Volkswagen Passat Variant GTE 1.4TSI Plug-in-Hybrid

Takmer domáci Volkswagen prišiel s ďalším plug-in hybridom, ktorý má potešiť hlavne nízkou spotrebou na úrovni 1,8 l/100 km a možnosťou jazdiť do 50 km iba na elektrinu. Nám sa na test dostala jeho ešte väčšia verzia Variant.

Naše hodnotenie

84%
0 100

Výhody

  • bohatá výbava v základe
  • elektrický pohon do 130 km/h
  • agilnosť

Nevýhody

  • vysoká cena
  • o 16 l menšia nádrž
  • krátky dojazd na elektrinu

Jednou vetou

VW Passat GTE je šikovným hybridom, za ktorý si ale stále poriadne priplatíte. Aj keď si ho kúpite do firmy, papierová spotreba vás bude určite štvať.

Štýlové manažérske auto s elektromotorom pod kapotou na prvý pohľad ani nerozoznáte od klasickej verzie. Má však modré prvky na karosérii a nápis GTE aj na prednej maske.

Práve v nej sa ukrýva aj nabíjací konektor, ktorým môžete nadopovať 9,9 kWh batériu z domácej siete, alebo z rýchlonabíjačky. Doma to trvá necelé 4 hodiny, v rýchlonabíjačke ste vybavení za pár desiatok minút.

Dojazd 50 km deklarovaný výrobcom ale dosiahnete asi len na testovacom okruhu pri ideálnych podmienkach. Nám sa podarilo počas testu dosiahnuť maximálne 41 čisto elektrických kilometrov, čo je zhruba 80% dojazdu, ktorý udáva VW.

Omnoho horšie je to ale s kombinovanou spotrebou. Na tú môžete rovno zabudnúť. To by ste museli každých 100 kilometrov dobíjať batérie doplna. My sme sa pohybovali na úrovni 6-6,2 l/100 km.

Na tak veľké, ťažké a pomerne výkonné auto to ale nie je zlá hodnota. Hybridný systém sa ovláda pomocou tlačidla E Mode pri riadiacej páke. V čistom E režime jazdíte na elektrinu až do rýchlosti 130 km/h. V takom prípade ale šťavu miniete už po pár kilometroch.

Potom príde vhod rekuperácia energie, pomocou ktorej sa pri dlhšej jazde dá našetriť elektrina na niekoľko desiatok kilometrov. To sa hodí napríklad pri ceste na dovolenku, kedy rekuperáciou dobijete batériu a v cieľovej rovinke jazdíte už len na elektrinu.

Tlačidlo GTE pri riadiacej páke je ale magické. Po jeho stlačení sa z Passata stáva výrazne živšie auto vďaka spolupráci elektromotora a spaľovacieho motora. Výrobca udáva celkový výkon na 160 kW a krútiaci moment 400 Nm! A je to aj cítiť.

Variant 1.4TSI v hybridnej verzii je v základe o 282 kg ťažší, ako nehybridná verzia. Zároveň má tiež o 167 l menší batožinový priestor (čo prekvapivo v kufri nie je vôbec vidieť), no tiež aj o 16 litrov menšiu nádrž.

S plnou nádržou a nabitou batériou sa ale viete dostať cez 900 km práve vďaka rekuperácii či plachteniu. Základná cena testovaného modelu so 6-stupňovou automatickou prevodovkou DSG je niečo vyše 41 000 €. To je o vyše 10 000 € viac, ako zaplatíte za rovnakú motorizáciu bez elektromotora.

Ak ale chcete modernejšie technológie ako Pedestrian Recognition, Traffic Jam Assist, Lane Assit, Side Assist Plus, Area View pre sledovanie 360° okolo auta, head-up displej, lepší infotainment systém Discover Media, adaptívne pruženie a mnoho iných praktických vychytávok, ktoré oceníte aj počas denno-denného jazdenia, priplatíte si minimálne 10 000 € navyše.

Celková cena testovaného Passatu sa nakoniec vyšplhala na 51 693 €. Už v základe je ale k dispozícii 3-zónová klíma, systém núdzového brzdenia, LED svetlomety, 3-ramenný kožený volant, parkovacie senzory, tempomat, systém na sledovanie únavy vodiča, ale aj Car-Net e-Remote na 36 mesiacov pre celú Európu. Vďaka tomu môžete cez smartfón sledovať stav batérie/nabíjania, prezerať údaje o jazde, kontrolovať stav vozidla či zapínať klimatizáciu.

 

VW Passat GTE je šikovným hybridom, za ktorý si ale stále poriadne priplatíte. Aj keď si ho kúpite do firmy, papierová spotreba vás bude určite štvať. Na druhej strane ušetríte nemalé peniaze za cestnú daň a iné poplatky.

Komentáre k článku