SPAMbox – Pozrite si najlepšie iPhone fotky roka

Najlepšie iPhone fotky roka

iPhone Photography Awards™ je najstaršia súťaž iPhone fotografií, ktorá už od roku 2007 oslavuje kreativitu majiteľov iPhonov. Aspoň tak to o sebe tvrdia na svojom webe. Porota každoročne vyberá z tisícov prihlásených fotiek od fotografov z viac ako 70 krajín sveta to najlepšie, čo sa podarilo iPhonom odfotiť. Tu sú víťazi za rok 2014:

1st Place - 2014 Photographer of the Year IPP Awards

iPhone Photography Awards™ 2014 – 1. miesto, kategória Fotograf roka
© JULIO LUCAS Bradenton, FL USA

2nd Place - 2014 Photographer of the Year IPP Awards

iPhone Photography Awards™ 2014 – 2. miesto, kategória Fotograf roka
© JOSE LUIS BARCIA FERNANDEZ Madrid, Španielsko

IPP Awards - 3. miesto Fotograf roka

iPhone Photography Awards™ 2014 – 3. miesto, kategória Fotograf roka
© JILL MISSNER, Ridgefield, CT USA

Všetky ocenené fotografie si môžete pozrieť tu >>

 

Anti-tech protesty v San Franciscu

Úspešné startupy a technologické firmy zo Sil Valley síce obdivuje celý svet, no doma už tak obľúbené nie sú. Kvôli nim sa totiž San Francisco stalo najdrahším mestom Ameriky, navyše úspešní investori a vysokí manageri s mega platmi skupujú v meste bytové domy, z ktorých následne vysťahovávajú pôvodných obyvateľov, a tak už pár týždňov prebiehajú protesty aktivistov zo skupiny Defend the Bay Area. Najskôr zablokovali a ovracali Yahoo! shuttle bus, potom sa stal terčom útokov zakladateľ služby Digg a jeden z investorov fondu Google Ventures Kevin Rose a aktuálne sa protestuje proti Tomovi Fallowsovi, produktovému manažérovi Google, ktorý vysťahoval 24 ľudí z nehnuteľností, ktoré v San Franciscu kúpil.

Aktivisti zablokovlai Yahoo Bus
Aktivisti zo skupiny Defend the Bay Area zablokovali na zastávke Yahoo Bus.

Kevin Rose Parasite
Takýto úprimný list si našli v schránkach susedia Kevina Rosea z Google.
Foto: twitter.com/KevinRose :-)

Futbal na obežnej dráhe

Sepp Blatter blúznil na kongrese FIFA o futbale na iných planétach, a tak mu inžinieri z ISS ukázali, ako by to asi mohlo vyzerať. Pre Blattera aj iných pozemšťanov postli na YouTube videjko futbalového zápasu, ktorý si strihli priamo v chodbách ISS. Také parádne nožničky a brankárske zákroky, aké sa podarili borcom v nulovej gravitácii, na Zemi len tak neuvidíte.

SIM karta v náramku

Predstavte si, že SIM kartu nemusíte mať v telefóne, ale nosíte ju v náramku na zápästí, a tak je k dispozícii pre všetky mobilné gadgety, ktoré nosíte so sebou či na sebe. Takto si predstavuje budúcnosť mobilnej komunikácie japonská spoločnosť Docomo. Ich prototyp PortableSIM je malé zariadenie vybavené Bluetooth a NFC rozhraním, do ktorého sa vkladá SIM karta. Pri používaní telefónu, tabletu alebo okuliarov sú dáta z karty prenášané do vybraného prístroja bezdrôtovo a odpadá tak potreba fyzicky vkladať SIMku. V budúcnosti by nám vďaka tomuto vynálezu mohla stačiť jedna zmluva s operátorom pre hlas aj dáta.

Do kina bez Google Glass

Americká spoločnosť Alamo Drafthouse sa stala prvým prevádzkovateľom kín na svete, ktorý vo svojich kinosálach zakázal používanie čarovných okuliarov od Google. Stalo sa tak len pár dní po spustení predaja Glass. Podľa šéfa firmy Tima Leaguea diskutovali o možnosti zákazu asi rok, no po tom, ako si osobne vyskúšal Google Glass, vyhodnotil potencionálne riziko spojené s pirátstvom za príliš vysoké, a tak od momentu, kedy v kinosálach Alamo Drafthouse zhasnú svetlá a začnú bežať trailery, nemôže mať zapnuté Google Glass na očiach žiaden z návštevníkov. A že ako budú posudzovať, ktoré okuliare boli zapnuté, ktoré vypnuté a kto nimi celý film natočil? „Budeme to posudzovať prípad od prípadu“, napísal Tim League na svojom Twitteri. Tak to želám veľa šťastia.

Google Glass ban

Kombajn na taxikárov

Uber je megaúspešný startup, ktorý zásadným spôsobom inovuje možnosti prepravy ľudí v mestách, kde sa snaží nahrádzať tradičné taxíky. Funguje to tak, že si do smartfónu stiahnete appku Uber, zaregistrujete sa a uvediete číslo platobnej karty. Potom už len stačí zadať požiadavku na prepravu a Uber ju posunie najbližšiemu vodičovi vo vašom okolí. Ten má 15 sekúnd na to, aby objednávku prijal alebo odmietol. Vďaka tomuto systému je doba čakania na auto napríklad v San Franciscu asi 3 minúty. V aplikácii vidíte nielen to, kde je aktuálne váš taxík, ale aj presne koľko bude cesta trvať, akou trasou pôjdete, koľko to celé bude stáť aj to, ako váš taxikár vyzerá a ako ho hodnotili zákazníci. Funguje to aj naopak, taxikár vidí profil zákazníka a rovnako ho môže ohodnotiť. Uber taxikárom sa môže stať každý, kto má vlastné auto, vodičák dlhšie ako tri roky a prejde testami, nemusí však vlastniť taxikársku licenciu.

Aplikácia služby Uber

Všetky platby prebiehajú online a Uber si necháva 20% z ceny prepravného. No a práve proti Uberu protestovali v uplynulom týždni taxikári v Londýne, Paríži, Berlíne a Madride. Zablokovali dôležité ulice a žiadali, aby pre Uber platili rovnaké pravidlá, ako pre nich. Výsledok? V Londýne stúpol Uberu po protestoch objem objednávok o 850%. Keď si zoberieme, že v takom Paríži sa počet taxikárov od roku 1950 nezmenil a rovnako to bude aj s ich prístupom ku zákazníkovi, treba uznať, že štandardné taxíky sú v dnešnej dobe skostnatený prežitok a protesty taxikárov sú rovnako márne, ako keď sa kedysi dávno roľníci búrili proti traktorom a kombajnom.

TIP: Prečítajete si zaujímavý rozhovor s UBER šoférom zo San Francisca.

Takto vyzerali Uber protesty v európskych mestách:

 

Stopom na Gibraltár a späť

Takáto úctyhodná cestovateľská výzva čaká na účastníkov prvých majstrovstiev Českej republiky v stopovaní. Prihlásilo sa spolu dvanásť dvojíc, okrem iných aj brat so sestrou alebo otec so svojou 14-ročnou dcérou. Pravidlá súťaže sú jednoduché, ale pomerne prísne, súťažiaci sa môžu prepravovať výlučne stopom, ale za odvoz nesmú nič zaplatiť, nemôžu využívať služby kamarátov alebo známych a musia si dať jednu minimálne 6-hodinovú pauzičku. Aby to stopovanie ale nebola až taká nuda, organizátori si vymysleli päť veselých úloh, ktoré musia cestovatelia splniť – odfotiť sa pred akýmkoľvek prvoligovým štadiónom, odfotiť sa pred hradom alebo zámkom najviac 100 m od pokladne, okúpať sa v mori, vyliezť pešo na kopec s minimálnym prevýšením 150 m a zoznámiť a odfotiť sa so starostom ľubovoľného mesta či dediny. Cestu dlhú 6 000 kilometrov by tí najrýchlejší mali podľa organizátorov zvládnuť za 7-8 dní. Vďaka GPS lokalizátorom bude možné od pondelka 16.júna sledovať súťažiacich online na Jedu.cz

Na motroke ponad letiace lietadlo – Video týždňa

Ťažko povedať, kto z týchto dvoch je väčší blázon, či pilot, ktorý preletel s dvojplošníkom niekoľko centimetrov nad zemou, alebo motorkár, ktorý ho v tom momente preskočil. Sledujte úžasné spomalené video.





Zdroje: GIZMODO.com, Mashable.com, LUPA.cz, WSJ.com, ippawards.com, czechcrunch.cz, hedvabnastezka.cz

Kde sa vzal SPAM?

SPAM je predvarený mäsový výrobok predávaný v konzervách. Originálny SPAM vyrába americká firma Hormel Foods Corporation od roku 1937 a základnými ingredienciami sú bravčové pliecko, šunka, soľ, voda, cukor, celé to spája modifikovaný zemiakový škrob a konzervuje dusitan sodný. Teda niečo ako náš lanšmít. Dnes sa SPAM vyrába v pätnástich rôznych verziách, najpopulárnejší je na Havaji a to až tak, že sa občas označuje ako Havajský steak. Skutočný význam označenia SPAM pozná podľa výrobcu len malý okruh bývalých manažérov firmy Hormel Foods, no vraj ide o skratku slov shoulders of pork and ham (bravčové pliecko a šunka).

Monty Python uviedli v roku 1970 scénku,v ktorej si dvaja zákazníci bistra objednávajú raňajky z menu, ktoré obsahuje SPAM v každom z ponúkaných jedál. No a keď sa v počiatkoch internetu začali objavovať nevyžiadané reklamné správy v každej emailovej schránke a vo všetkých vtedajších diskusných skupinách, dostali podľa tejto legendárnej scénky označenie SPAM. Podľa správy spoločnosti Symantec, tvorí SPAM 66% všetkej emailovej komunikácie.

Komentáre k článku