Táto Tesla Model S má za sebou 640-tisíc kilometrov a dve výmeny batérií

Jednou z výhod elektromobilov má byť ich vysoká spoľahlivosť, teda menej časté návštevy servisu a viac najazdených kilometrov. Spoločnosť Tesloop si toto tvrdenie overila v praxi na Modeli S.

Spoločnosť Tesloop prevádzkuje od roku 2015 kyvadlovú dopravu na cestách v južnej Kalifornii a využíva na to samozrejme elektromobily Tesla. Prvým elektromobilom vo flotile bola Tesla Model S 90D s prezývkou eHawk, ktorá je v službe do teraz a nedávno sa na jej palubnom počítači zobrazilo 400-tisíc najazdených míľ. Každý mesiac najazdí eHawk zhruba 17 000 míľ (27 358 km).

ZDROJ | Tesloop

Tesloop si od počiatku eHawku zapisovala servisné úkony a všetky náklady, ktoré teraz sprístupnila verejnosti. Prvá veľká oprava prišla už po 36 404 míľach (58 586 km), kedy bol menený predný pohon. Zaujímavejšou opravou však bola výmena batériového modulu, ktorá prišla po 194 237 míľach, teda po 312 594 kilometroch. V tomto momente stratili batérie 6 % zo svojej pôvodnej  kapacity.

Pozrite siZNAČKY | Tesla – automobilka, ktorá sa snaží zvrátiť osud ľudstva

Druhá výmena batériového modulu prišla po zhruba 521-tisícoch kilometroch, kedy prišla batéria už o 22 % zo svojej pôvodnej kapacity. Prvá výmena nebola urgentná a mohla nastať neskôr, ak by spoločnosť Tesloop počkala na aktualizáciu firmvéru, ktorý opravil nesprávne ukazovanie stavu batérie.

Väčšiu degradáciu batérie pri druhej oprave malo na svedomí príliš časté nabíjanie na rýchlej nabíjačke Supercharger. Tesloop svoje elektromobily nabíja niekoľkokrát za deň na 95-100 %, čo však nie je pre zdravie batérií úplne ideálne. Automobilka odporúča zriedkavejšie využívanie nabíjačky Supercharger a nabíjanie iba na 90-95 % z celkovej kapacity.

Celkovo zaplatila spoločnosť za eHawk v servise 19-tisíc dolárov, teda 5 centov na míľu, no veľký počet opráv (vrátane oboch výmen batérií) vykonala Tesla bezplatne. Servisné náklady sú pri Modeli X podľa Tesloop rovnaké, ako pri Modeli S.

Pozrite siTesla expanduje, postaví veľkú automobilku v Číne

Spoločnosť odhaduje, že Lincoln Town Car by si vyžiadal servisné poplatky vo výške 88 500 dolárov (22 centov na míľu) a pri Mercedese GLS by mohlo ísť až o sumu 98 900 dolárov (25 centov na míľu). Spoločnosť má na všetky svoje elektromobily 8-ročnú záruku a skôr než vyprší, Tesloop verí, že eHawk stihne najazdiť ďalších 600-tisíc míľ.

ZdrojTesloop

Komentáre k článku