Reklama

Vynovené Volvo V60 je majestátny, luxusný kombík

Roman Calík
82 %
Volvo si ide svoje. A to je dobre. Každý nový model ihneď rozpoznáte a odlíšite od konkurencie. Volvo V60 stavia na tradičné kombi, ktoré je však luxusnejšie ako kedykoľvek predtým.

Výhody

  • vydarený dizajn
  • komfortný interiér
  • Full-LED Active High Beam svetlá

Nevýhody

  • prehľadnosť nastavenia asistenčných systémov

Model Volvo XC90 bol pre značku kľúčovým. Dizajn, s ktorým najväčšie SUV výrobcu prišlo, svedčí každému novému modelu, ktorý škandinávske Volvo obmieňa alebo zaradí do svojho portfólia.

Prišlo aj na rodinné kombi V60, ktoré má s pôvodnou generáciou spoločné maximálne tak logo výrobcu. Pozeráte sa na majestátny kombík s drsným pohľadom, ktorý pôsobí viac manažérsky ako rodinne.

Pozrite si

Volvá sa budú navzájom informovať o nebezpečných cestách

Neprehliadnuteľné Full-LED Active High Beam svetlá s denným svietením v tvare písmena T pôsobia nielen sebavedomo, ale i výborne svietia. Bravo. Zozadu je to tiež jedna skvelá práca dizajnérov, pričom toto je zaručene lepší zadok ako pri S60-ke. A nie je to len subjektívny dojem, Volvo V60 sa páčilo každému, s kým som sa počas týždňového testu stretol.

Zaujímavé je, že rovnako ospevovaný je aj interiér. Ten síce ničím neprekvapí, videli sme ho už na mnohých ďalších modeloch výrobcu, napriek tomu vás ohúri svojím nezameniteľným charakterom, ale i kvalitou spracovania.

Pozrite si

Nový systém senzorov automobilky Volvo vám môže zachrániť život

Drevo je skutočné, navyše efektne tvarované a s nádhernou štruktúrou. Kovová lišta tiahnuca sa horizontálne členeným interiérom sa tiež často nevidí. Viem, už je to až príliš superlatívov, ale sadnite si do tohto auta a povedzte mi, že sa mýlim.

Sedadlá sú rovnako mimoriadne komfortné a vysúvateľné opierky na nohy vám pripomenú gauč vo vašej obývačke. Jediné, čo by som si neobjednal, je biela koža. Pôsobí síce neuveriteľne luxusne, ale udržiavať ju v čistom stave je takmer nemožné. Aj testovaný model s nájazdom len 11-tisíc kilometrov pôsobil zanedbane. Majiteľom takéhoto interiéru rozhodne neodporúčam nosiť džínsy.

Pozrite si

Volvo XC60 – Vydarené dynamické SUV

Osobne sa mi páči veľký, 9-palcový dotykový displej umiestnený vertikálne v centre palubnej dosky. Zatiaľ ide stále skôr o výnimočné riešenie. Spomínam si len na Tesla Model S, kde je displej väčší, alebo nové modely Renault, kde je displej, naopak, menší. Grafika systému je strohá, ale pôsobí čisto a moderne. Pochváliť musím hlavnú obrazovku, kde vidíte naraz viacero údajov, ktoré sa vám automaticky prispôsobujú.

Ak ste použili navigáciu, tak ju nájdete na hlavnej obrazovke, ak ste počúvali rádio, je tu tiež, rovnako tak telefón, informácie o počasí či obrazovka Android Auto. Celkovo naraz vidíte údaje zo štyroch najčastejšie používaných funkcií navigačného systému Sensus, pričom v spodnej časti obrazovky sú údaje z klimatizácie.

Pozrite si

Volvo M je nová divízia zameraná na zdieľanie vozidiel

Volvo menu vyriešilo prehľadne, napríklad po stlačení ikony sedadla môžete zapnúť nielen jeho vyhrievanie, ventilovanie, ale nájdete tu aj vyhrievanie volantu. Na hlavnú obrazovku sa dostanete rýchlo späť jediným hardvérovým tlačidlom pod displejom.

Nižšie nájdete aj veľký kruhový ovládač hlasitosti či základných funkcií multimédií. Rozlíšenie je jemné, vďaka čiernemu pozadiu vás displej zbytočne neoslňuje ani v noci. Menej prehľadné je už nastavenie asistenčných systémov, ktoré nájdete na obrazovke po potiahnutí prsta smerom doprava.

Volvo dlhodobo patrí medzi lídrov v ponuke a zapracovaní asistenčných a bezpečnostných systémov. V60-ke nechýba nič zásadné. Dokáže rozpoznávať značky, upozorní vás na autá v mŕtvom uhle, drží vás v jazdných pruhoch a, samozrejme, je tu aj citlivo nastavený adaptívny tempomat.

Pozrite si

Volvo spasí mestá, predstavilo plne elektrické smetiarske auto

Volvo však dokáže všetky systémy skĺbiť tak, aby ste si mohli užívať polo-autonómnu jazdu. Stačí si aktivovať funkciu Pilot Assist, kedy sa vám na plne grafickom 12,3-palcovom displeji objaví zelený volant.

Vtedy môžete prenechať jazdu len technológiám v aute, musíte sa však v pravidelných intervaloch dotknúť volantu, inak sa asistenčný systém vodiča vypne. Systém však funguje len do rýchlosti 130 km/h. Poteší tiež 360-stupňový pohľad na okolie auta. Priplatiť si môžete aj za Head-Up displej, ktorý v testovanej verzii chýbal.

Príjemným prekvapením bola i spotreba motorizácie označenej ako D4. Tu sa ukrýva turbo-diesel s výkonom 190 koní, ktorý si výborne rozumie s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Priemerných 6,7 l/100 km po prejdení 750 kilometrov ma naozaj potešilo.

Úprimne, toto auto by som odporučil každému, kto si potrpí na kvalitu a dokáže oceniť luxus, ktorý mu V60-ka na dlhých cestách ponúkne. Volvo si je vedomé, čo ponúka, preto sa pripravte na vyššiu cenu. S dobrou výbavou sa pod 60 000 € dostanete len ťažko.

I napriek vyššej cene nás vynovené Volvo V60 zaujalo a získalo od nás ocenenie TIP ŠÉFREDAKTORA.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.