Švédsky trojmiestny elektromobil Uniti One ide do predaja

Švédsky start-up Uniti, ktorí si so svojim elektromobilom veril natoľko, že šiel pred rokmi aj do crowdfundingovej kampane konečne predstavil svoje vozidlo v plnej paráde pre všetkých. Aktuálne je možné si vozítko aj objednať a vyskladať podľa vlasntých predstáv. Základná verzia stojí necelých 17 800 €. Žiaľ, bez dane!

ZDROJ | Uniti

Uniti One je prvý model švédskeho start-upu, ktorý sa má dostať na cesty celého sveta. Cez web spoločnosti je možné si autíčko už aj rezervovať a vyskladať podľa svojich predstáv.

Základná cena 17 767 € ale vie výrazne rásť. Už len tým, že z nejakých predivných dôvodov švédsky start-up uvádza cenu bez dane. Počítajte so mnou. Za jednu z trojice farieb (sandium, titanium, graphite) sa nepripláca nič. Ani za kolesá s puklicami v rovnakých farbách. Ze LED predné svetlomety si už ale priplatíte 700 €.

ZDROJ | Uniti

To isté platí aj v interiéri. Zvoliť si môžete tmavý alebo svetlý interiér a rám vo farbách karosérie. Za vyhrievané sedačky si priplatíte 112 €, za akúsi komforntnú podlahu 183 €. Za 6-reproduktorový audio systém namiesto 4-reproduktorového si pripravte 233 €.

ZDROJ | Uniti

Základná batéria má kapacitu len 12 kWh a Uniti One s ňou má prejsť 150 km na jedno nabitie. Za 2 800 € navyše ale môžete mať dvojnásobne väčšiu batériu, teda s kapacitou 24 kWh a dojazdom 300 km. Na malé mestské autíčko to už nie je zlé.

Príplatok je však aj za rýchlejšie, no stále len 22 kW AC nabíjanie (základom je 3,2 kW AC). 2 800 € navyše. Našťastie cez DC (striedavý prúd) nabíjačku je možné nabíjať s výkonom 50 kW. Akýsi bezpečnostný monitorovací systém Mobileye stojí pre One ďalších 700 €. Zimné gumy navyše 374 €. Vrcholom pre rok 2019 je absencia klimatizácie. Za tú si priplatíte 278 €.

Celkovo tak plne nabitié Uniti One stojí takmer 26 000 €, a to sa bavíme o cene bez dane, čo by na Slovensku znamenalo zhruba 31 200 €!

ZDROJ | Uniti

Uniti ale nepočíta s faktom, že kým prinesie novinku na trh (zatiaľ to ani nie je presne známe) budú tu už ďalšie elektromobily od veľkých značiek, vrátane tých najlacnejších – Škoda, Seat, VW atď, ktoré tiež spĺňajú potrebu malého mestského elektromobilu, no možno s väčším priestorom vo vnútri a podobnou cenou.

ZDROJ | Uniti

Priestoru totiž v malom autíčku nie je vôbec veľa. Dĺžka je len 3,2 m, šírka 1,7 m. Vpredu je len jediné sedadlo pre vodiča, vzadu sú dve sedačky, ktoré ej možné sklopiť pre vytvorenie väčšieho batožinového priestoru – 760 l. Inak je v aute len 155-litrový kufor.

ZDROJ | Uniti

Plusom je pomerne bohatá ostatná výbava (nerozumiem potom prečo je nutné priplácať za drobnosti ako koberčeky, klimatizácia, lepšie audio…). Nechýba tu ABS, ESP, imobilizér, elektrochromatická sklenená strecha, ovládanie na diaľku smartfónom, apod.

O pohon sa stará 50 kW elektromotor s krútiacim momentom 85 Nm. Zrýchlenie na stovku výrobca udáva na 9,9 sekundy, na 50 km/h ale zrýchli za 4,1 sekundy, maximálna rýchlosť je 120 km/h. Uniti ponúka 3-ročnú záruku na vozidlo a 5 rokov, alebo 60 000 míľ na batériu.

ZdrojUniti

Komentáre k článku