Renault plánuje do roku 2025 uviesť na trh až 10 nových elektromobilov

ZDROJ | Renault

Francúzska automobilka predstavila nový plán elektrifikácie svojho portfólia, ktorý je skutočne odvážny. V horizonte najbližších štyroch rokov chce Renault priniesť na trh 10 nových plne elektrických modelov vrátane oživených ikon.

Elektromobily boli ešte donedávna okrajovou záležitosťou väčšiny automobiliek, čoskoro už ale budú okrajové skôr modely so spaľovacími modelmi. Najneskôr do roku 2025 by malo až 65 % modelov značky Renault tvoriť plne elektrické modely, od tých cenovo dostupných až po luxusné kupé a SUV modely.

Tu ale Renault so svojimi odvážnymi plánmi nekončí a už o päť rokov neskôr chce dosiahnuť, aby elektromobilom patrilo až 90 % jeho portfólia. Veľkým ťahákom v jeho elektrifikovanej ponuke majú byť malé ikonické modely, ktoré automobilka oživí aj po niekoľkých desaťročiach.

Pozrite siVyskúšali sme Renault Arkana E-TECH Hybrid 145, ohuruje spotrebou!

Takýmto modelom bude aj začiatkom roka predstavený Renault 5 v pôvodnej verzii vyrábaný v 70. až 90. rokoch. Podľa agentúry Reuters ale automobilka úzkej skupine ľudí odprezentovala už aj nový elektrický model „4ever“ údajne vychádzajúci z ešte staršieho modelu Renault 4.

Súbežne s oživovaním týchto ikonických modelov Renault postupne elektrifikuje aj svoje existujúce modely. Nedávno sa tak stalo s modelom Mégane, ktorý sa v rámci elektrifikácie mení na crossover model.

ZDROJ | Renault

Silnou stránkou nových elektromobilov bude aj cenová dostupnosť, ktorú chce Renault zabezpečiť využitím novej platformy CMF-BEV. V porovnaní s modelom Zoe by mali byť náklady na výrobu nových elektromobilov nižšie až o tretinu, k čomu sa pridá aj ich hromadná výroba v severnom Francúzsku.

Budúce elektrické modely by mali byť vybavené aj novými vymeniteľnými nikel-mangán-kobaltovými batériami s dojazdom vyšším až o 20 % a novou generáciou pohonu s výkonom 100 kW, ktorý je v porovnaní s predchádzajúcou generáciou o 30 % lacnejší a až o polovicu menší. Samotné modely by mali byť vďaka zníženým nákladom v konečnom dôsledku lacnejšie zhruba o tretinu.

ZdrojReuters

Komentáre k článku