebo niekoho, kto ho už mal v rukách a nafotil. Zdroj je preto nutné poctivo uviesť, nech obrázok použijete kdekoľvek. Vhodné je tiež vyhľadať, či je daná fotografiu, alebo obrázok možné voľne ďalej používať, alebo sú naň naviazané nejaké špecifické práva. Každý jeden obrázok, či fotka majú svojho duševného vlastníka, preto to treba rešpektovať.

Komentáre k článku