Švajčiarsky startup Innolith tvrdí, že má batérie s dojazdom do tisíc km

Veľký prelom v batériách, alebo len firemné public relations? Dôvod na oslavu by určite bol, ale už sme zažili toľko revolučných technológií, že ďalšia superbatéria v poradí z nás robí skôr reálnych pesimistov.

Innolith je technologická spoločnosť, ktorá vyvinula novú a bezpečnú platformu batérií. Tá zabezpečí nové spôsoby skladovania a využívania elektriny pre rozvodné, automobilové a priemyselné potreby.

Nie je žiadnym divom, že práve batérie sú najväčšou slabinou elektromobilov. Veľká hmotnosť, krátky dojazd a zdĺhavé nabíjanie. Startup Innolith oznámil, že má nové lítium-iónové batérie s vysokou hustotou, ktoré zaistia dojazd 1 000 km.

Pozrite siLítiové batérie budú „zelené“

Táto švajčiarska firma údajne vyrobila prvú batériu na svete s kapacitou 1 000 Wh/kg. Tesla a jej Model 3 používa batérie s kapacitou 250 Wh/kg. Ide o približne o štvornásobne väčšiu kapacitu, ako sa používa v súčasných elektromobiloch. Ministerstvo energetiky USA financuje program, ktorý má vyvinúť 500 Wh/kg kapacitu. Nová batéria teda predstavuje veľký pokrok.

https://youtu.be/NqBRDZ8Nn58

Innolith využíva „mokré“ kvapalné elektrolyty, no nahrádza vysoko horľavé rozpúšťadlo obsahujúce elektrolyty anorganickou látkou, ktorá je stabilnejšia a menej horľavá. Organické materiály sa nachádzajú vo väčšine lítium-iónových batérií, sú pôvodom takmer všetkých vedľajších a nežiadúcich reakcií. Počas životného cyklu spotrebovávajú aktívne materiály v batériách a menia ich na neekologický odpad.

Pozrite siVodík či batérie? Čo má väčšie šance v elektromobilite?

Švajčiarska firma chce priniesť nový typ batérie na trh cez skúšobnú pilotnú výrobu v Nemecku. Po nej má nasledovať licenčné dojednanie s kľúčovými výrobcami batérií a automobiliek. Alan Greenshields, predseda predstavenstva, odhaduje tento čas na tri až päť rokov, takže na trh sa dostane nový produkt najskôr v roku 2022.

ZDROJ | Innolith

Ak sa potvrdia všetky tieto parametre, môžeme očakávať prelom nielen v kapacite batérií, ale aj z pohľadu širokej verejnosti na elektromobily. Skeptici však brzdia náš optimizmus, v minulosti už bolo nespočetne veľakrát oslavovaná revolučná technológia batérii, napriek tomu stále nedôjdeme z Bratislavy do Košíc na jedno nabitie. Chvíľu to vyzeralo, že aj diaľnica naprieč Slovenskom bude skôr než nová technológia, ale ani to sa nestane.

Dojazd tisíc kilometrov je úctyhodné číslo, psychologická hranica, ktorá mení pohľad na praktickú stránku elektromobilov. S takýmto dojazdom by mohli elektromobily využívať naozaj všetci, nielen mestskí vodiči. Takto v pohode zájdete do Chorvátska, alebo z Bratislavy do Amsterdamu a neriešite zdĺhavé dobíjanie uprostred cesty.

ZdrojInnolith

Komentáre k článku