Nie každý si môže dovoliť propagovať reproduktory sloganom „reproduktory, ktoré nikdy nepočujete“. PMC to riskla a podľa ohlasov na svoj najnovší produkt – Fact Fenestria, si stojí za slovom.
Už dávno nie sú reprobedne unifikovaného vzhľadu à la socialistické paneláky čoho dôkazom sú Fact Fenestria. Okrem exkluzívneho vzhľadu ich človek neprehliadne aj vďaka výške 1,7 metra. Momentálne je vlajkovou loďou firmy PMC, ktorá pôsobí na trhu už skoro tridsať rokov.
Päť rokov vraj trval vývoj tejto reproduktorovej zostavy, aby ho napokon predstavili na High End Show Mníchov 2018. Má novú skriňu, ktorú inžinieri navrhli inšpirovaní mrakodrapmi a ich odolnosťou voči zemetraseniam. Konštrukcia panelov je dizajnovaná tak, aby vibrovali v protiváhe s reproduktormi a tým eliminovali akékoľvek vibrácie a s tým spojenú nežiadúcu rezonanciu.
Trojpásmová sústava je vybavená výškovým 19,5 mm meničom a stredovým reproduktorom veľkým 7,5 cm, tie sú umiestnené v hliníkovom „hniezde“, ktoré ich zvukovo izoluje a oddeľuje od zvyšku skrine. Zvyšok sústavy dopĺňajú štyri, 16,5 cm veľké, basové reproduktory z uhlíkových vlákien. Výškový menič je ešte izolovaný aj od stredového reproduktora v silikónovom tlmiči.
Už tradične sa k PMC reproduktorom pripájajú proprietárne káble pre zlepšenie reprodukcie a výkonu basových frekvencií.
Ak sa ešte stále pýtate na to, čo sú to za reproduktory, ktoré nikdy nepočuť, PMC odpovedá asi takto – Naša vlajková loď bola navrhnutá s cieľom odstrániť všetky nežiadúce skreslenia a zmeny farby zvuku zapríčinené reproduktormi. Všetko čo počujete cez Fact Fenestria, je hudba (Nothing but Music).
Reproduktorová súprava je k dispozícii v bohatom farebnom prevedení. Okrem lesklej bielej je na výber farba orechová, sivo grafitová a tigrovo ebenová v cene 45 000 libier za pár. K dispozícii bude od septembra tohto roku.