3 novinky, ktorými si ma nový Renault Captur hneď získal

Renault Captur patrí do rodiny kompaktných crossoverov, kde sa teší naozaj veľkej obľube. Veď jeho prvá generácia patrila už od svojho uvedenia v roku 2013 k najpredávanejším SUV v B-segemente v Európe. Práve preto som sa tešil na jeho novú generáciu, ktorá má na to, aby pokračovala v úspechoch tej minulej.

Možnosť presvedčiť sa o tomto tvrdení som mal počas uvedenia novej generácie na náš trh, kde som mal možnosť si na krátku chvíľu nový Renault Captur aj vyskúšať. Práve preto by som vám rád prezradil tri veci, ktorými si ma nový Captur okamžite získal.

Dizajn, za ktorým sa otočíte

Nie je žiadnym tajomstvom, že dizajnom Renault Captur vychádza práve z menšieho Clia. Preto nesie niektoré jeho prvky, ale aj napriek tomu sa jedná o úplne iná. Kým prvá generácia na mňa nepôsobila až tak lákavo, tá nová sa naozaj vydarila.

Samozrejme, že Captur narástol takmer vo všetkých smeroch, ale čísla neprezradia toľko, ako skúsenosť naživo. V skutočnosti pôsobí Captur podstatne mohutnejšie a priestrannejšie.

Pozrite siToto je najlepší Renault ZOE na svete!

Samozrejme istú zásluhu na tom budú mať aj farby, keďže podobne ako nové Clio, aj Captur môžete prispôsobiť podľa svojich požiadaviek. Na výber tak budete mať viac ako 80 farebných kombinácii. To, či budete chcieť zapadnúť v dave, alebo z neho práve vystúpiť bude jedine na vás.

Samozrejme ani v prípade nového Renaultu Captur nemôže chýbať denné svietenie v tvare písmena C, ktoré nájdete na väčšine súčasných modelov Renault. Prekvapivo dobre a dynamicky však pôsobí rovnaký svetelný podpis aj v zadnej časti.

Obľúbenosť Capturu bude predurčoval aj jeho vyšší posed, ktorý je spojený s vyššou svetlou výškou. Aj keď sa nejedná o plnohodnotné SUV s pohonom všetkých kolies a ambíciami spoznávať náročný terén, do mestskej džungle je toto auto doslova stvorené.

Každopádne aj napriek tomu, že dizajn bude vždy osobnou otázkou a čo sa páči jednému sa druhému nemusí páčiť, ostáva faktom, že Renault Captur vo svojej generácii má určite na to, aby oslovil ešte viac motoristov, ktorí hľadajú kompaktný crossover.

Moderný interiér

Podobne, ako exteriér, veľkými zmenami prešiel Captur aj v prípade interiéru. Ten sa samozrejme ponáša na novú verziu Renaultu Clio. Ponúka nielen podobne, ako v prípade exteriéru bohaté možnosti personalizácie, ale aj úplne nové členenie, priestor a technológie.

Stredová konzola ukrýva obrovský 9,3“ displej určený pre multimediálny systém, pod ktorým nájdete niekoľko hlavných ovládacích prvkov a panel klimatizácie s podobným rozložením, ako v prípade novej Dacie Duster. Ako celok, však pôsobí interiér naozaj veľmi dobre a musím uznať, že automobilka sa naozaj snažila.

Pozrite siDacia Duster – predsudky môže mať len neznalý

Vzhľadom na nárast rozmerov sa samozrejme zväčšil aj vnútorný priestor, ktorý má k dispozícii posádka. Reálne tak máte v aute dojem modelu minimálne o triedu väčšieho. Na moje prekvapenie nie je nedostatok miesta ani vzadu, takže si tam svoj priestor nájde aj dospelá osoba.

Technologická výbava o triedu vyššia

Keď som hovoril o tom, že Renault Captur budí v prípade poskytovaného priestoru dojem o triedu väčšieho vozidla, to isté musím povedať aj o technológiách, ktoré ponúka. Po vzore Renaultu Clio totiž v ňom môžete mať vynikajúce Full LED svetlomety s automatickým prepínaním diaľkových a stretávacích svetiel.

Okrem toho však nechýba ani aktívny systém pre udržanie v jazdnom pruhu, sledovanie mŕtveho uhla, alebo adaptívny tempomat. Čerešničkou na torte sú potom systémy, ako je rozpoznávanie značiek, či aktívny systém zabraňujúci kolízii.

Aj keď som ešte nemal možnosť vyskúšať si Renault Captur s novým 10,2“ plne digitálnym prístrojovým panelom, aj jeho menšia verzia s digitálnym rýchlomerom, ktorého zobrazenie si môžete podľa potreby upraviť sa mi naozaj pozdávala.

Konečne platí, že Renault plnohodnotne využíva displeje, ktoré má k dispozícii a ako vodič tak môžete mať pred sebou všetky potrebné informácie od spotreby, až po nastavenie a fungovanie asistenčných systémov.

Pozrite siSedeli sme v aute budúcnosti, koncepte RENAULT TREZOR

Veľkú pochvalu si však zaslúži aj 9,2“ displej nového multimediálneho systému, ktorý je na míle vzdialený systému R-Link 2. Je nielen prehľadnejší, ale aj podstatne intuitívnejší a hlavne veľmi dobre reaguje na ovládanie.

Nechýba mu ani podpora pre pripojenie smartfónu prostredníctvom technológie Apple CarPlay, alebo Android Auto, ale vzhľadom na to, ako pohodlne sa používa, pravdepodobne toto pripojenie ani nebudete potrebovať.

Nový Renault Clio ma nadchol ešte o niečo viac, ako jeho menší súrodenec Renault Clio. Istotne za to môže o niečo viac priestoru a dynamickejší výzor, ktorým si vás určite získa. Na zúbok sa mu pozrieme však až počas plnohodnotného testu, ktorý pripravíme.

Ak sa vám však Renault Captur páči, určite si ho choďte vyskúšať. Najmä teraz v úvode je totiž vďaka uvádzacím bonusom k dispozícii už od 13 900 €.

Komentáre k článku