Toyota Corolla Hybrid vás dostane nielen svojim dizajnom

Nová Toyota Corolla sedan Hybrid ponúkne dynamické tvary, ktoré si zamilujete. Pritom však automobilka pri znovuzrodení tohto obľúbeného modelu nezabúda ani na moderné technológie a samozrejme pohonnú jednotku, s ktorou budete schopní jazdiť extrémne úsporne.

Naše hodnotenie

84%
0 100

Výhody

  • dynamicky pôsobiaci dizajn
  • ponuka asistenčných systémov
  • ekonomika jazdy

Nevýhody

  • halogénové osvetlenie v interiéri
  • typický prejav eCVT prevodovky
  • stále chýba podpora Apple CarPlay a Android Auto

Jednou vetou

Nová Toyota Corolla nadväzuje na úspechy predchádzajúcej generácie, pričom ponúka nielen moderný a svieži dizajn, ale aj poriadnu dávku technologickej výbavy, vrátane asistenčných systémov a nezabúda pritom ani na ekonomickú prevádzku.

Nová Toyota Corolla je postavená na platforme TNGA, podobne, ako Toyota C-HR. Práve vďaka tomu mohla automobilka prispôsobiť každý jeden typ karosárskej verzie výraznejšie, čím všetky verzie získali osobitejší výraz. Po prvom kontakte s novou Corollou to môžem len potvrdiť. A to aj napriek tomu, že sa sám neradím medzi fanúšikov sedanov, nová Corolla sedan, ktorú som mal na test ma dostala hneď.

Samozrejme pripisovať to môžeme najmä doslova radikálnej zmene dizajnu, ktorým si auto známe minimom emócií prešlo. A veru, Corolla toto omladenie potrebovala. Vďaka nemu totiž pôsobí podstatne dynamickejšie a modernejšie. Navyše, ak si zvolíte niektorú z výrazných farieb, alebo aj mnou testovanú sivú, získate auto, ktoré nikto len tak neprehliadne. Navyše jeho dizajn bude sviežim ešte niekoľko rokov.

V prípade testovaného kusu pridávali na dynamickom vzhľade svoje aj unikátne 18“ disky kolies. Ako celok tak napriek konzervatívnejšiemu zameraniu verzie sedan pôsobí Toyota Corolla dynamicky už v momente, keď ešte len stojí na parkovisku. Na tomto mieste musím Toyote vysloviť veľkú pochvalu, dizajn novinky sa jednoducho podaril.

Ak vedľa seba postavíte Corollu sedan a jej hatchback verziu, možno si nevšimnete, že práve sedan má o 61 mm dlhší rázvor kolies. Výsledok si však určite všimnú pasažieri cestujúci vzadu. Práve tí totiž budú mať pre svoje kolená o niečo viac miesta, ako je tomu v prípade päťdverovej verzie. Sedan totiž svoj rázvor zdieľa práve s verziou kombi.

Pozrite siToyota C-HR – Je iná a práve preto svojim spôsobom krásna

Na prvý pohľad si však všimnete určite rozdielne členenie prednej masky, ktoré nájdete v prípade verzie sedan. Rovnako to platí aj o iných tvaroch svetiel a celkovému svetelnému podpisu, ktorým auto disponuje. Čo ma však potešilo, sú nové full-LED svetlá, ktorými je nová Corolla vybavená.

Svetlá samotné síce postrádajú automatické smerovanie lúča a spoliehajú sa len na jednoduché automatické prepínanie stretávacích a diaľkových svetiel, ale Toyota si zaslúži pochvalu za ich svietivosť. Väčšinu času si totiž vystačíte so stretávacími svetlami, ktoré svietia naozaj veľmi dobre.

LED technológia sa v prípade exteriéru nevyhla ani smerovkám, zadným svetlám, ktoré majú nový svetelný podpis, ale ani hmlovkám, či zadnému cúvaciemu svetlu. To je však už tradične umiestnené len na jednej strane. Škoda, dvojica svetiel pri cúvaní totiž osvetlí podstatne viac, ako jedno. Vonku teda už nenájdete bežné halogénové žiarovky, čo určite vítam.

Rovnakým kompletným prepracovaním, ako exteriér prešiel v prípade nového modelu Toyota Corolla aj interiér. Ten ponúka úplne nové usporiadanie palubnej dosky, ako aj stredového tunela. Výsledkom je podstatne viac miesta pre vodiča a spolujazdca. Poteší aj prepracovaný volant, ktorý ponúka ideálnu hrúbku a priemer.

Nájdete na ňom všetky potrebné ovládacie prvky a dokonca v prípade testovanej výbavy Executive nechýba ani jeho vyhrievanie. To sa zapína na ľavej strane pod volantom, kde nájdete aj nastavenie niektorých asistenčných systémov. Potešením však je, že ostáva zapnuté aj potom, ako motor vypnete a opätovne naštartujete.

Pozrite siToyota LQ – koncept auta budúcnosti s umelou inteligenciou

To isté platí aj v prípade trojpolohových tlačidiel pre ovládanie vyhrievania sedadiel, ktoré si istotne pamätajú majitelia podstatne starších modelov Toyota. Na druhú stranu aspoň budete vedieť, že máte vyhrievanie zapnuté. Pozor si budete musieť dať len v momente, keď sa budete snažiť umiestniť telefón do priehradky pre bezdrôtové nabíjanie, ktorá je umiestnená pod palubnou doskou. Môže sa stať, že si nechcene zapnete aj vyhrievania sedadla.

Sklamaním oproti exteriéru však bolo použitie štandardných halogénových žiaroviek pre osvetlenie interiéru. Vyzerá to teda tak, že na niektoré zmeny si budeme musieť v tomto prípade ešte niekoľko generácií počkať.

Čomu sa však zmeny nevyhli je určite prístrojový panel. Ten v prípade nového modelu Toyota Corolla ponúka kombináciu analógového a digitálneho sveta. Kým otáčkomer, palivomer a ukazovateľ stavu teploty motora si ponechali klasické zobrazenie, rýchlosť a vlastne všetky ostatné údaje sa zobrazujú na displeji. Vďaka tomu môžete mať na jednom mieste niekoľko informácií súčasne.

Prepínať sa medzi nimi môžete priamo tlačidlami na volante. Aj keď samotný displej vo svojej podstate ponúka len jedno zobrazenie, kde sa jedine v prípade aktivácie režimu Šport zmení podsvietenie rýchlomera na červené, vidíte na ňom všetky potrebné informácie.

Čo sa týka nového multimediálneho systému označovaného ako Toyota Touch 2, tak ten je už výrazne lepší, ako tomu bolo v minulosti. Aj keď sprvoti sa môže zdať pohyb v jeho nastaveniach a voľbách zložitý, v momente, keď si osvojíte niekoľko základných nastavení, budete vítať jeho zrýchlenú odozvu. Platí to najmä pri porovnaní s predchádzajúcou verziou, ktorá naozaj patrila k tým pomalším.

Potešilo ma, že v dnešnej dobe dotykových obrazoviek a strácajúcich sa tlačidiel si Corolla zachováva svoju tvár a na ovládanie systému máte štandardné tlačidlá. Ich používanie je podstatne pohodlnejšie, ako keď máte počas jazdy triafať malé dotykové plochy na displeji.

Aj keď Toyota už v posledných modeloch začala pridávať aj podporu pre pripojenie smartfónu prostredníctvom technológií Apple CarPlayAndroid Auto, testovaný model ešte nimi vybavený nebol. Práve integrácia smartfónu mi v prípade multimediálneho systému chýbala asi najviac. Inak však nemám samotnému systému čo vytknúť. Všetky modely vyrobené od novembra tohto roku už budú mať k dispozícii aj podporu pre Apple CarPlay a Android Auto.

Pozrite siToyota pripravuje druhú generáciu Mirai, vozidla na vodíkový pohon

Okrem dvojice displejov disponuje Toyota Corolla ešte tretím. Ten je umiestnený pred vodičom a priamo na sklo premieta všetky potrebné informácie. Vďaka head-up displeju tak môžete vidieť rýchlosť, aktuálny režim hybridného pohonu, ale aj informácie o dopravných obmedzeniach, či navigačné pokyny priamo pred sebou.

Navyše vyhotovenie head-up displeju v tomto prípade sa naozaj podarilo, keďže je bez problémov viditeľný aj v prípade, ak máte polarizačné okuliare. Toto je často problémom aj u podstatne drahších a prémiovejších značiek.

A dostávame sa k hlavnej výhode Toyoty Corolla, teda za predpokladu, že siahnete po hybridnej verzii, a tým je samozrejme práve pohon.  Aj napriek tomu, že nová Toyota Corolla prichádza v prípade hybridných verzií okrem známeho 1,8 litrového benzínového motora s výkonom 122 koní aj s úplne novým dvojlitrovým benzínom spojeným s elektromotorom a výkonom 180 koní, verzia sedan je v ponuke len s motorom o objeme 1,8 litra.

Na druhú stranu ani známy hybridný systém sa nemusí za nič hanbiť. Celkový papierový výkon je síce o niečo menší, ale na druhú stranu ten pocitový je viac ako dostatočný. Teda minimálne za predpokladu, že ste skôr pokojný vodič.

Vďaka hybrindnému systému disponuje auto viac ako slušnou dynamikou a pružnosťou už pri rozbehu. Zrýchľovanie pri vyšších rýchlostiach je sprevádzané jedinou nevýhodou, ktorou sú vysoké otáčky motora. Je to daň za e-CVT prevodovku, ktorou sú hybridné modely vybavené.

Majitelia starších hybridných modelov však už určite vedia, ako s týmto autom zrýchľovať tak, aby motor zbytočne nehučal. Pre bežné jazdenie je však e-CVT prevodovka ako stvorená a mnohí vodiči s ňou nebudú mať žiadne problémy. Tak ako pri ostatných hybridných modeloch aj tu platí, že budete musieť vedieť jazdiť s rozumom.

Samozrejme veľkou výhodou hybridného pohonu, ktorý Toyota ponúka už veľmi dlho je okrem pružnosti, pocitovej dynamiky a samozrejme spoľahlivosti aj spotreba. Nová Corolla v tomto smere nie je žiadnou výnimkou.

Pozrite siLexus LS 500h – Kam to bude, pane?

Aj napriek dynamickejšej jazde nebude problémom dosahovať spotrebu na úrovni piatich litrov na sto kilometrov. Môj priemer sa zastavil na hranici 4,8 l/100km, čo je vzhľadom na pomerne časté trasy v meste, ako aj občasné diaľnice viac ako dobrý výsledok.

Ostatne práve v meste sa hodí hybridná sústava najviac. Väčšinu kolón, ako aj státie na semafóroch totiž absolvujete bez spotreby paliva. Teda za predpokladu, že jazdíte ekonomicky a nejakú tú energiu v batérii ste si naakumulovali už predtým. Okrem toho je určite veľkou výhodou aj automatické fungovanie celého systému, kedy nie je potrebné žiadne zasahovanie zo strany vodiča.

Toyota Corolla Hybrid je samozrejme schopná aj plne elektrickej jazdy, ktorú aktivujete samostatným tlačidlom. No funguje to len v prípade ak máte dostatočne nabitú batériu, nejdete viac ako 115 km/h a nemáte stlačený akcelerátor na podlahu.

Po niekoľkých pokusoch sa aj tak vydáte a necháte všetko na automatike, čo je najlepšie. Odmenou vám bude tichý chod a to dokonca aj v prípade naštartovaného motora a spotreba, ktorú vám budú závidieť aj majitelia niektorých naftových konkurentov.

Poslednou časťou, ktorej sa modernizácia Corolly dotkla sú určite asistenčné systémy. Základom je prepracovaný adaptívny tempomat, ktorý bohužiaľ budete musieť zapínať po každom naštartovaní. Funguje však spoľahlivo a ani jeho reakcie nie sú zbytočne prehnané a agresívne. V prípade testovaného modelu ponúkal dokonca inteligentnú verziu, ktorá vie po potvrdení nastaviť rozpoznanú rýchlosť.

Na druhú stranu systém pre sledovanie jazdných pruhov si svoj stav zapamätá aj po vypnutí motora. Novinkou však v jeho prípade je, že na opustenie nielen upozořnuje, ale aj aktívne zasahuje do riadenia. Nie je samozrejme schopný úplne autonómnej jazdy, keďže ak sa vodič nevenuje riadeniu, systém sa automaticky po nejakej dobe deaktivuje. Funguje však spoľahlivo a jeho zásahy nijako výrazne neprekážajú.

Okrem týchto systémov je nová Corolla vybavená aj systémom eCall, ktorý v prípade nehody automaticky odošle údaje a kontaktuje záchranné zložky. Nechýba ani systém pre sledovanie mŕtveho uhla, či predkolízny systém s detekciou chodcov, alebo už spomínané sledovanie dopravných značiek.

Nová Toyota Corolla Hybrid je poriadnym skokom vpred. Prináša naozaj výrazné zmeny v dizajne, ktoré určite privítate. Aj po stránke technologickej výbavy však má novinka čo povedať. Navyše, ak patríte skôr k rozumným vodičom, odvďačí sa vám aj veľmi dobrou spotrebou.

Komentáre k článku