Väčšia navonok aj v interiéri. Svieži dizajn nazaprie DNA Mladej Boleslavi, použitá technológia sleduje požiadavky moderného motoristu. Aj keď to znie ako klišé, nová generácia prerástla svoju triedu.
Už prvé skice ukazovali odvážne tvary, ktoré prinesie nová Fabia pokračujúc v dizajnovej línii Octavie. Nájdeme tu technológie a výbavu známu z vyšších tried. Je to aj vďaka tomu, že Fabia využíva platformu MQB-A0.
Interiéru dominuje veľký dotykový displej, ktorý je umiestnený na palubnej doske. Spodná časť línie pod displejom vytvára opierku pre dlaň vodiča. Ten vďaka tomu môže ovládať displej bez toho, aby prestal venovať pozornosť situácii na ceste. Voliteľne je k dispozícii prístrojový štít Virtuálny kokpit, ktorý sa vo Fabii objavuje vôbec po prvý raz.
Každá z predchádzajúcich generácií Fabie je istým odkazom svojej doby a práve v interiéri sa to ukazuje najvýraznejšie.
Fabia je vybavená slušnou konektivitou – má až päť USB-C portov, ktorými si nabijete svoje zariadenia. Jeden USB-C dokonca nájdete aj vo vnútornom spätnom zrkadle. Uľahčí to pripojenie navigácie, alebo kamery. Samozrejme, nesmie chýbať ani Bluetooth.
Nová Fabia ponúka na výber tri rôzne infotainment systémy. Základným je Swing. Je vybavený 6,5″ farebnou dotykovou obrazovkou, rádiom s digitálnym prijímačom DAB a štyrmi prednými reproduktormi. Bolero má rádio, 8″ displej, hands-free systém s Bluetooth plus a pribudli ďalšie reproduktory umiestnené v zadných dverách. Smartfón si pripojíte aj bez kábla cez Wireless SmartLink a Android Auto, resp. Apple CarPlay. Voliteľný Phone Box umožňuje indukčné nabíjanie.
Amundsen má 9,2″ displej s navigáciou s on-line údajmi. Táto verzia obsahuje aj hotspot Wi-Fi. K hudobným streamovacím službám sa dostanete cez smartfón. Mapy si môžete ukladať na pamäť s kapacitou 64 GB. Audio systém Škoda s prídavným zosilňovačom a subwooferom v kufri je voliteľným doplnkom poskytujúcim ešte lepšiu akustiku.
Fabia ponúka okrem bezpečnostných systémov aj pomerne širokú paletu jazdných asistentov. Môžete si vybrať až 9 airbagov, balíček Travel Assist poteší funkciami automatického riadenia. Samozrejmosťou je parkovací asistent a senzor prekážok počas parkovania. Po prvý raz sa vo Fabii objavuje adaptívny tempomat a sledovanie mŕtvych uhlov.
Škoda Fabia ponúka päť benzínových motorov série Evo. Základom v ponuke sú slabučké 48 kW/59kW 1,0 MPI motory s krútiacim momentom 95 Nm a s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou.
Nasleduje prepĺňaný 1,0 TSI s výkonom 70 kW a krútiacim momentom 175 Nm. Sedemstupňový dvojspojkový automat DSG má 81 kW a 200 Nm. Najvýkonnejší motor je štvorvalec 1,5 TSI Evo s výkonom 110 kW a 250 Nm.
Zaujímavou príplatkovou možnosťou je výber väčšej palivovej nádrže. Ak vám nestačí štandardná 40-litrová, môžete si vybrať 50-litrovú. S tou by ste mali mať dojazd až do 900 km (WLTP).
Rok 2021 sa zapíše do dejín motorizmu ako rok, keď prišla 4. generácia Škoda Fabia, ktorá nahradila predchádzajúcu. Tá je tu s nami od roku 2014. Za 22 rokov existencie sa predalo 4,5 miliónov Škody Fabie.