Séria Extreme E, odnož Formula E, pozná prvé tímy a potvrdila úvodnú lokalitu

Dcérsky pretek Formula E, Extreme E, ktorý stojí na masívnom elektrickom SUV, naberá konkrétnu podobu. Za cieľ má environmentálnu osvetu a evolúciu v elektromobilite.

Keď Alejandro Agag v júni predstavil extrémne elektrické SUV ODYSSEY 21 viacerí krútili hlavami, na čo je takéto monštrum dobré. Spolu s gigantickým elektromobilom ohlásil spustenie série Extreme E. Teda pretek elektrických monstertruckov na miestach, ktoré sú najviac postihnuté klimatickými zmenami. Ostatne, o všetkom dôležitom sme vás informovali v článku Formula E predstavila adrenalínovú sériu, ponúkne 550-koňové elektrické SUV, kde sme tiež podrobne predstavili ODYSSEY 21.

ZDROJ | ISEBOX/Formula E

Nakoľko štart série je naplánovaný na rok 2021 organizácia sa musí nutne hýbať vpred. V tomto pomente poznáme prvé štyri prihlásené tímy a prvú potvrdenú lokalitu závodu, ktorou je Grónsko.

Prvým tímom, ktorý sa do série Extreme E pridal, je Venturi. Spoločnosť je vo svete vozidiel na elektrinu dobre známa, najmä vďaka sérii dobrodružných výprav VENTURI Global Challenges. Z garáže tejto spoločnosti vyšiel elektromobil, ktorý na Antarktíde prekonal vzdialenosť 14 900 kilometrov bez podporného tímu, ich vozidlo zvládlo Šanghaj-Paríž-Monako, a tiež majú na konte viaceré rýchlostné rekordy elektrovozidiel. Pri tom poslednom sa podarilo prekonať rýchlosť  550 kilometrov za hodinu.

Druhým oficiálnym tímom série Extreme E sa stal ABT Sportsline. Nemecký tím sa v motošporte úspešne pohybuje už sedem dekád, tituly mu nie sú cudzie a od sezóny 2014-2015 úspešne pôsobí vo Fomrula E. Jazdec tímu Lucas di Grassi sa v sezóne 2016-2017 postavil na stupienok víťazov Formula E Drivers Championship. Tím v marci 2020 prevezme jedno z dvanástich elektrických extrémnych SUV ODYSSEY 21 a od tohto momentu ho môže začať testovať a prispôsobovať na svoj obraz.

Ďalším tímom, ktorý sa do Extreme E série pridal je rovnako z pod nemeckej vlajky. HWA AG môžete poznať z Formula E, kde súťažia ako HWA RACELAB – HWA AG. Tím má na konte viacero úspechov aj z iných oblastí motošportu, nevyhýba sa ani sériám s označením GT a, samozrejme, je známy z prostredia klasickej formule. Ulrich Fritz, generálny riaditeľ HWA AG, povedal: „Na Extreme E sa tešíme. Je to pre nás ešte väčšie dobrodružstvo, ako keď sme sa minulý rok pripojili k Formula E.“

Pozrite siFormula E – ekologicky-čisté preteky hodné 21. storočia

Zatiaľ posledný tím, štvrtý, ktorý sa pripojil do série Extreme E je Veloce Racing, na čele ktorého stoja Adrian Newey a Jean-Érico Vergnom. Druhý menovaný je dvojnásobný šampión Formula E a bývalý jazdec F1. Newey je naopak považovaný za jedného z najlepších inžinierov v motošporte. „Séria je vynikajúcou platformou pre vývoj nových technológií, upozorňuje na problémy životného prostredia a zmenu v motorizme,“ zaznelo z Veloce Racing po otázke, čo ich motivovalo do série vstúpiť.

Výsledná tabuľka má počítať 8 tímov rozdelených do dvoch skupín po štyroch. Závodiť sa bude v piatich extrémnych lokalitách, ktoré najviac trpia na klimatické zmeny spôsobené človekom. Prvou oficiálne potvrdenou lokalitou je Grónsko. Ďalšími ohlásenými kategóriami na závodné lokality sú Himaláje, Amazonsky dažďový prales, Sahara a ostrovy Indického oceánu. Konkrétne lokality majú byť potvrdené v najbližších mesiacoch. Traťoví majstri majú trate navrhovať tak, aby mali čo najmenší vplyv na životné prostredie, zároveň budú čo najextrémnejšie a nemali by mať ani zásadný sociálny dopad na lokalitu. Každá zastávka potrvá 3 dni.

Tímy prevezmú elektrické SUV ODYSSEY 21 v marci 2020, aby na ňom mohli spraviť potrebné úpravy. Približne v polovici roka sa stretnú na testovacích jazdách, ktoré sa uskutoční na ostrove Svätá Helena.

Zdrojextreme-e.com

Komentáre k článku