Reklama

ŠKODA má najlacnejší elektromobil, s dotáciou môže stáť 9 590 €

Zdroj | ŠKODA AUTO
Števo Porubský
Zdroj | ŠKODA AUTO
Zdroj | ŠKODA AUTO

Automobilka ŠKODA zverejnila ceny svojich prvých elektrifikovaných modelov. SUPERB iV bude v predaji s cenou od 32 930 €, podstatne zaujímavejší, malý a hlavne plne elektrický model CITIGOe iV bude v predaji s cenou pod 20 000 €.

Pozrite si

ŠKODA má svoj prvý elektromobil CITIGOe iV s dojazdom 265 km

Zdroj | ŠKODA AUTO

ŠKODA CITIGOe iV má oficiálne nastavenú cenu na 21 190 €, no automobilka k nemu dáva tzv. Bonus Štart vo výške 3 600 €. Ten však platí len pri objednávke CITIGOe iV do 30.11.2019.

Vďaka nemu je cena 17 590 €, pričom ani s príplatkovou výbavou sa výrazne nezmení. Netešte sa, že vo vozidle je všetko na čo si spomeniete, no doplnkovú výbavu tvorí iba možnosť zmeny farby. Základom je žltá, za príplatok 252 € môžete mať bielu, červenú alebo zelenú. Za metalickú farbu priplatíte k základnej cene 379 €.

Zdroj | ŠKODA AUTO

Základná a teda i maximálna výbava CITIGOe iV nie je nič extra, ale nie je možné o nej povedať, že je nedostatočná. Za 17 590 € dostanete CITIGO na 16″ diskoch, vybavenú s ESC vrátane ABS, MSR, ASR, EDL, HHC, kontrolou tlaku pneumatík, 6x airbag, dažďovým a svetelným senzorom, automatickou klimatizáciou, koženým mutlifunkčným volantom, autorádio so šesticou reproduktorov a slotom na SD kartu a s držiakom smartfónu. 

Zdroj | ŠKODA

Chýbať nemá ani centrálne zamykanie, tempomat, parkovacie senzory, no len vzadu, vyhrievané predné sedadlá, tónované sklá, zadná lavica delená 60:40, ISOFIX a množstvo šikovných „clever“ riešení od ŠKODY. V „balení“ bude aj nabíjací kábel s koncovkou Typ 2 (Mennekes), nabíjať sa však bude aj cez Combo 2 (CCS) maximálne 40 kW výkonom. Batéria má mať záruku 8 rokov, alebo 160 000 km.

Zdroj | ŠKODA AUTO

Škoda však, že vpredu sú len halogénové svetlomety, ktoré dopĺňajú LED denné svetlá. Aspoň že hmlovky majú corner funkciu. Vtipné je tiež mechanické nastavenie spätných zrkadiel či otváranie zadných okien.

Novinka ponúke 61 kW (81 k) elektromotor s krútiacim momentom 210 Nm. Maximálna rýchlosť je 130 km/hod, zrýchlenie z 0 na 100 km/h má trvať 12,5 sekundy. Batéria s kapacitou 36,8 kWh (60 Ah) má zvládnuť 253 km (upravná hodnota voči tej z predstavenia) na jedno nabitie podľa WLTP metodiky merania. Na 80% kapacity sa batéria nabije za 1 hodinu. Z 7,2 kW wallboxu sa batéria na 80% dobije niečo vyše 4 hodiny, z 2,3 kW nabíjačky jej to potrvá až vyše 12,5 hodiny.

Zdroj | ŠKODA AUTO

Elektromobil pod 10 000 €?

Cena by mohla byť ešte zaujímavejšia vďaka ohlásenej dotačnej politike Ministerstva hospodárstva SR. Ak by platilo, že MH SR prispeje na nákup elektromobilu sumou 8 000 €, ŠKODA CITIGOe iV by stála 9 590 €! To by bola suma podobná sume nedávno ohláseného čínskeho elektromobilu od Renaultu.

Pozrite si

Chcete elektromobil? Zabudnite na 35% z ceny vozidla, štát dá 8 000 eur

Netešte sa však predčasne. Žiaľ, už po schválení novely zákona MH SR ukázalo, že si aj tak spraví po svojom a dotácie upraví na konkrétne sumy. Radi sa tak pozrieme na to, ako sa postaví k ohlásenej dotácii 8 000 € na plne elektrické automobily. Nechcem predbiehať, ale určite sa pred sumou 8 000 € objaví slovíčko „do“ a tak každá žiadosť o dotáciu bude schvaľovaná samostatne a na každú budú platitť iné pravidlá. Napríklad pri cene vozidla do 20 000 € bude dotácia napríklad 4 000 €, pri cene do 30 000 € bude dotácia 5 000 € a tak až do už oznámenej maximálnej sumy 50 000 €.

Zdroj | ŠKODA AUTO

Zatiaľ žiaľ nie je nič isté. Hoci novela zákona vstúpi do platnoti 1. novembra, MH SR plánuje výzvu zverejniť až koncom roka, čo je pokojne aj koniec decembra. To je však už po dátume platnosti bonusu od ŠKODY vo výške 3 600 €.

Zároveň je možné predpokladať, že dotačná politika bude podobná ako v minulosti – suma nebude uhradená okamžite a v plnej výške, ale postupne. Otáznikov je k dotáciám na elektromobily ešte stále mnoho.

 

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.