55 detailov prvej elektrickej ŠKODA ENYAQ iV na Slovensku

Na Slovensko dorazila prvá plne elektrická ŠKODA ENYAQ iV 80 a vraj ako tretí Slovák som mal možnosť nie len sedieť za jej volantom, ale ju aj šoférovať. To, že som s ňou prešiel len 10 metrov v podzemnej garáži môžem spomenúť, no má to svoj dôvod.

Pozrite siŠkoda ENYAQ iV – takto má vyzerať elektromobil súčasnosti!

ŠKODA ENYAQ iV 80, ktorú aktuálne neuvidíte v žiadnom showroome, má mladoboleslavská automobilka iba na ukážku ako bude reálny model vyzerať. Ručne postavené vozidlo je síce pojazdné, ale jeho elektronika a technológie vo vnútri nie sú vôbec doladené. Nepotrebujú to. Toto je čisto ukážkový model, nie testovací. Na ten si musíme ešte počkať.

AKTUALIZOVANÉ: Škoda ENYAQ iV sa dá už na Slovensku objednávať – pozrite si cenník aj konfigurátor. Ak si trúfate na výbavu FIRST Edition, tak vedzte, že aj s head-up displejom za novinku ŠKODA ENYAQ iV 80 FIRST EDITION PLUS zaplatíte 61 320 €. Štartovacia cena ENYAQ iV je pritom 39 490 €.

Vďaka zastúpeniu automobilky na Slovensku som s novým ENYAQom mal takmer hodinu absolútne súkromie a mohol si ho pozrieť z každého uhla a prezrieť si každý detail. A keďže nie som sebec, ukážem vám ich všetky. Napočítal som ich presne 55!

Takéto fotky vám ukáže každý…

Takýchto 55 detailov ale už len málokto! Pozrite si ENYAQ ako ešte nikdy predtým, do posledného detailu.

Predná maska nebude v základe podsvietená. Ani táto výplň ale nie je vôbec škaredá. Naživo pôsobí ešte efektnejšie.

LED svetlomety vpredu i vzadu pôsobia drsne. Sú však vraj poriadne múdre ako sa na elektromobil pre rok 2020/2021 patrí.

To 3D tvarovanie zadných svetiel je parádne. Žiaľ fotografie ho nedokážu ukázať v plnej kráse.

Zadné „krídlo“ je z viacerých častí a dvoch farieb. Spojler tak vytvára nezvyčajný efekt.

ENYAQ nie je len také hocijaké slovo, ale dokonale sa hodiace pre toto vozidlo. E na začiatku znamená elektro, Q na konci odkazuje na všetky ostatné SUV a SAV modely značky. Samotné slovo vychádza z írskeho slova „eithne“. Viac o názve nájdete priamo na webe automobilky.

Číslo 80 označuje výkonový stupeň ENYAQu. K dispozícii bude aj nižší model 60, ale aj 80x s pohonom oboch náprava model RS.

Na nabíjanie je možné využívať aj vysokorýchlostné a ultrarýchle DC nabíjačky. Maximom pre ENYAQ je 125 kW výkon, čo je vcelku dosť. Za pár desiatok minút je možné nabiť batériu o 40-50%, za 40 minút to má byť 80%. V základnej výbave ale bude len 50 kW nabíjanie. Interná AC nabíjačka má ale tiež len 11 kW výkon.

Pod prednou kapotou nečakajte „frunk“. Je tu hnacie ústrojenstvo ako v prípade bežných automobilov. Rovnako tak aj nádržky na potrebné tekutiny.

Radič automatickej jednostupňovej prevodovky…

A nechýbajú ani „simply clever“ riešenia. Dáždnik je vo vodičových dverách.

V interiéri nechýba ani LED podsvietenie palubovky.

Miniatúrny 5,3″ displej pred vodičom úplne stačí, veď potrebuje zobrazovať iba základné údaje. Ďalší displej, s 13″ uhlopriečkou, je v strede palubovky, no pred vodičom je head-up displej. Ani jeden z týchto dvoch nefungoval korektne a tak ich medzi zábermi nenájdete.

Sedačky sú na prvý posed veľmi príjemné, uvidíme v teste pod desiatkach kilometrov a hodinách jazdy.

Odkladací priestor je aj pod stredovým tunelom.

Miesto na telefón v predných sedačkách pre pasažierov vzadu.

Tí majú k dispozícii aj dvojicu USB-C portov. Dva USB-C sú aj vpredu.

Praktická roletka chráni pred slnkom.

Nabíjací kábel sa hodí hlavne v nákupných centrách a iných verejných nabíjacích staniciach. Škoda preň vyrobila aj prakticky a hlavne pevný kufor, do ktorého sa lepšie vkladá.

Kufor má mať 585 litrov. Slušné!

Po sklopení zadných sedadiel podlaha nie je vôbec rovná. Škoda.

Pod podlahou v kufri je ešte ďalší priestor na odkladanie drobností.

V kufri je jednoznačne najviac „simply clever“ riešení. Škoda je v tomto neprekonateľná!

Elektromobil s „guľou“! To sa len tak nevidí.

55. detail, ďalšia „simply clever“ vecička – legandárna škrabka. Tá si ale miesto našla vo veku kufra, pretože veko nabíjacieho konektora môže byť otvorené aj v noci či kdekoľvek pri nabíjaní.

Hoci prvá a jediná ŠKODA ENYAQ 80 iV na Slovensku nie je pojazdná, resp. ju nie je možné ešte reálne otestovať, aj tak ma zaujala. Hlavne výbavou a spracovaním. Škoda si dala záležať na detailoch i materiáloch aj v interiéri, ktoré sú síce kde-tu tvrdé, ale ako celok pôsobia kvalitne. Cena základnej verzie navyše štartuje pod sumou 40 000 €, čo je síce dosť, ale nie pre pomerne veľký elektromobil. Rovnako veľká konkurencia (hoci z prémiového segmentu) sa predáva aj za dvojnásobok. Na finálne súdy si ale musíme ešte pár mesiacov počkať.

Komentáre k článku