Shrek – zvonec a koniec 3D: Ďalší HP triumf?

Záverečná epizóda obľúbeného Shreka je už aj v našich kinách. Včerajšou premiérou odštartoval ďalší 3D hit, na ktorom výrazne spolupracovalo i HP.

Shrek je tu opäť a v plnej 3D kráse. Aj napriek tomu, že rok 2010 je o 3D v domácnostiach, žiaľ stále dominuje kino, kde si 3D film užijete rozhodne lepšie. V záverečnej epizóde zeleného filmového hrdinu sa Shrek pokúša dostať z bežného „nudného“ stereotypu, avšak vybral si na to zlého parťáka… Film rozhodne odporúčam vidieť, dobre sa zasmejete a užijete si kvalitné 3D efekty. Ale náš portál nie je o recenziách filmov, skôr nás zaujíma, ako sa tvoria.

 

HP v Dream Works

Vedeli ste, že výrobca HP, ktorého poznáte možno skôr na základe počítačov či notebookov bol významným partnerom štúdia Dream Works Animation aj pri tvorbe Shreka? Totiž pri výrobe filmu Shrek – zvonec a koniec 3D sa používali pracovné stanice HP Z800, blade servery HP ProLiant, telekonferenčné riešenia HP Halo Telepresence Solutions, úložné riešenia HP StorageWorks Enterprise Virtual Array a HP StorageWorks X9000 Network Storage Systems a v dokonca aj špičkové monitory HP DreamColor.

Shrek 3D

Tzv. renderingová farma štúdia Dream Works Animation pre film Shrek v 3D sa skladala zo skupín počítačov pracujúcich v súčinnosti na spracovaní animovaných sekvencií. Bola najväčšou a najvýkonnejšou, aká kedy bola v tomto štúdiu pri produkcii počítačom animovaného filmu použitá. Počas tvorby filmu bolo použitých až 76 terabajtov dát, ktoré zabrali viac ako 46 miliónov hodín renderingu v porovnaní so 6 terabajtami a necelými 5 miliónmi hodín v prípade prvého filmu Shrek z roku 2001.

Shrek 3D

Pár zaujímavostí o filme Shrek – zvonec a koniec 3D
– vývoj „účesu“ princeznej Fiony v podobe zlobryne zabral digitálnym umelcom deväť mesiacov,
– Shrek meria viac ako dva metre a desať centimetrov, má 22 zubov a jeho ruka meria 34,3 cm od koreňa dlane po špičku prostredníka. Topánky by nosil v čísle 61 v európskej mierke, čo je rovnaká veľkosť akú má Shaquille O’Neal,
– podklady pre tvorbu boja medzi zlobrami a čarodejníčkami boli vytvorené pomocou technológie snímania pohybu. Pohyby pre hercov pripravili traja skúsení odborníci v oblasti bojových umení,  spolu s viac ako 22 ročnou praxou. Jeden bol učiteľ aikida a druhý americkým šampiónom wu-shu,
– počas natáčania bolo rozpísaných, nahraných a rozkreslených v storyboardoch 65 sekvencií. Do finálnej podoby filmu sa ich dostalo iba 32,
– v zlobriom tábore je 35 fakieľ v 59 záberoch. To je 2 065 vrstiev faklí alebo 4 130 pokiaľ berieme do úvahy stereoskopickú technológiu,
– tvorcovia filmu Shrek – zvonec a koniec 3D vytvorili 74 016 variácií zlobrov, z ktorých iba 51 bolo následne použitých pre všetky zábery, v ktorých sa zlobri vyskytujú,
– podkladom pre tancujúcich zlobrov bola nahrávka profesionálnej tanečnej skupiny s približne tuctom členov. Choreografom bol Michael Rooney, syn Mickey Rooneyho.

Shrek 3D

Komentáre k článku