Squid Game zvýši podľa uniknutých dát hodnotu Netflixu o takmer miliardu

ZDROJ | BBC

Portál Bloomberg zverejnil dáta z interného dokumentu Netflixu, kde sa píše, že Squid Game môže pre Netflix vygenerovať hodnotu až 900 miliónov dolárov.

Netflix väčšinou nezverejňuje dáta o sledovanosti či ziskoch. Squid Game seriál mal premiéru 17. septembra a za menej ako mesiac si ho pozrelo rekordných 132 miliónov predplatiteľov. Neznamená to však, že si ho pozrelo celý. Podľa metodiky merania Netflixu musel byť seriál sledovaný aspoň dve minúty, takže aj tí, ktorí ho napríklad pre brutalitu vypli, sú zarátaní do finálneho čísla.

ZDROJ | Netflix

Pozrite siNetflix konečne aj v smart projektore. Prvenstvo si pripisuje Epson

Bloomberg uverejnil, že okolo 89 % z celkového počtu divákov, ktorí začali pozerať, si pozrelo aspoň 75 minút seriálu a až 66 % si ho pozrelo celý, čo predstavuje 87 miliónov divákov. Pre zaujímavosť, samotný seriál stál iba 21,4 miliónov dolárov. Pokiaľ by sa vyrábal napríklad v USA, seriál by bol 10-krát drahší.

Zverejnená hodnota 900 miliónov dolárov nepredstavuje sumu, ktorú Netflix zarobil, ale sumu, o ktorú sa môže zvýšiť celková hodnota spoločnosti podľa ich vlastných meraní.

Samozrejme to znamená aj to, že seriál prinesie Netflixu viac predplatiteľov a tiež môžeme očakávať viac zahraničných seriálov a filmov. Úspech seriálov La Casa del Papel, Dark či Squid Game len dokazuje, že po cudzojazyčných seriáloch, ktoré ponúkajú originálny scenár, je dopyt.

Pozrite siSquid Game – 6 zaujímavých faktov o najsledovanejšom seriáli na Netflixe

Od uvedenia seriálu pribudlo Netflixu 4,4 milióna nových predplatiteľov. Momentálne je celkový počet predplatiteľov streamovacej služby 213,5 miliónov. Zaujímavé však je, že zo 4,4 milióna nových predplatiteľov je iba 70 000 z USA a Kanady.

ZdrojBloomberg,Gizmodo,CNBC

Komentáre k článku