ŠKODA nebude robiť ďalšie hybridy, budúcnosť vidí v elektromobiloch

Automobilka ŠKODA už nebude vyrábať ďalšie hybridy. Potvrdil to v rozhovore pre AutoGazette samotný CEO automobilky, Thomas Schäfer. Automobilka vidí budúcnosť v elektromobiloch, kde už má niekoľko modelov a chystá ďalšie.

Pozrite siŠkoda oznámila svoju stratégiu na 10 rokov. Budú autá lacnejšie?

ZDROJ | ŠKODA

„Naša budúcnosť je čisto elektrický automobil,“ povedal pre AutoGazette riaditeľ automobilky ŠKODA AUTO, Thomas Schäfer. Pre ŠKODU je akoby kľúčové, že má 70 000 objednávok na nový elektromobil, ŠKODA ENYAQ iV. Elektromobily tak považuje za veľmi dôležité.

Napriek tomu, že Thomas Schäfer povedal, že budúcnosť je čisto elektrická, automobilka aj naďalej bude vyrábať hybridné modely Octavia aj Superb. Dôvod je jednoduchý, oba modely sú flotilové, vo veľkom ich kupujú práve firmy. A tie získavajú nemalé výhody, keď je ich vozový park ekologickejší. Aj preto automobilka určite ostáva pri hybridoch v týchto dvoch modeloch.

Ostatné modely ale hybridy nedostanú, čo potvrdil šéf automobilky. Do roku 2025 chce automobilka, a vlastne aj celý koncern VW, priniesť na trh malý elektromobil s cenou okolo 20-25 tisíc eur. Podľa šéfa ŠKODY to ale nie je triviálne a ešte to potrvá. Dovtedy ale príde s ešte iným modelom, menším elektromobilom od ENYAQu. ENYAQ Coupé iV ale do toho Thomas Schäfer nepočíta. Predstavenia toho sa dočkáme ešte tento rok.

Budúci rok, príp. v roku 2023 tak príde ŠKODA s ďalším elektromobilom. S najväčšou pravdepodobnosťou to bude  crossover v štýle ENYAQu a VW ID.3 a cenou okolo 30 000 €. Aj takto sa chce ŠKODA dostať do roku 2030 k tomu, aby 70% predajov tvorili čisto elektrické modely.

ZDROJ | VW

Napriek smelým plánom Thomas Schäfer odmietol špecifikovať, kedy sa ŠKODA vzdá spaľovacích motorov. Dôvodom majú byť aj rozvojové trhy, kde má ŠKODA stále silné postavenie a na nich nie je jednoduchá transformácia na elektrickú dopravu. Ide napríklad o Indiu, kde má automobilka slušný odbyt, ale aj krajiny severnej Afriky.

ŠKODA sa podľa Schäfera nevyhne polovodičovej kríze a očakáva zhruba 100-tisícový pokles v predaji. Napriek tomu riaditeľ automobilky očakáva, že aj tento rok predajú viac ako milión automobilov.

ZdrojAutoGazette

Komentáre k článku