Skupina pre zdieľanie vozidiel v Japonsku dostáva významnú posilu

Vývoj autonómnych vozidiel je mimoriadne náročný na technológie a tým pádom aj mimoriadne drahý. Toto už pochopilo množstvo automobiliek a technologických firiem, ktoré sú nútené spájať všetky svoje sily – vedomosti, patenty a peniaze.

Monet Technologies v piatok uviedla, že päť japonských automobilových a tech firiem investuje do augusta 2019 do jej spoločnosti, každá z nich získa približne 2 % akcií.

Monet je firma, ktorá bude ponúkať služby zdieľanej autodopravy, tú chce ponúkať už od budúceho roku. Založili ju v októbri 2018 SoftBank a Toyota.

Suzuki, Mazda, Subaru, Isuzu a Daihatsu investujú každá po 530 620 dolárov. SoftBank a Toyota si nechá 35-percentný podiel v spoločnosti, Honda a Hino Motors majú po 10 %.

ZDROJ | Toyota

Monet chce už v roku 2020 zaviesť v Japonsku zdieľané automobilové služby na požiadanie so zameraním na kyvadlovú dopravu. Platformu zdieľaných služieb pre elektromobily plánuje spustiť od roku 2023 s využitím viacúčelového multifunkčného vozidla od Toyoty. Jeho koncept predstavil výrobca minulý rok pod názvom e-Palette.

Firmy by mohli využívať e-Palette pre dodávky jedla, ako mobilné hotely, alebo aj ako pojazdné kancelárie.

Pozrite siToyota predstavila koncept e-Palette, modulárne autonómne vozidlo

Noví členovia pomôžu pri vývoji systému zdieľania jázd, kde momentálne dominujú startupy ako napríklad Uber, Didi a Lyft.

Piatkové vyhlásenie prichádza potom, čo výkonný riaditeľ Monetu, Junichi Miyakawa, povedal začiatkom júna pre agentúru Reuters, že firma plánuje rozšíriť investorskú základňu a na budúci rok začne pôsobiť v juhovýchodnej Ázii.

„Spolu s našimi partnermi v oblasti automobilového priemyslu budeme pracovať na realizácii a šírení inovatívnych služieb mobility, ktoré môžu vyriešiť otázky japonskej sociálnej mobility a vytvoriť novú hodnotu,“ Junichi Miyakawa, prezident a generálny riaditeľ Monet Technologies.

Pozrite siČo je to autonómne auto? Alternatíva, o ktorej sa snívalo už v minulom storočí

Nová dohoda ešte viac zdôrazni dominanciu Toyoty, najväčšej automobilky v Japonsku, ktorá bude posilnená o partnerstvo s automobilkami Suzuki, Mazdou a Subaru. Spoločne tak budú môcť ťažiť z odborných znalostí (napríklad v oblasti softvéru) nevyhnutných na rozvoj nových služieb, pre ktoré sa ešte len testuje dopyt.

ZdrojMonet Technologies,Reuters

Komentáre k článku