Rivian R1T odhaľuje nové detaily, ktoré aj Tesla či ŠKODA môžu závidieť

ZDROJ | Rivian

O spoločnosti Rivian a jeho dvojici nových elektromobilov sme už toho popísali. No až teraz, keď sa prvý z dvojice dostáva pomaly, ale isto na trh, prichádza mladá automobilka s detailami, ktoré novinke môžu závidieť nie len Tesla, ale aj česká ŠKODA, ktorá je známa svojimi „simply celver“ riešeniami.

Pozrite siRivian sa nezdá, vybuduje vlastnú nabíjaciu sieť pre elektromobily, všetky

Rivian R1T je prvý pick-up s elektrickým pohonom, ktorý sa dostane na americký trh. Kým Tesla Cybertruck Elon Musk odhalil už pred rokmi, dodnes sme na cestách (okrem jediného funkčného prototypu) nevideli žiadny. To už aj Rivianov bolo vidieť na domácich cestách viac, veď automobilka svoje novinky testovala už vyše roka aktívne na cestách.

Rivian R1T nebude ale žiadny drobček. Jeho rozmery sú až 5 514 x 2 212 (aj so spätnými) x 1 988 mm pri maximálnom zdvihu. Svetlá výška môže byť od 22 do 37,8 cm! Parametre platia pri obutí 20-palcových kolies.

ZDROJ | Rivian

Zaujímavým doplnkom je tzv. Gear Tunnel. Ide o priestor akoby za zadnými sedačkami, pričom je prístupný z oboch strán. Do jeho útrob je možné vložiť predmety s dĺžkou do 165 cm. Výška a šírka činí 51,5 x 46 cm. Tunel je ako klasický kufor, nič v ňom nezmokne ani sa nezapráši, na rozdiel od zadnej kapoty. V Gear Tunnel je navyše aj 12 V a 110 V (norma v USA) zásuvka, nechýba ani LED osvetlenie.

Pozrite siRivian – druhá Tesla? Má na to viac ako len predpoklady

ZDROJ | Rivian

V štýle Tesly je aj tzv. frunk, teda predný kufor. Vďaka motorom priamo na nápravách ani Rivian nepotrebuje celý priestor pod prednou kapotou.

ZDROJ | Rivian

Tu je možné si uložiť aj cenné veci, je to klasický kufor so všetkými jeho funkciami, vrátane 12V zásuvky. Má až 311 litrov. Pod podlahou má byť pritom ešte ďalší malý odkladací priestor na cennosti. Je extra uzamykateľný a pre neznalého aj neviditeľný.

Odkladacích miest na najrôznejšie predmety či náradie má ale Rivian množstvo. Napríklad dodatočný priestor na drobné veci je aj priamo v dvierkach Gear Tunnelu. Ďalší priestor je aj pod zadnou kapotou. Tu môže byť plnohodnotná rezerva, ale priestor je možné využiť aj na čokoľvek iné.

ZDROJ | Rivian

Lahôdkou nie sú len dve elektrické zásuvky, ale aj vlastný kompresor. V prípade úniku vzduchu tak majiteľ neostane nahraný ani mimo civilizácie.

Zadný úložný priestor má na dĺžku slušných 137 cm, šírka je až 130 cm, resp. 127,5 cm, sklopením zadných dverí (aj cez mobilnú appku) sa zväčší na 212 cm. Sklopením dverí sa zároveň vysunie kryt, ktorý prekryje medzeru medzi nákladným priestorom a dverami, vytvorí dokonalú rovinu. Pre prekrytie budú k dispozícii dve verzie „strechy“. Jedna manuálna a jedna motorizovaná. Ani jedna ale asi nebude tak odolná, ako v prípade Tesly Cybertruck.

ZDROJ | Rivian

Nechýba ani ťažné zariadenie. Rivian R1T má byť schopný ťahať až 5-tonový brzdený príves.

ZDROJ | Rivian
ZDROJ | Rivian

Šikovným riešením je možnosť využitia strešných nosičov aj nad úložný priestor vzadu.

Rivian chce v nasledujúcich dňoch odhaliť aj zaujímavosti z interiéru. Ten má byť prakticky identický s modelom R1S.

ZDROJ | Rivian

Rivian R1T príde na domáci trh už budúci mesiac, teda v júni. Automobilka bude postupne dodávať objednané vozidlá prvým majiteľom, zároveň chce robiť predvádzacie jazdy pre všetkých, ktorí si Rivian objednali, no budú musieť čakať na jeho dodanie.

ZDROJ | Rivian

ZdrojRivian

Komentáre k článku