S-Works Levo Turbo – elektrický bicykel drahší ako Porsche

ZDROJ | Specialized

Americký Specialized predstavil to najlepšie z najlepšieho medzi elektrickými bicyklami. S-Works Levo Turbo ako pokračovateľ toho najlepšieho doteraz prichádza nie len s novými prvkami a vlastnosťami, ale aj cenou, ktorá predbieha dokonca aj cenu elektrických bicyklov od Porsche!

Pozrite siSpecialized Turbo Levo SL – najľahší elektrobicykel prichádza

Samozrejme, ťažko porovnávať bicykle Porsche a bicykle Specialized S-Works, ktoré patria medzi špičku vo svete, no cena začínajúca na 13 000 dolároch, a to ešte bez daní, je extrémna. Toto je bicykel pre horných 10 000 a tých, ktorí ocenia jeho vlastnosti, dizajn a funkčnosť. So všetkým sa totiž v Specialized vyhrali k dokonalosti.

ZDROJ | Specialized

Už na prvý pohľad totiž S-Works Levo nezaradíte medzi elektrické bicykle. Až druhý či tretí pohľad odhalí, že tu niečo nesedí. Masívny rám, veľké časť okolo stredového zloženia, displej na ráme… to sú všetko prvky, ktoré bežný bicykel nemá.

Základom je rám z hliníkovej zliatiny, ktorý ale môžete mať aj z uhlíkových vlákien. Za ten si ale priplatíte 2 000 dolárov navyše. Vpredu je osadné 29″ koleso, vzadu 27,5″ so šírkou 2,6″. Tento koncept má prinášať lepšie jazdné vlastnosti práve ťažších elektrických bicyklov. Nové Levo ponúka 6 rôznych nastavení geometrie podľa preferencií jazdca.

ZDROJ | Specialized

O tlmenie sa stará špička od FOXu, FOX FLOAT 38 Factory 29 má vpredu zdvih 160 mm. Vzadu je FOX FLOAT X2 Factory s taktiež výborným 150 mm zdvihom. Tieto lahôdky si Levo požičal od špičkového modelu Stumpjumper EVO. Odpružená je však aj sedlovka pre maximálny komfort pri jazdení.

ZDROJ | Specialized

Brzdy má na starosti špička od Magury, Magura MT7 s 203 mm kotúčmi vpredu i vzadu. Vzadu je osadený systém od SRAMu, XX1 Eagle AXS s 12 rýchlostnou kazetou XG-1299. Aj ostatné prvky pre pohon sú od SRAMu, vrátane reťaze či meniča rýchlosti, kľuky sú však od Praxis, Carbon M30. Detailnú špecifikáciu nájdete na webe Specialized.

ZDROJ | Specialized

O pohon sa stará vlastný 250 W elektromotor Turbo Full Power 2.2 s maximálnym výkonom 565 W a krútiacim momentom 90 Nm. Ide o jeden z najsilnejších motorov aké Specialized má. Motor poháňa vlastná 700 Wh/42V batéria, ktorá má bicyklu dodať dostatok energie na maximálna 5,5 hodiny jazdenia.

ZDROJ | Specialized

Záleží však od mnohých faktorov. Specialized preto pre rôzne príležitosti prepočítal dojazdy. Pri Turbo režime s prevýšením 1 000 – 1 500 m je to ale len do 45 km, naopak, v Eco režime je možné dosiahnuť 70 km dojazd.

Unikátnosťou Levo je ale tzv. Smart Control systém, v ktorom je možné zadať vzdialenosť, ktorú chce jazdec prejsť a systém automaticky vypočíta potrebnú energiu na jej zdolanie, pričom ju dávkuje podľa potreby.

ZDROJ | Specialized

Všetko sa pritom ovláda cez MasterMind Turbo Control Unit s možnosťou Bluetooth pripojenia, centrálnu jednotku zasadenú do rámu bicykla. Cez displej je možné napríklad vďaka MicroTune jemne dolaďovať výkon motora, ktorý pomáha jazdcovi v 10% percent.

ZdrojSpecialized

Komentáre k článku