Volkswagen T-Roc – Konečne niečo iné?

Poznám pomerne dosť ľudí, ktorí povedia, že súčasné modely Vokswagen sú až na výnimky príliš nudné a konzervatívne. Nový Volkswagen T-Roc však v tomto ide doslova proti prúdu. Prečo?

Naše hodnotenie

91%
0 100

Klady

  • moderný a mladistvý dizajn
  • vynikajúce Full LED svetlá
  • bohatá multimediálna výbava

Zápory

  • menšie možnosti personalizácie Active Info Display
  • nepravé koncovky výfuku aj v najvýkonnejšej verzii
  • menší priestor na zadných sedadlách

Jednou vetou

Volkswagen T-Roc je vítaným osviežením väčšinou konzervatívnej ponuky modelov automobilky, k zaujímavým tvarom pridáva možnosti personalizácie a tiež modernú výbavu.

Žijeme v dobe, keď sa častokrát jednotlivé vozidlá automobilky navzájom až prehnane podobajú. Prvky toho najmenšieho modelu nájdete aj v tom najväčšom a naopak. Preto je potešením, ak sa automobilka rozhodne osviežiť dizajn a predstaviť niečo nové.


Práve v tomto duchu sa nesie aj nový Volkswagen T-Roc, ktorý síce na jednej strane jasne prináša prvky iných modelov výrobcu, ale na strane druhej prináša úplne nové dizajnové prvky a nápady, ktoré mu umožňujú odlíšiť sa.

Pozrite siNeskutočne farebný, taký je nový Volkswagen T-Roc

To nakoľko bude váš T-Roc vynikať je pritom doslova len na vás. Môžete si ho totiž zakúpiť v pomerne nevýraznej farbe, ktorá ochotne zamaskuje niektoré krivky karosérie, alebo siahnuť naopak po podstatne výraznejšej farebnej kombinácii auta, strechy a samozrejme aj interiéru.

Možností je viac ako dosť. Štyri farby strechy môžete smelo kombinovať s 11 odtieňmi karosérie. Ak teda bude chcieť rázom budete mať z T-Rocu neprehliadnuteľné auto. Mnou testovaná verzia však bola v pomerne obyčajnej šedej farbe, ktorá až tak nedovoľuje vyniknúť jednotlivým tvarom karosérie.

Keďže testovaný kúsok bol vo verzii Sport pri bočnom pohľade na neho si hneď všimnete aj vydarené 17“ kolesá. Okrem toho si však určite všimnete aj výrazný bočný profil, či bohaté oplastovanie.

Pozrite siVolkswagen Polo 1.0 TSI – Zase o krok napred

Aj napriek tomu, že T-Roc nie je ani zďaleka prerasteným SUV, skôr takým Golfom s vyšším posedom a väčšou svetlou výškou, jeho bočná silueta je naozaj vydarená.
Línia strechy sa pekne ťahá až dozadu, kde je skosená, ako v prípade áut s podstatne športovejším duchom. Navyše je celá pekne naznačená chrómovým lemovaním.

Rovnako odvážne, ako bočná línia pôsobí Volkswagen T-Roc aj spredu. Automobilka totiž po pomerne dlhej dobe priniesla skutočne výraznú zmenu. Okrem známej masky chladiča tak T-Roc ľahko spoznáte aj podľa unikátneho LED denného svietenia v tvare šesťuholníka.

Aby to však nebolo málo, tento pás svetiel funguje nielen ako denné svietenie, ale aj ako smerovka. Pôsobí to naozaj efektne.

Zabudnúť pritom nesmiem ani na vydarené Full LED svetlá, ktorými nový T-Roc disponuje. Vďaka nim nebude pre vás nočná jazda žiadnym obmedzením. Svietia totiž vynikajúco.

Pri pohľade zozadu pôsobí T-Roc mohutnejšie, ako v skutočnosti je. Delené svetlá, ako aj LED grafiku si požičal od väčšieho súrodenca Tiguana. Samozrejme nemôže chýbať ani veľký nápis T-Roc. To, aby všetci vedeli, že aké auto to pred nimi ide.

Malým sklamaním sú pre mňa umelé otvory výfuku. Dvojica chrómových koncoviek v spodnej časti nárazníka si doslova žiada, aby v nich boli umiestnené výfuky.

Pozrite siVolkswagen Passat Variant GTE 1.4TSI Plug-in-Hybrid

Tie sa dokonca aj v mnou testovanej najvýkonnejšej benzínovej verzii a výbave Sport nachádzajú pod nárazníkom. Pritom majú dve koncovky. Viem je to taký detail, ale aj tak by som ho privítal.

Čo sa pohonnej jednotky týka, tak v mojom prípade som mal tú česť s motorizáciou 2,0 TSi s výkonom 140 kW a pohonom oboch náprav 4 MOTION. Nechýbala ani moderná dvojspojková automatická prevodovka DSG.

Po dynamickej stránke nemôžem autu vytknúť skutočne nič. Má viac ako dostatok výkonu a aj napriek tomu, že prevodovka je skôr ladená do pohodovej jazdy, keďže pomerne skoro radí vyšší prevodový stupeň, v prípade potreby nie je problémom ani prudké zrýchlenie.

Rovnako dobre sa chová aj podvozok, pričom samozrejme nechýba možnosti adaptívneho nastavenia jeho režimu. Podobná je situácia aj v prípade samotného motoru, kedy máte k dispozícii hneď niekoľko režimov.

Najväčšie potešenie som si užil v športovom režime, kedy aj ESP povolí trochu viac. V kombinácii so zasneženým povrchom a uzatvoreným starým letiskom som zažil skutočne poriadnu dávku zábavy.

 

 

 

 

Osobne by som sa však v prípade T-Roc priklonil skôr k novej motorizácii 1,5 TSi Evo. Tá bude totiž poskytovať dostatok výkonu a tiež umiernenejší apetít. Pri „dvojlitri“ síce výrobca udáva priemernú spotrebu na úrovni 6,7 l/100km.

Môj priemer sa však pohyboval vysoko nad touto hodnotou. Napriek snahe jazdiť ekonomicky, okrem niekoľkých kilometrov zábavy v snehu, som v kombinácii medzimesto a mesto (60:40) dosiahol priemer 7,9 l/100km.

Jasné, priznávam, že občas som si to šinul s T-Rocom dopredu s nie priveľkým ohľadom na spotrebu. Ale čo už, keď mňa tá motorizácia tak bavila.

Pozrite siVolkswagen Tiguan Highline – Žeby ten najlepší doposiaľ?

Veľká škoda, že testovaný kúsok, bol rovnako šedý ako zvonka, aj v interiéri. Možnosti personalizácie sú totiž aj v tomto prípade rovnako bohaté. Nič to však nemení na tom, že vždy, keď si sadnem do auta z dieľne VW, hneď som doma.

Jednoducho mám rád logické rozmiestnenie prvkov, ktoré koncern vo svojich autách používa a tak nemám problém s rýchlym nastavením všetkého, čo vodič počas jazdy potrebuje.

Pochvalu si v prvom rade určite zaslúžia sedadlá, ktoré poskytujú pohodlie aj dostatok opory v prípade potreby. Platí to najmä pre vodiča a spolujazdca. Tí, ktorí budú odsúdení na sedenie vzadu, si až toľko priestoru neužijú.

Nie nebojte sa nebudete mať rovnako stiesnený pocit, ako v prípade Toyoty C-HR, ktorá na zadných sedadlách doslova podporuje vývoj klaustrofóbie. Nad hlavou budú mať aj vyšší pasažieri pomerne dostatok miesta. Problémom bude len, ak budete mať dlhšie nohy, ako priemer. Je to však daň za kompaktnosť auta.

Sedadlá vodiča a spolujazdca sú však vynikajúce. Dokonca si dovolím povedať, že na pomery Volkswagenu prekvapivo mäkké. To je však dobre. Ani po niekoľkých stovkách kilometrov tak nebudete mať pocit, že z auta vystúpite unavení.

Volant tiež už veľmi dobre poznáme. Objavil sa totiž už v predchádzajúcich modeloch automobilky. Na jeho ergonómiu som už doslova zvyknutý a v tomto prípade opätovne musím pochváliť riešenie adaptívneho tempomatu vo vozidlách VW.

Jeho ovládanie je v tomto prípade priamo na volante, ale čo mňa teší najviac je automatické zapamätanie si nastavenej vzdialenosti, ako aj rýchle nastavenie rýchlosti prostredníctvom jedného tlačidla. Pomocou symbolov +/- môžete rýchlo meniť nastavenú rýchlosť po desiatkach kilometrov za hodinu.

Pri vjazde do obce tak napríklad viete rýchlo upraviť nastavenú rýchlosť a auto navyše aktívne zbrzdí na nastavenú hodnotu. Doslova tak v niektorých momentoch nie je ani potrebné brzdiť a celé ovládanie plynu zvládnete prostredníctvom tlačidiel na volante.

Snáď jedinú výčitku na ovládanie mám na chýbajúce tlačidlo pre rýchle stíšenie audio systému. To totiž na volante chýba a tak budete musieť použiť tlačidlo priamo na tomto systéme.

Veľkou novinkou v prípade Volkswagenu T-Roc je však použitie Active Info Display, teda veľkého displeja, ktorý nahrádza doposiaľ používané analógové budíky. Toto riešenie sme už videli v iných modeloch výrobcu, ako je napríklad Passat, kde sa Active Info Displej objavil prvý krát.

T-Roc však ponúkne jeho okresanú verziu, ktorá neponúkne také možnosti personalizácie. Nastaviť si môžete zobrazenie údajov v jednom z dvoch budíkov, ktoré máte pred sebou.
Samozrejme nechýba ani zobrazenie mapy počas navigácie, alebo minimalistický mód, kedy sa zobrazuje úplné minimum informácií.

Ku kvalite zobrazenia, ako aj rozlíšeniu 10“ displeja nemám absolútne žiadne výhrady. Toto Volkswagen vie tradične doslova na jednotku. Prekážalo mi však zobrazenie tachometra. Aktuálna rýchlosť je totiž zobrazovaná prostredníctvom malého čísla v spodnej časti.

Ciachovanie tachometra je pritom až prehnane hrubé. Pomohla by možnosť navolenia klasického zobrazenia s jemnejším odstupňovaním, podobne, ako tomu je napríklad v už spomínanom Passate.

Multimédiá má v prípade T-Roc na starosti známy systém Discovery Media, ktorý ponúkne 8“ dotykovú obrazovku s ukážkovým rozlíšením. Samozrejme nechýba podpora rôznych zdrojov, ako je napríklad SD karta, ktorá je umiestnená v odkladacom priestore pred vodičom.

Samozrejme môžete pripojiť aj svoj smartfón a je pritom jedno, či sa jedná o Android, alebo iPhone. Systém totiž podporuje tak technológiu Android Auto, ako aj Apple CarPlay.

Poteší aj bezdrôtové nabíjanie, ktoré je dostupné priamo v odkladacím priestore pre smartfón. Ak teda nebudete využívať žiadnu z technológií, ktoré vyžadujú pripojenie prostredníctvom USB kábla, bude sa vám smartfón aspoň automaticky po vložení do priestoru nabíjať.

To však zďaleka nie je všetko. Vďaka online službám Car-Net ponúka systém ešte oveľa viac. Je však potrebný prístup na internet. Na ten môžete využiť napríklad váš smartfón, z ktorého budete pripojenie k internetu zdieľať.

Získate tak napríklad prístup k online cieľom. Neviete aká je adresa TECHBOX? Žiadny problém, jednoducho do vyhľadávania zadáte toto slovo a Google sa postará o všetko ostatné. Za pár sekúnd tak máte nastavený nový cieľ vašej cesty.

Okrem toho však môžete služby CarNet využiť aj na získanie rôznych iných informácií od počasia, až po aktuálne dopravné informácie, ktoré môžu ovplyvniť vašu cestu.

Samozrejme nechýba ani možnosť vyhľadávania cieľov, ako sú napríklad čerpacie stanice, alebo reštaurácie a to dokonca aj vrátane ich hodnotenia. Ak ste to doposiaľ neskúšali, určite vám odporúčam využiť služby, ktoré vám CarNet ponúka, budete milo prekvapení.

V interiéri sa zastavím ešte pri jednej vlastnosti. Volkswagen našťastie naďalej, teda ak nepočítame nový Vokswagen Touareg drží klasického ovládania klimatizácie. Je pravda, že displeje všade vyzerajú vynikajúco, ale až na výnimky je voľba teploty a nastavenia klimatizácie prostredníctvom displejov doslova otravná.

 

 

 

 

 

 

 

Nový Volkswagen T-Roc je v prvej rade vítaným osviežením aktuálnej ponuky výrobcu. Ponúkne totiž známe a ergonomicky vyladené riešenia, ktoré sú navyše zabalené do ľúbivého dizajnu. Ak hľadáte teda kompaktné vozidlo s bohatými možnosťami personalizácie a vlastnou dušou, T-Roc určite zo svojho výberu nevynechajte.

Komentáre k článku