Škoda odhalila informácie o plne elektrickom SUV ENYAQ iV s dojazdom 500 km

ZDROJ | ŠKODA

Česká automobilka Škoda odhalila niekoľko detailov očakávaného elektrického SUV ENYAQ iV, ktoré sa na trh dostane budúci rok. Novinku zatiaľ nikto v reáli nevidel, automobilka ukázala zatiaľ iba maskované vozidlo. Na druhej strane sme sa dozvedeli viacero informácií o tom, čo bude mať pod kapotou.

ZDROJ | ŠKODA

Novinka z dielne mladoboleslavskej automobilky bude postavená na koncernovej modulárnej platforme MEB. Vďaka nej je na takmer totožnom podvozku možné postaviť SUV, ale aj malý hatchback v štýle Plne elektrický VW ID.3 je na svete! Cena má ale od ľudovej ďaleko.

Predstavením vozidla ENYAQ iV vstupuje spoločnosť ŠKODA AUTO do novej éry. Vozidlo je skvelým príkladom ofenzívy v oblasti elektromobility. Vďaka dlhému dojazdu a krátkym nabíjacím časom ponúka Simply Clever elektromobilitu. ENYAQ iV tiež povyšuje známe prednosti vozidiel ŠKODA, medzi ktoré patrí veľkorysý priestor, nadčasový vzhľad a vysoká funkčnosť, na novú úroveň. Náš prvý čisto elektrický automobil na báze modulárnej platformy koncernu Volkswagen pre elektromobily vzniká v centre značky ŠKODA, v hlavnom výrobnom závode v Mladej Boleslavi,“ povedal Bernhard Maier, predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO.

Prekvapivo, v základnej verzii poháňa vzadu umiestnený motor kolesá zadnej nápravy. Škoda tak bude mať po rokoch opäť v ponuke model s pohonom zadných kolies. Vyšší model bude mať motory na oboch nápravách a teda aj pohon 4×4. Najvýkonnejšia verzia ENYAQ iV môže ťahať príves s hmotnosťou až 1 200 kg.

O ekologickú jazdu sa stará celkovo päť výkonových stupňov a tri rôzne kapacity batérie. Základnou výkonovou verziou je ENYAQ iV 50 s 55 kWh batériou, ktorá ponúkne 52 kWh energie. Elektromotor umiestnený na zadnej náprave má výkon 109 kW. Dojazd má byť 340 km.

Verzia ENYAQ iV 60 ponúkne 62 kWh batériu s dostupnou kapacitou 58 kWh a 132 kW elektromotor, opäť na zadnej náprave. Dojazd má byť 309 km. Treťou verziou s najlepším dojazdom bude model ENYAQ iV 80 s výkonom 150 kW s pohonom zadných kolies. Jeho batéria má kapacitu 82 kWh, resp. netto kapacitu 77 kWh a dojazd 500 km.

ZDROJ | ŠKODA

Rovnakú batériu využíva aj verzia ENAYQ 80X s výkonom 195 kW a verzia v RS s výkonom 225 kW. Obe verzie majú dva elektromotory a ponúkajú pohon všetkých kolies. Vrcholný model zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 6,2 s a dosahuje maximálnu rýchlosť 180 km/h, ostatné verzie majú maximálku 160 km/h. Obe vyššie verzie s pohonom všetkých kolies ponúkajú dojazd 460 km. Vo všetkých prípadoch je dojazd zatiaľ odhadovaný podľa metodiky WLTP.

ZDROJ | ŠKODA

Plusom je, že ENAYQ bude ponúkať 125 kW DC nabíjanie (mohol aj viac, sesterské modely zvládajú vyššie výkony), no žiaľ to platí iba pre batériu s kapacitou 82 kWh! Ostatné batérie majú maximum 100 kWh, čo našťastie nie je málo. To mu poskytne nabíjanie z 10 na 80% kapacity batérie za 40 minút. S MyŠKODA Powerpass Vo vozidle je inštalovaná len 11 kW AC nabíjačka.

ZDROJ | ŠKODA

ENYAQ iV má mať novo spracovaný interiér. Centrálny má mať 13″, head-up displej ponúkne aj rozšírenú realitu (za príplatok). Samozrejmosťou má byť pokročilá konektivita, vrátane mobilnej aplikácie ŠKODA Connect. Zároveň sú vo vozidle prvýkrát použité udržateľné materiály, napríklad olivová koža. Tiež má byť možné si vyberať z niekoľkých dizajnov interiéru. Rozmery finálneho vozidla majú byť 4 648 x 1 877 x 1 618 mm, rázvor dosiahne 2 765 mm. Batožinový priestor v základe ponúkne 585 litrov.

ZDROJ | ŠKODA

Ceny ani presný dátum uvedenia na trh nie sú známe. Rovnako nie sú známe ani ďalšie detaily či interiér vozidla.

ZDROJ | ŠKODA

ZdrojŠkoda

Komentáre k článku