Siemens a Ubitricity zmenili ulicu v Londýne na Electric Avenue

Siemens predstavil v Spojenom kráľovstve prvú ulicu s dĺžkou viac ako pol kilometra, ktorá bola kompletne transformovaná tak, aby umožnila nabíjanie elektrických vozidiel (EV) – elektromobilov, aj plug-in hybridov.

Sutherland Avenue v londýnskej štvrti Westminster má teraz 24 pouličných nabíjacích staníc na nočné nabíjanie elektrických vozidiel – všetky vznikli z pouličných lámp. Ulicu vďaka tomu ju premenovali na „Electric Avenue, W9“.

Pozrite siSiemens dodá 20 vlakov Mireo Plus B poháňaných z batérií

Mnoho ekologicky cítiacich vodičov by uvažovalo o budúcej kúpe elektromobilu, ale pokiaľ bývajú v bytovom, alebo hoci aj v rodinnom dome bez garáže, alebo príjazdovej cesty, čo je vo veľkomestách bežné, odrádza ich nedostatočná verejná nabíjacia infraštruktúra.

Ak by si mohli auto dobiť počas noci priamo na ulici z pouličného osvetlenia, bolo by to pre mnohých prijateľné riešenie. A práve s takým prichádza Siemens v spolupráci s berlínskou spoločnosťou Ubitricity a s mestskou radou Westminsteru. Úspešne zmenili 24 pouličných lámp na nabíjacie porty pre elektrické autá.

ZDROJ | Siemens

Obyvatelia môžu teraz nabíjať elektromobily na rôznych miestach pozdĺž Sutherland Avenue a v najbližších týždňoch by mali byť dokončené ďalšie dve susedné ulice.

Ubitricity pracuje na upgrade pouličných lámp na nabíjacie stanice od roku 2015 a spolu s projektovým partnerom Siemens vybudovala po celom meste už okolo 1300 inštalácií. K elektromobilu a pouličnej lampe je pripojený kábel s inteligentným meračom na nočné nabíjanie.

Cez deň sú síce pouličné lampy bez prúdu, preto na denné nabíjanie nie sú vhodné, ale rezidenčným majiteľom elektromobilov bude možnosť nočného, aj keď pomalého, nabíjania vyhovovať. Na druhej strane takéto nabíjačky nevyžadujú žiadne nové ukladanie káblov a plne využívajú existujúcu energetickú infraštruktúru.

ZDROJ | Siemens

Použitá technológia umožňuje nabíjanie EV cez noc tak, aby získali energiu na dojazd približne 200 až 300 km, v závislosti od systému nabíjania batérie používaného vo vozidle. Hybridy, ktoré majú pomerne malú batériu, sa môžu úplne nabiť za dve až tri hodiny.

Používatelia elektrických vozidiel pripájajú SmartCable k stĺpu pouličnej lampy a druhý koniec je pripojený k vozidlu. Káblový smartmeter registruje, koľko kilowatthodín sa spotrebuje a podľa toho sa náklady účtujú zákazníkovi.

ZDROJ | Siemens

Westminster má v prevádzke celkovo 296 nabíjacích portov z pouličných lámp, ale Sutherland Avenue je údajne prvá avenue v obytnej štvrti vo Veľkej Británii, ktorá má plne zmenené pouličné lampy na nabíjacie stojany. Mestská rada chce mať v budúcom roku vo vnútornej časti Londýna tisíc nabíjacích miest.

Pozrite siSolárny Eletric Forecourt je britská verzia čerpacej stanice pre elektromobily

V meste, ktoré trpí jedným z najhorších znečistení ovzdušia v krajine, môže elektromobilita prispieť k výraznému zlepšeniu. A dobre vybudovaná nabíjacia infraštruktúra môže byť pre obyvateľov výrazným stimulom, aby čím skôr presedlali na ekologické formy dopravy.

ZdrojSiemens

Komentáre k článku