Máme super tipy ako sa zbaviť bolesti chrbtice zo sedenia za počítačom

ZDROJ | Pixabay

Väčšina z nás má menej pohybu, ako odporúčajú odborníci. Keď k tomu prirátame sedavé zamestnanie, nie práve ideálnu stravu a stres, niet sa čomu diviť, že sa skôr či neskôr stretneme s nejakou civilizačnou chorobou. Problémy s chrbticou patria medzi najčastejšie.

Dnes máme Svetový deň chrbtice, ktorý by nás mal prinútiť zamyslieť sa nad svojim životným štýlom. Aj keď všetci poctivo chodíme do práce na bicykli, týždenne prebehneme 20 km a v našom kalendári nechýba posilňovňa s plavárňou, nedá mi neopýtať sa: Nedá sa hýbať aj viac?

ZDROJ | Pixabay

Teraz vážne. Keď ide o zdravie, treba spozornieť a naozaj prehodnotiť vlastný životný štýl. Aj na našich stránkach môžete nájsť témy, kde sa venujeme zdraviu.

Vedeli ste, že, bolesť krčnej chrbtice spôsobuje preťažovanie, nevhodná poloha pri spánku, nesprávne držanie tela pri práci a úrazy spôsobené nehodami? Svoj vplyv má, samozrejme, aj vek, opotrebovanie a náš spôsob života. Zamysleli ste sa niekedy nad tým, koľko pohybov hlavou denne urobíte a že tie umožňuje práve krk? Cviky na krčnú chrbticu sme vám priniesli v článku Bolí vás krk? Vieme ako pomôcť!

ZDROJ | Alexej W. Pliešovský

Patríte medzi 80 % ľudí, ktorí mali aspoň raz v živote problém s driekovou chrbticou? Vyslovili ste zaužívané „seklo ma v krížoch“? V ďalšej časti zo série článkov o problémoch s chrbticou pri práci v kancelárii sa zameriavame na driekovú – lumbálnu chrbticu. Práve táto časť chrbtice je vystavená najväčšej statickej a dynamickej záťaži, preto je považovaná za najproblematickejšiu.

Pozrite siZDRAVIE V KANCLI | Bolia vás kríže? Poradíme vám!

Pohyb sa pomaly stáva neprirodzenou súčasťou bežného pracovného dňa. Presúvame sa z miesta na miesto prevažne autom, z obyčajnej chôdze sa stala pohybová aktivita v obchodných centrách. Kovid nášmu pohybu neprospel, ešte aj teraz mnohí vysedávajú v home-office a pred televízorom.

ZDROJ | Pixabay

Hrudná chrbtica je najmasívnejšia časť chrbtice, tvorí ju 12 stavcov, na ktoré sa upínajú navzájom pevne fixované rebrá. Vďaka tomu a tiež medzirebrovým svalom, má hrudná chrbtica obmedzenú možnosť pohybu. Hrudná kyfóza patrí k prirodzenému držaniu ľudského tela, má teda svoje opodstatnenie. Pomáha tlmiť nárazy, ktoré pôsobia na telo a chrbát. Nezdravý je guľatý chrbát, ale aj chrbát rovný ako pravítko. Uvoľňujúce cviky nájdete v našom článku Infarkt, alebo bolesť v hrudnej chrbtici?

ZDROJ | Pixabay

Určite viete o tom, že aj sedieť treba správne. Ale – sedíte správne? Rozhodne stojí za minútku pozrieť si náš článok, kde sa dozviete, ako správne sedieť za počítačom bez toho, aby ste boli unavení a mali bolesti chrbtice.

Pozrite siPomôže nám nanočip zbaviť sa chronickej bolesti?

Ako sa raz a navždy zbaviť bolesti chrbtice bohužiaľ zatiaľ stále nevieme. Ale vieme čo jej škodí a čo prospieva. Je len na vás, v ktorej fáze vášho zdravia začnete konať tak, aby bolo dobre aj jej, nielen vám.

Komentáre k článku