Startup GiveVision prinesie okuliare, ktoré vrátia zrak mnohým pacientom

ZDROJ | GiveVision

Startup z Veľkej Británie sa venuje vývoju a predaju nositeľných zariadení pre ľudí s vážnymi poruchami zraku. V prípade novej generácie okuliarov spolupracuje na vývoji a konečnom dizajne so spoločnosťou Sony.

Nová generácia headsetu s virtuálnou realitou SightPlus sa zmestí do elegantných okuliarov. Nový model má byť oveľa praktickejší, s vylepšeným dizajnom, ktorý nebude pútať zbytočnú pozornosť okolia. Jeho funkčnosť ostane nezmenená, bude pomáhať zrakovo postihnutým ľuďom znovu vidieť.

CEO GiveVision, Stan Karpenko, uvádza, že zhruba každý tretí človek vo veku 65 rokov má problémy so zrakom, napríklad makulárnu degeneráciu súvisiacu s vekom alebo diabetickú retinopatiu. V súčasnosti na tieto ochorenia neexistuje žiadna úspešná liečba, postihnutí tak majú len veľmi slabú nádej na zlepšenie zraku.

GiveVision vyvinul elektronické okuliare, ktoré pomáhajú pacientom s ťažkým a nevyliečiteľným postihnutím zraku. Využívajú rozšírenú a virtuálnu realitu, ktorá radikálne zlepšuje zrak pacienta tak, že simuluje jeho videnie. Pomocou okuliarov môžu opäť vidieť vďaka premietaniu snímaného okolia do pracovnej časti sietnice.

Prvá generácia SightPlus nebola určená na bežné a každodenné nosenie, no dokázala pomáhať zrakovo postihnutým vidieť jasne, zblízka aj na diaľku.ZDROJ | GiveVision

Britská nemocnica Moorfields Eye Hospital zverejnila štúdiu, v ktorej píše, že takmer 70 % používateľov prototypu SightPlus bola zvýšená zraková ostrosť na 0,2 LogMAR a viac, čo je blízko bežnej úrovni zraku. 59 zo 60 účastníkov štúdie uviedlo, že SightPlus zlepšil ich zrakovú ostrosť v priemere o šesť riadkov v teste (31 písmen EDTRS, resp. 0,6 logMar). Karpenko hovorí, že ide o „masívne zlepšenie, ktoré by pri súčasných možnostiach liečby nebolo možné dosiahnuť.“

Úspechy druhej generácie okuliarov priniesli výzvu, ako funkčné medicínske zariadenie vtesnať do nositeľného príslušenstva, ktoré nebude príliš objemné, ťažké a náročné na údržbu. Tu prichádza na pomoc Sony, ktoré má dlhoročné skúsenosti s vývinom a výrobou potrebných zariadení, resp. ich komponentov.

Druhá generácia SightPlus je omnoho štíhlejšia a kompaktnejšia.

GiveVision si partnerstvo so Sony pochvaľuje. „Spolupráca so spoločnosťou Sony zvýši odbornosť súčasného tímu GiveVision a poskytne špičkové technologické znalosti v oblasti inovácií fotoaparátov, displejov a smartfónov, no aj globálne výrobné možnosti.“

Okrem Sony získal startup podporu ďalších firiem, napríklad spoločností Telefónica, Pfizer, ESA či NHS. Odhaduje sa, že len vo Veľkej Británii trpí poruchou zraku 2,7 miliónov ľudí, do konca storočia sa má tento počet zdvojnásobiť.

SightPlus je v Európe zaregistrovaný ako zdravotnícka pomôcka a v USA vyhovuje predpisom zdravotníckych pomôcok triedy I FDA. GiveVision realizoval od roku 2015 viac ako 1 100 používateľských testovaní. Vyše 250 pacientov si vzalo headset na dlhodobé testovanie (mesiac až rok). Po troch rokoch využíva SightPlus na dennej báze stále viac ako 100 pacientov.

Riešenie od GiveVision sľubuje miliónom ľudí možnosť návratu do normálneho života. V súčasnosti si môžu pacienti z Veľkej Británie kúpiť SightPlus prvej generácie za 55 £ mesačne s akontáciou 495 £, alebo jednorázovo zaplatiť 2 995 £. Na výrobok je poskytovaná 5-ročná záruka.

ZdrojGiveVision,Forbes

Komentáre k článku