Spotrebitelia sa stále viac zaujímajú o nové platobné technológie

Spoločnosť MasterCard predstavila výsledky prieskumu, podľa ktorého spotrebitelia v roku 2015 viac ako zdvojnásobili dopyt po digitálnych platbách.

MasterCard Keychain Payments
MasterCard Keychain Payments, MWC 2016ZDROJ | MasterCard

Tento vývoj odráža celosvetový trend, keď spotrebitelia počas jedného roka viac ako zdvojnásobili dopyt u bánk a u obchodníkov po možnostiach platenia mobilnými technológiami.

MasterCard Groceries
MasterCard Groceries, MWC 2016ZDROJ | MasterCard

Výsledky prieskumu Mobile Payments Study predstavila spoločnosť MasterCard, spoločne s agentúrou PRIME Research, na tohtoročnom Mobile World Congress 2016 v Barcelone.

Záujem o mobilné platobné technológie za posledné dva roky úmerne vzrástol. V roku 2015 malo na tento spôsob platby pozitívny alebo neutrálny názor 95 % spotrebiteľov.

MasterCard Wearable Payments Demo
MasterCard Wearable Payments Demo, MWC 2016ZDROJ | MasterCard

Zmienky o Apple Pay, Samsung Pay a Android Pay zahŕňali 97 % z celkového počtu príspevkov o mobilných platbách. Ďalšími najčastejšími témami diskusií boli digitálne peňaženky a bezkontaktné karty (47 %), nasledovali príspevky o biometrii (33 %), osobných platbách (14 %) a nosičoch platobných technológií, napr. o hodinkách (6 %).

MasterCard Identity Check Product
MasterCard Identity Check Product, MWC 2016ZDROJ | MasterCard

Bezpečnosť a zabezpečenie mobilných platieb boli dôležitou témou, o ktorej sa v 94 % prípadov hovorilo v roku 2015 skôr pozitívne. V roku 2015 bola téma zrušenie hesla a zavedenie biometrie horúcou témou v spojitosti s platením pomocou odtlačkov prstov alebo rozpoznaním tváre, „Salfie Pay“.

ZdrojMasterCard

Komentáre k článku