Renault Mégane eVision postavený na novej platforme ponúkne 450 km dojazd

ZDROJ | Renault

Renault nepredstavil iba komerčnú verziu prvého elektromobilu od Dacie, ale aj koncept elektromobilu s logom Renaultu na kapote. Renaultu Mégane eVision postavenom na novej platforme sa asi v tejto podobe nikdy nedočkáme, no môžeme v ňom vidieť črty prvého plne elektrického modelu nižšej strednej triedy.

Renault Mégane eVision ukazuje ako by mohol vyzerať elektromobil blízkej budúcnosti od Renaultu, no v sériovej výrobe sa asi nedočkáme podsvietenej prednej masky či kamier namiesto spätných zrkadiel. Rovnako sa nedočkáme ani obrích 20-palcových kolies na pomerne malom hatchbacku, hoci Renault tvrdí, že výsledný elektrický Mégane bude na 95% totožný s konceptom.

ZDROJ | Renault

Dôležité je, že Renault Mégane eVision je postavený na novej plne elektrickej platforme CMF-EV, na ktorej Renault spolupracuje s Nissanom a Mitsubishi. Novú platformu pritom budú využívať všetky tri automobilky vo svojich mnohých značkách. Jej plusom má byť batéria integrovaná do podlahy tak, aby nijako neobmedzovala ostatný priestor. Nissan už na tejto platforme postavil model Ariya.

ZDROJ | Renault

Batéria s kapacitou 60 kWh má byť vysoká len 11 cm, k dispozícii bude ale aj 87 kWh batéria. Tá má ponúknuť dostatok energie na 450 km jazdy (podľa WLTP). Pohon bude zabezpečovať 160 kW elektromotor s krútiacim momentom 300 Nm a schopnosťou akcelerácie na stovku za menej ako 8 sekúnd.

ZDROJ | Renault

Renault Mégane eVision má byť vybavený iba jedným motorom vpredu, no platforma CMF-EV má byť schopná dvojmotorového zapojenia oboch náprav. Na CMF-EV tak budú postavené aj rôzne crossovery či malé SUV vyššie spomínaných značiek. Rovnako má byť možné aj škálovanie batérie, takže nie všetky budú musieť mať len (alebo až) 60 kWh batériu.

ZDROJ | Renault

Batériu Renault Mégane eVision bude možné dobíjať výkonom 130 kW na DC nabíjačkách, resp. 22 kW na AC nabíjačkách, ktoré takýto výkon, samozrejme, podporujú. Veľkým plusom je práve interná 22 kW nabíjačka, vďaka čomu sa doma či na verejných nabíjačkách viete dobiť pomerne rýchlo a často za menej ako na výkonných DC staniciach. Nabíjací port je pri vodičových dverách.

Plne elektrický Renault Mégane má prísť na trh budúci rok.

ZdrojRenault

Komentáre k článku