Steve Wozniak opúšťa Facebook kvôli škandálu s používateľskými dátami

ZDROJ | Gage Skidmore

Facebook si v posledných týždňoch prechádza zrejme najťažším obdobím od vzniku a môže za to hlavne spôsob, akým táto sociálna sieť narába s používateľskými dátami. Teraz sa ku kritike pridal už aj spoluzakladateľ spoločnosti Apple, Steve Wozniak.

Po prevalení kauzy, podľa ktorej Facebook poskytoval dáta všetkých používateľov spoločnosti Cambridge Analytica, ktorá ich následne dokázala využiť aj na ovplyvňovanie volieb, sa k tejto téme vyjadrilo niekoľko vplyvných osobností. Tim Cook, súčasný generálny riaditeľ Apple, jasne vyjadril svoje znechutenie z toho, ako Facebook zneužíva dáta používateľov a robí z nich svoj produkt. Podobné vyhlásenie uverejnil aj Steve Wozniak, ktorý sa rozhodol svoj účet na Facebooku deaktivovať.

ZDROJ | Technobuffalo

„Používatelia poskytujú každý detail zo svojho života Facebooku a Facebook na tom skrz reklamu zarába veľa peňazí. Celý zisk je založený na dátach používateľov, ale používatelia žiaden podiel zo zisku nedostanú.“ Takto sa Steve Wozniak vyjadril k aktuálnemu dianiu, pričom tiež zopakoval slová Tima Cooka, že „na Facebooku ste produktom vy.“

Pozrite siAko zistiť či vám firma Cambridge Analytica zneužila dáta z Facebooku?

Svoj Facebookový účet ale úplne nevymazal, iba ho deaktivoval. Údajne preto, aby niekto neprevzal jeho používateľské meno „stevewoz“. Napokon Facebook opustil so slovami „Som v procese odchodu z Facebooku. Priniesol mi viac negatívnych vecí, ako tých pozitívnych. Apple má bezpečnejšie spôsoby, ako zdieľať veci o sebe. Uspokojím sa so starým dobrým emailom a SMS správami.“

Tim Cook a Steve Wozniak by boli radšej, ak by si ľudia za Facebook platili a Facebook by tak nemusel využívať ich súkromné dáta na generovanie zisku. Mark Zuckerberg to ale vidí inak. Jeho víziou je vytvoriť sociálnu sieť pre celý svet a nie každý na svete si môže dovoliť platiť za takúto službu.

Mohlo by sa zdať, že Facebook to má spočítané, no podľa štatistík návštevnosti je opak pravdou. V marci, kedy celá kauza vypukla, návštevnosť Facebooku v Spojených štátoch nijak výrazne neklesla. Podľa prieskumu, ktorého sa zúčastnilo 750 ľudí, je u nich Facebook a Instagram na prvých priečkach v rebríčku najčastejšie navštevovaných stránok.

ZdrojUSA Today

Komentáre k článku