ŠKODA predstavila vynovený KODIAQ, ponúkne dravejší dizajn a nové technológie

ZDROJ | ŠKODA

ŠKODA po štyroch rokoch od uvedenia svojho prvého SUV na trh predstavila svetu jeho vynovenú verziu. Do výbavy dostáva výraznejšiu šesťuholníkovú masku chladiča, „štvorokú“ grafiku čelných svetlometov a nové technológie. Do predaja dorazí už v priebehu leta.

Automobilke ŠKODA sa za posledné štyri roky podarilo predať celkovo 600 000 kusov SUV modelu KODIAQ naprieč 60 trhmi na piatich kontinentoch. Za tú dobu si navyše z viacerých trhov odniesol ocenenie Auto roka či SUV roka.

ZDROJ | ŠKODA

Tento úspech sa najnovšie pokúsi zopakovať KODIAQ 2021, ktorý česká automobilka predstavila hneď na úvod aj vo verziách RS, Laurin & Klement a SPORTLINE. Na európske trhy vynovený model vyrazí už v priebehu júla. Variant Scout už v ponuke nehľadajte, z portfólia tohto modelu vypadol.

Automobilka sa pohrala s pôvodným dizajnom a prednú masku potiahla mierne vpred, popri čom zároveň rozšírila aj mriežku chladiča tvorenú dvojitými stĺpikmi. Hneď vedľa nájdeme po prvý krát v tomto modeli svetlomety Full-LED-Matrix, ktorých obrys je priamo prepojený s líniou potiahnutou naprieč celým bokom auta.

Premenou prešiel aj dizajn zadnej strany, kde si možno všimnúť tmavý spoiler nad zadným sklom predlžujúci strechu auta o pár centimetrov. KODIAQ má vďaka tomuto prvku pôsobiť dynamickejšie. Do interiéru sa zas dostávajú nové ergonomické sedačky s aktívnym vetraním a zabudovanou masážnou funkciou.

ZDROJ | ŠKODA

V štandarde ponúkne nový KODIAQ dvojramenný volant, zatiaľ čo športovejšie verzie SPORTLINE a RS ponúknu trojramenné volanty. V závislosti od vybranej výbavy sa bude líšiť aj kontrastné prešívanie textilných povrchov a materiály.

ZDROJ | ŠKODA

Digitálnym centrom modelu bude 9,2“ dotykový displej, ktorý je možné doplniť o 10,15“ virtuálny kokpit so štyrmi, resp. v prípade verzií RS a SPORTLINE piatimi vizuálnymi štýlmi grafiky. Infotainment systémy Bolero, Amundsen a Columbus disponujú zabudovanou eSIM, vďaka čomu je auto možné ovládať cez mobilnú aplikáciu či hlasovú asistentku Lauru hovoriacu aj po česky.

ZDROJ | ŠKODA

Infotainment systému nechýba ani podpora Apple CarPlay, Android Auto či MirrorLink a Phone Box pre bezdrôtové nabíjanie smartfónu. Tento vizuál po zvukovej stránke doplní audio systém Canton tentokrát tvorený dvanástimi reproduktormi.

Pozrite siAko funguje aplikácia Škoda Connect pri novej Octavii RS?

Po technickej stránke vynovenému KODIAQu vo výbave nebude chýbať ani celá paleta asistenčných systémov vrátane adaptívneho tempomatu s fungovaním až do rýchlosti 210 km/h. Vrátane proaktívnej ochrany pasažiérov bude KODIAQ vybavený aj novým zadným senzorom pre detekciu a varovanie posádky pred možnou kolíziou zo zadu.

V rámci motorizácie bude nový KODIAQ ponúkať dva turbodieselové motory a tri benzínové motory s turbom. V základe to bude 1.5 TSI s výkonom 110 kW, ktorý bude ako jediný spárovaný so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom predných kolies. Štvorvalec 2.0 TDI ponúkne rovnaký výkon, akurát v kombinácii so 7-stupňovou automatickou prevodovkou DSG, pri ktorom si bude možné vybrať medzi pohonom predných alebo všetkých štyroch kolies.

ZDROJ | ŠKODA

Najvyššiu motorizáciu ponúkne variant RS, ktorý bude mať pod kapotou benzínový štvorvalec 2.0 TSI s výkonom 180 kW, čo predstavuje medzigeneračný nárast výkonu o 4 kW. Aj napriek miernemu zvýšeniu výkonu je nový motor o 60 kilogramov ľahší a o 5,2 kilogramu je ľahšia aj nová DSG prevodovka.

ZdrojŠKODA AUTO

Komentáre k článku