6 vecí, ktoré nás zaujali, ale aj sklamali na infotainmente Renaultu Megane

Mali sme možnosť testovať športovú verziu nového Renaultu Megane s označením R. S. Line. Malé delo nás milo prekvapilo infotainmentom. Tu je 6 vecí, ktoré nás na ňom zaujali.

Jednotliaty Easy Link

Vylepšený 9,3” Easy Link infotainment systém je oveľa lepšie zapracovaný do tela kompaktného hatchbacku Renault Megane. Na rozdiel od Renaultu ZOE či Clio, je pri novom Megane infotainment jednoliatou súčasťou palubnej dosky. Nevytŕča tak ako samostatná obrazovka, ktorá najmä pri ostatných modeloch pôsobí skôr rušivo.

Vylepšenie platí aj pri rýchlosti reakcií. Kým moje skúsenosti s testovaním infotainmentu od Renaultu sa väčšinou skôr stretávali so spomalenými reakciami, pri novom Megane to platí iba v niektorých prípadoch, napríklad pri navigácii. Inak systém reaguje relatívne rýchlo a bez sekania.

Na Renault si musíte zvyknúť

Lesklá dotyková obrazovka náchylná na odtlačky prstov či dotykové ovládanie hudby sú evergreeny, na ktoré si treba pri tomto Francúzovi zvyknúť. Poteší aspoň integrované ovládanie hudby pod volantom, ktoré tiež nie je zrovna intuitívne vyriešené. Príkladom je koliesko na prepínanie skladieb a tlačidlá na ovládanie hlasitosti. V tejto konzole si viem skôr predstaviť ovládanie adaptívneho tempomatu, ktorý musíte ovládať priamo na volante.

Aspoň tá klimatizácia ostala verná mechanickému ovládaniu. Aj tú si však viete nastaviť v pohodlí infotainmentu. Ten je v základe nastavený ako obrazovka smartfónu, kde si viete prispôsobovať jednotlivé widgety, prípadne si v ňom viete nastaviť hlavnú obrazovku, ktorá je rozdelená na viacero častí, medzi ktorými si prepínate.

Pozrite siČi je zima, či je mráz jazdíme s Renaultom Captur E-TECH Plug-in hybrid

4 režimy Multi-Sense

V novom Renaulte Megane si môžete vybrať až zo štyroch režimov jazdy v rámci Multi-Sense. Tradičné režimy ako Sport a Eco, doplnil režim Comfort a My Sense, ktorý sleduje vaše jazdné návyky a prispôsobuje jazdné vlastnosti vozidla. Konfigurácia mení zrýchlenie, podsvietenie, dizajn palubného počítača, ale aj správanie sa v zákrutách. Každý z režimov si viete ešte dodatočne nastaviť.

Eco je pochopiteľne zamerané na znižovanie spotreby, preto aj zrýchľovanie je v tomto režime skôr slabšie. To sa však nedá povedať o režime Sport, ktorý obzvlášť pri línii R. S. Line dopĺňa elektronický turbo zvuk.

Rozporuplná navigácia

Čo sa týka navigačného systému, tu na jednej strane musím oceniť komunikáciu s Google Mapami, na základe ktorých napríklad v navigačnom systéme uvidíte aj informácie o kolónach či cenách pohonných hmôt na čerpacích staniciach, no na druhej strane tieto údaje nebývajú vždy presné a samotná navigácia reaguje niekedy značne spomalene.

Pokiaľ si chcete rýchlo vyhľadať cieľovú destináciu, musíte si pripraviť pevné nervy a čakať, kým vám cieľovú destináciu vôbec vyhľadá. Práve pri navigácii si budete najviac všímať pomalšie reakcie infotainment systému v Renaulte.

Pozrite siRenault Mégane E-Tech Electric – z Méganu sa stáva crossover na elektrinu

Eco jazda

V infotainmente Renault si zvyknete, že vás auto motivuje. Už pri prvom naštartovaní si všimnete zelený lístok, ktorý symbolizuje, ako úsporne šoférujete. Pokiaľ obľubujete neustále zrýchľovanie či predbiehanie, potom počítajte, že lístok sa bude zmenšovať a spotreba zvyšovať. Pri režime Sport pokojne aj na úroveň 8,5 litra na 100 kilometrov pri jazde mestom. Na druhej strane, pokiaľ si budete dávať na spotrebu väčší pozor, viete ju aj pri režime Sport znížiť v meste na úroveň 5,9 litra na 100 kilometrov.

Výsledky o tom, ako jazdíte, si môžete pozrieť priamo v infotainmente, kde vás systém dokonca oboduje v konkrétnych kategóriách a vy tak môžete vidieť, kde by ste sa mali zlepšiť. Tento vydarený prvok pridal Renault do svojich vozidiel už v minulosti.

Bezpečnostné systémy

V infotainmente Easy Link si viete pohodlne nastaviť aj jednotlivé bezpečnostné senzory, podobne ako vo vozidlách Škoda, kde vidíte každý senzor podľa toho, kde sa na aute nachádza. Typickým príkladom je sledovanie dopravných značiek, ktoré funguje takmer bez chyby.

Zaujímavou funkciou je aktívne zobrazenie vzdialenosti od auta, ktoré ide pred vami. Táto informácia sa vám bude premietať priamo na palubnú dosku a bude navyše farebne odlíšená, takže budete intuitívne vedieť, akú približnú vzdialenosť by ste mali dodržiavať, aby ste vedeli v prípade potreby núdzovo zabrzdiť.

Pozrite siVyskúšali sme Renault Arkana E-TECH Hybrid 145, ohuruje spotrebou!

Testovanie Renault Megane R.S. Line sme si nesmierne užili a samotný infotainment nás iba presvedčil, že Renault sa každým rokom zlepšuje. Aj preto nás toto malé delo so 160 TCe motorom a výkonom až 158 konských síl zaujalo. Samozrejme, keďže ide o R. S. Line, je nutné sa pripraviť aj na vyššiu cenu, ktorá dosahuje 22 150 €, čo rozhodne nie je málo. V tejto výbave však okrem výborných jazdných vlastností, dostanete aj športové sedadlá, 18″ disky či výborné audio značky Bose. Pokiaľ sa vám nový Megane páči a nepotrebujete ho zrovna vo výbave R. S. Line, v bežnej verzii vychádza na 16 550 €.

Komentáre k článku