Škoda oznámila svoju stratégiu na 10 rokov. Budú autá lacnejšie?

ZDROJ | Škoda

Škoda Auto včera predstavila svoju stratégiu do roku 2030 pod názvom Next Level Škoda. Na tlačovej konferencii nás predseda predstavenstva Thomas Schäfer zoznámil s tromi piliermi, ktoré symbolizujú slová Expand, Explore a Engage a zároveň naznačujú smer ďalšieho rozvoja koncernu v nasledujúcich rokoch.

Thomas Schäfer v krátkosti zhrnul históriu Škody a pripomenul, že ide o jednu z piatich najstarších automobiliek na svete. Predstavuje pojem nielen von, ale i doma. Podieľa sa až 5 % na českého domácej produkcii. O jej výrobky je vo svete veľký záujem, sedem rokov za sebou predáva Škoda viac ako milión vozidiel ročne.

Škoda si uvedomuje svoju zodpovednosť v oblasti udržateľnosti a uhlíkovej neutrality. Dôležitou súčasťou jej stratégie do roku 2030 tak bude znižovanie emisií. Z Česka sa má stať centrum pre vývoj a rozvoj elektromobility, ktoré by malo priniesť zvýšenie pracovných miest.

Pozrite siŠkoda spúšťa virtuálny showroom, ktorý môžete navštíviť 24/7

Prvý pilier, Expand (rozšírenie) predstavuje cieľ Škody stať sa do roku 2030 najpredávanejšou značkou v Európe. V portfóliu spoločnosti pribudnú minimálne tri elektromobily, ktoré majú byť lacnejšie ako model Enyaq IV.

Škoda Auto má v pláne (do roku 2030) predávať elektromobily v objemoch, ktoré budú predstavovať 50 až 70 % z celkového objemu, podľa stavu a výkonu ekonomiky.

Meníme Škodu tak, aby bola ešte viac medzinárodná, elektrifikovaná a digitálna.

Thomas Schäfer, predseda predstavenstva Škoda Auto

Druhý pilier, Explore (rozbor) predstavuje ambíciu Škody stať sa vedúcou značkou v Európe, Rusku a severnej Afrike. Produkciu automobilov chce do roku 2030 zvýšiť o 50 %, na 1,5 milióna automobilov ročne.

ZDROJ | Škoda

Engage (zapojenie) predstavuje digitálny zákaznícky zážitok. Škoda bude klásť trvalý dôraz na vzdelávanie a prípravu. Investuje 500 000 miliónov eur do vzdelávania zamestnancov.

Škoda sa chce do roku 2030 stať „benchmarkom“ pre používateľské rozhranie. Simply Clever sa inovuje na verziu 2.0, modelovým príkladom je služba POWERPASS.

Očakávať môžeme rozšírenie virtualných showroomov, Škoda Auto predpokladá, že už v roku 2025 sa každý piaty automobil predá v Čechách on-line.

ZDROJ | Škoda

Ďalším sympatickým cieľom do roku 2030 je obsadiť minimálne každú štvrtú manažérsku pozíciu ženou. Rozmanitosť je dôležitá a prínosná.

Tieto tri hlavné piliere sa opierajú o silné základy – efektivitu a jednoduchosť.  Koncern chce byť nákladovo najefektívnejším výrobcom. Udržateľná rentabilita má byť minimálne 8 % tržieb, čo by malo byť najmenej spomedzi hlavnou európskou konkurenciou.

Škoda sa chce zmeniť – chce byť viac medzinárodná, elektrifikovaná a digitálna. Zároveň však platí, že Škoda ostáva Škodou – silnou značkou vytváranou ľuďmi, ktorí prinášajú dobré nápady a odvahu skúšať nové postupy.

Budú teda automobily značky Škoda lacnejšie? Zrejme nie, ale treba si uvedomiť, že pomer cena/výkon je už dnes pre motoristov výhodný a vďaka službe POWERPASS sa stáva jazda na elektromobile ešte výhodnejšou.

ZDROJ | Škoda

Komentáre k článku