Renault Kadjar má limitovanú edíciu S-EDITION a nový motor

S novým Renaultom Kadjar som mal už nemalé skúsenosti. Absolvoval som s ním pomerne dlhú trasu k moru, strávil som s ním nemálo chvíľ aj doma na Slovensku a preto som sa potešil možnosti, pozrieť sa na zúbok aj limitovanej edícii S-EDITION, ktorá je práve v predaji.

Nie je vôbec žiadnym tajomstvom, že Renault Kadjar je vo svojej podstate dvojičkou pre Nissan Qashqai. Je to predsa jeden koncern, takže nejaké to väčšie menšie prepojenie tu nájdeme. Kadjar však pôsobí oblejšie a akosi uhladenejšie.

Nenájdete totiž na ňom podobné ostré hrany, ako v prípade Nissanu a dokonca Renault Kadjar pôsobí o niečo mohutnejšie. Možno práve preto sa tak dobre predáva. Veď ľudia sa doslova zbláznili za SUV a autami s vyšším posedom.

Preto nie je prekvapením, že Renault si okrem svojich štandardných výbav, ktoré sú k dispozícii od uvedenia modelu (LIFE, ZEN, ADVENTURE, INTENS a BOSE) pridáva úplne novú limitovanú edíciu novinky.

Aktuálne totiž v ponuke nájdete Renault Kadjar aj v edícii S-EDITION, ktorá prináša mnoho prvkov najvyššej výbavy za priaznivejšiu cenu. Inak tomu nebolo ani v prípade mnou testovaného kúsku. Jeho cena začína na 24 190 €, pričom výbavu S-EDITION môžete mať so základným motorom TCe 130 už za 22 690 €.

Základom je nádherná modrá farba s označením Modrá Cosmos. Tá je však samozrejme dostupná aj k iným výbavám. Na karosérii si však všimnete aj niekoľko elegantných nápisov S-EDITION, ktoré naznačujú príslušnosť k limitovanej edícii.

Samozrejme Renault v tomto prípade neostal len pri farbe a nálepkách. Preto v prednej maske nájdete Full LED svetlomety Renault Pure Vision, ktoré patria k tým najlepším na trhu. Nielenže majú veľmi dobrú dosvit, ale aj uhol svietenia je dostatočne široký, takže pohodlne uvidíte aj krajnicu.

Po bokoch auta, ako aj v prednej a zadnej časti navyše nájdete aj rôzne ochranné prvky, ktoré sú vyhotovené v šedej farbe. Pri pohľade z boku vašim očiam určite neuniknú ani špeciálne 19“ disky v dizajne Extreme s modrým logom automobilky v strede.

To však stále nie je všetko a Renault vo svojej limitovanej edícii S-EDITION upravil mierne aj interiér. Nájdete tu tak niekoľko prvkov s modrým tónom. Napríklad modré je prešívanie sedadiel, ktoré sú vyhotovené v kombinácii kože a látky.

Navyše sedadlá som v prípade Kadjaru chválil už v dávnejšie. Poskytujú nielen pohodlie na dlhých cestách, ale aj dostatočnú bočnú oporu. Modrá sa im veľmi hodí, takže pôsobia ešte elegantnejšie.

Pozrite si5 vecí, ktoré si na novom Renaulte Kadjar zamilujete aj vy

Rovnaké prešívanie, ako na sedadlách nájdete aj v prípade volantu, alebo bočných panelov dverí. Nie sú to prvky, ktoré by vám bili do očí, ale elegantne dopĺňajú interiér.

Samozrejme okrem spomínaných vylepšení sa môžete tešiť aj na množstvo prvkov, ktoré ponúka výbava BOSE. Nechýba tak napríklad automatická dvojzónová klimatizácia, alebo tempomat, prípadne sledovanie mŕtveho uhla, či cúvaciu kameru.

Súčasťou výbavy je aj multimediálny systém R-Link 2, ktorý vo svojej najnovšej verzii podporuje aj pripojenie smartfónov prostredníctvom technológie Android Auto a Apple CarPlay. Integrácia smartfónu je tak naozaj jednoduchá.

Pozrite siCARLOG 01 – Je Renault Alaskan krajší ako Navara?!

Čo však mňa v prípade tohto konkrétneho kúsku zaujalo najviac je jeho motorizácia. Renault totiž konečne začal ponúkať zaujímavú alternatívu k benzínovej „jedna-dvojke“. Testovaný kus bol vybavený motorom 165 TCe.

Jedná sa teda o nový benzínový motor s objemom 1,6 litra, ktorý je doplnený turbom. V podstate sa tak stáva najvýkonnejším motorom, ktorý si môžete do Kadjaru vybrať. Jeho výkon je 120 kW / 165 koní a osobne sa mi tento motor v novom Kadjare pozdáva asi najviac.

Ponúka dostatok výkonu na to, aby ste s autom vedeli takmer za každých okolností bez obáv zrýchliť a pritom jeho apetít nie je tak vysoký, ako by sa mohlo zdať. Výrobca udáva priemernú spotrebu na úrovni 6.0 l/100km, ale ako sme zvyknutí, reálne hodnoty sú o niečo iné.

V tomto prípade však nie tak diametrálne, ako tomu bývalo doposiaľ. Aj napriek tomu, že som s novým Renaultom Kadjar S-EDITION nestrávil celý týždeň, za 600 absolvovaných kilometrov bola moja priemerná spotreba 6,5 l/100km. To je viac ako prijateľná hodnota, najmä po zohľadnení výkonu a dynamiky, ktorú táto motorizácia ponúka.

Kadjar 165 TCe má však dve obmedzenia, ktoré môžu jeho výber ovplyvniť. Prvým je nemožnosť kombinácie tejto motorizácie a pohonu všetkých kolies. Jednoducho ak sa pre tento motor rozhodnete, budete mať vždy Kadjar s pohonom len prednej nápravy.

Úprimne si však myslím, že viac ako schopnosti v teréne vodiči v prípade podobných vozidiel využívajú jeho svetlú výšku pre pocit vyššieho bezpečia a lepšieho rozhľadu. Toto vám ponúkne aj verzia s pohonom len prednej nápravy. Je totiž iba malé množstvo majiteľov podobných áut, ktorí ich pravidelne zoberú do poriadneho terénu.

Druhým a o niečo závažnejším obmedzením je však nemožnosť kombinácie motorizácie a automatickej prevodovky. Kadjar 165 TCe sa v ponuke nachádza len v spojení s manuálnou 6 stupňovou prevodovkou.

Pozrite siRenault ZOE Z.E. 40 dokáže bez problémov prejsť aj 300 km

Tá je mimochodom vydarená a príjemne odstupňovaná, takže ak nie je pre vás problémom radenie prevodových stupňov, smelo môžete ísť do nej. Ak však trváte na automatickej prevodovke, ostane vám na výber len benzínová motorizácia 1.2, alebo TCe 130, prípadne naftová motorizácia, ktorá ponúka prevodovku EDC ale aj X-Tronic.

Každopádne Renault Kadjar je vydarený autom a to hlavne v kombinácii s novým motorom Energy TCe 165, ktorý doposiaľ v ponuke chýbal. Vďaka limitovanej edícii s-EDITION môžete ušetriť nejaké prostriedky, ktoré môžete využiť na kúpu doplnkovej výbavy, alebo na váš prvý výlet za dobrodružstvom s novým Kadjarom.

Komentáre k článku