Suzuki Vitara prichádza v medenej edícii

Aj napriek tomu, že toto nie je môj prvý kontakt s kompaktným SUV Suzuki Vitara, nemohol som odolať možnosti pozrieť opätovne na toto na našom trhu tak obľúbené auto. Navyše aktuálne je Vitara k dispozícii aj v špeciálnej výbave Copper Edition.

Niektorí ľudia si svoje auto vyberajú tak, aby si prostredníctvom neho potvrdili svoj status, naopak iní idú na túto neľahkú úlohu viac s rozumom. Práve pre druhú skupinu je určená aj Suzuki Vitara, ktorá sa za posledné roky stala niekoľkokrát najpredávanejším autom vo svojej kategórii na našom trhu.

Aj napriek tomu, že Vitara evokuje známy model značky, ktorý niesol označenie Grand Vitara, je to v podstate úplne iné auto. Nielenže má zmenený dizajn, ale aj po stránke rozmerov sa jedná o menšie vozidlo.

Pozrite siNová Suzuki Vitara – láska na druhý pohľad

Nová Vitara uzrela svetlo sveta už v roku 2014 počas autosalónu v Paríži. Od tej doby sa predáva v podstate bez väčších zmien. Nie je preto prekvapením, že sa tento rok dočkáme jej faceliftu.

To však automobilke nebráni v tom, aby ponúkla tento obľúbený model aj v rôznych špeciálnych výbavách a sériách. Aktuálne si tak máte možnosť kúpiť Vitaru aj v limitovanej edícii Copper Edition.

Budúci majitelia v tejto edícii získajú nielen zaujímavé exteriérové doplnky, ale aj prvky výbavy navyše. Prvou zmenou, ktorú si hneď všimnete je určite špecifická modrá farba. Okrem nej však v ponuke tejto edície nájdete aj čiernu a bielu verziu tohto modelu. Navyše si za príplatok môžete dokúpiť aj dvojfarebnú strechu, ktorá bude v odtieni nazvanom Galaktická šedá.

Nechýbajú však ani iné drobnosti, ktoré majú za úlohu pripomenúť, že toto nie je úplne obyčajná Vitara. Ako prezrádza názov Copper Edition, doplnky sú vyhotovené v elegantnej medenej farbe.

Práve preto nájdete napríklad takto sfarbený rámik okolo LED stretávacích svetiel. Tie mimochodom svietia až neskutočne dobre a Vitara si za ne určite zaslúži pochvalu. Okrem toho nechýbajú ani špecifické disky kolies s vlastným dizajnom a rovnako odtieňom v medenej farbe.

Inak je však Vitara v exteriéri rovnaká, ako ostatné modely výrobcu. Teda minimálne rovnaká, ako dve najvyššie výbavy Premium a Elegance. Práve medzi ne sa totiž Vitara Copper Edition radí.

Samozrejme to, že sa v tomto prípade jedná o limitovanú edíciu sa okrem exteriéru prejavuje aj v interiéri. Už na unikátnej palubnej doske, ktorá obsahuje trojicu okrúhlych výduchov, kombinujúcich klimatizáciu s ikonickými analógovými hodinkami v strede, si všimnete rovnako medené rámiky.

Okrem toho nechýba ani farebné zvýraznenie palubnej dosky v rovnakej farbe. Výhodou je, že sa v tomto prípade jedná o matný materiál a tak sa počas používania nebudete musieť obávať odtlačkov.

To však stále nie je všetko. Limitovaná edícia sa prejavuje aj na kombinácii poťahov sedadiel. Tie sú tvorené z kože a syntetického semišu, pričom bočné časti sedadiel sú prešité medenou farbou.

Súčasťou výbavy Copper Edition je samozrejme aj predná stredová opierka, ktorá okrem svojej funkcie pre zvýšenie pohodlia cestovania skrýva priestor na odloženie drobností.

Posledným miestom, kde nájdete prvky medenej farby sú lišty na dverách. Samozrejme nielen farebné doplnky robia túto limitovanú edíciu zaujímavú.

Okrem toho v zimných mesiacoch určite oceníte aj vyhrievanie sedadiel, alebo automatickú klimatizáciu, ktorá sa postará o pohodlnú klímu za každého počasia.

Suzuki Vitara však nezabúda ani na bezpečnosť a tak vo výbave nájdete napríklad radarový systém núdzového brzdenia, ktorý v prípade potreby vozidlo automaticky zastaví, prípadne minimalizuje následky možnej kolízie.

Radarový systém navyše spolupracuje aj s adaptívnym tempomatom, ktorý patrí medzi tie najlepšie na trhu. Nereaguje totiž prehnane a automaticky predpokladá, ak sa rozhodnete predbehnúť auto pred vami. Dokonca som si ho naozaj užil aj v prípade manuálnej prevodovky. Pravdou však ostáva, že adaptívny tempomat má najlepšie využitie v kombinácii s automatickou prevodovkou.

Ovládanie tempomatu, ako aj multimédií a príjmu hovorov nájdete pritom na volante. Ten má veľmi príjemnú hrúbku a je tak pozdĺžne, ako aj priečne nastaviteľný.

Aj keď je pravda, že Vitara nie je nijako extrémne veľkým autom, pri parkovaní v zúžených priestoroch určite príde vhod integrovaná parkovacia kamera, ktorá tak dopĺňa parkovacie senzory.

Technologické srdce určite poteší aj multimediálny systém, ktorý s vodičom komunikuje prostredníctvom 7” dotykovej obrazovky. Ponúka prehľadné rozhranie a navyše okrem podpory pripojenia smartfónu prostredníctvom Bluetooth zvládne aj modernejšie technológie, ako je Apple CarPlay, alebo Android Auto. Údaje z vášho smartfónu tak môžete mať veľmi rýchlo priamo na displeji multimediálneho systému.

Nakoniec teda ostáva otázka, benzín, či nafta? Prvá Vitara, ktorú som mal na test bola naftová a dokonca s vydarenou dvojspojkovou automatickou prevodovkou. Výsledok? Príjemné zvezenie, ktoré navyše poteší aj vašu peňaženku. Veď automat a štvorkolka dali dokopy priemer 5,4 l/100km a to je celkom slušné číslo, nemyslíte?

Možno si poviete, že benzín v manuále a rovnako s pohonom Allgrip bude mať podstatne väčší apetít. Väčší áno, ale rozdiel to nie je prekvapivo veľký. Výsledok pri Vitare 1,6 VVT s manuálnou prevodovkou bol 6,3 l/100km. Pritom veľkú časť toho týždňa strávila Vitara v meste a poriadny kus aj na diaľnici.

To, či si vybrať naftu, alebo benzín je teda doslova na vašich preferenciách. Dnešné motory sú tak prepracované, že ani v prípade atmosferického benzínového motora sa pri takomto kompaktnom SUV nemusíte obmedzovať. Vitara totiž v spotrebe ťaží aj zo svojej doslova mušej hmotnosti.

Navyše mňa by práve atmosférický motor lákal. Áno, nie je to výkonovo ladené auto, s ktorým budete predbiehať všetkých naokolo, ale jeho 120 koní postačuje aj na mierne dynamickejšiu jazdu. Navyše je to motor osvedčenej koncepcie, takže ak si plánujete auto nechať viac ako dva-tri roky, bude vám verným pomocníkom.

Tak ako som tvrdil po prvom teste, Suzuki Vitara je vydarené auto, ktoré každému rozumnému človeku ponúkne presne to, čo potrebuje. Nezľakne sa výletu mimo spevnenej vozovky a v prípade pohonu Allgrip ani o niečo ťažšieho terénu a navyše stále vyzerá k svetu. Limitovaná edícia Copper Edition jej pridáva na šmrnci, avšak ja sa už teraz úprimne teším na to, čo prinesie facelift.

Komentáre k článku