TEST VW Jetta 2.0 Tdi | Golf s kufrom, či malý „passatík“?

Asi nie som jediný, kto sa na Volkswagen Jettu pozerá cez prsty. Tento Golf s kufrom totiž zaujme iba určitú skupinu ľudí, ktorým hatchback nevonia a bežný Passat je na nich už priveľký. Ako som sa však počas týždňa stráveného so siedmou generáciou, ktorá dostala do vienka aj nový kukuč sám presvedčil, Jetta je veľmi dobrým spoločníkom na každý deň.

Volkswagen Jetta

Volkswagen Jetta

Spredu Golf, zozadu Passat

Keď som si faceliftovaný Volkswagen Jetta preberal bol som nadšený. Netajím sa tým, že nemecká automobilka má k môjmu srdcu blízko, ale hlavne ma potešilo to, že konečne nemám na test biele, alebo čierne auto. Hnedá farba, ktorá od VW dostala označenie toffee tomuto malému sedanu skutočne pristane. Takto oblečená Jetta totiž pôsobí elegantne a z diaľky pripomína viac Passat, ako menší Golf. Facelift, ktorý si možno ani nevšimnete zahŕňa novú prednú masku s ostrejšími líniami a hlavne hlinikovým rámom okolo masky chladiča. Omladzovacia ruka sa dostala aj do zadnej časti, kde nájdeme iné usporiadanie svetiel. Tie môžu byť po novom vybavené aj LED technológiou. Inak je mladšia Jetta v exteriéri takmer na vlas rovnaká so svojim predchodcom. Od šiestej generácie teda ponúkne podstatne viac priestoru pre cestujúcich a objem kufra, ktorý svojou hodnotou 510 litrov patrí k tomu najlepšiemu.

Volkswagen Jetta

Spredu Golf, zozadu Passat

Do kufra s objemom 510 litrov sa toho zmestí dosť

Väčšie zmeny však nastali v interiéri. V prípade mnou testovaného vybavenia ma hneď po usadnutí rozmaznávali pohodlné sedadlá, ktoré sú už pre túto značku typické. Čo ma však veľmi potešilo je možnosť vybaviť si Jettu sedadlami potiahnutými v kombinácii látka koža, ktoré môžu mať navyše aj vyhrievanie. Táto kombinácia je ako stvorená na studené zimné mesiace. Ešte stále sa totiž nájde množstvo výrobcov, ktorí vám k vyhrievaným sedadlám nanútia aj kožený poťah. Popravde nie je nič horšie, ako si v studenom aute sadnúť na studenú kožu. V prípade kombinácie, ktorú nájdete aj v Jette si však môžete byť istí, že látkové sedadlá začnú vyhrievať podstatne skôr, ako tie kožené.

Volkswagen Jetta

Spredu Golf, zozadu Passat

Modernizovaný interiér nového Volkswagenu Jetta

Potom ako som sa prestal rozplývať nad sedadlami som si všimol, že facelift priniesol okrem väčších tubusov na prístroje aj nový volant, ktorý poznáme z iných súčasných modelov značky. Na ňom nájdete ovládanie palubného počítača, multimediálneho systému a samozrejme aj tempomatu. Práve ovládanie tempomatu pôsobilo na mňa mierne zmätene. Na to, že už ho nenájdem na páčke pre ovládanie smeroviek som si už zvykol, ale často sa stalo, že som sa musel pozrieť na tlačidlo pre zapamätanie rýchlosti, alebo jej zrušenie. Nedokázal som to robiť intuitívne. Možno je to len vec zvyku. Pochvalu si však ovládanie zaslúži za detailné nastavenie rýchlosti. Tlačidlami Set a Res nastavujete rýchlosť jednotlivo. Tlačidlami so symbolom plus a mínus zas po desiatkach km/h. Je to rýchle a jednoduché. Na opačnej strane nájdete ovládanie palubného počítača. Testovaná Jetta bola vybavená ešte monochromatickým displejom palubného počítača, ale za príplatok môže mať tá vaša aj farebný displej, ktorý by môjmu technologickému srdcu lahodil viac.

Volkswagen Jetta

Nová Jetta má volant zo súčasných modelov

Volkswagen Jetta

Volkswagen Jetta

Na ovládanie tempomatu a palubného počítača si budete musieť zvyknúť

Jeho menu je však aj napriek tomu prehľadné a ak ste niekedy vlastnili auto z „koncernu“ budete hneď doma. Cez menu palubného počítača sa môžete okrem informácií o spotrebe, dojazde, počtu absolvovaných kilometrov a komfortných, či bezpečnostných nastavení dostať aj k ovládaniu telefónu. Telefonovanie na posledné čísla, zmeškané hovory, či priame vytáčanie čísla je extrémne jednoduché a prudko návykové. Pre vyhľadávanie však musíte siahnuť na dotykový displej. Nájdenie kontaktu je však rýchle a jediným problémom môže byť klávesnica. Prečo tu nie je QWERTY, alebo aspoň možnosť prepnutia rozloženia klávesnice? Samotný multimediálny systém v RCD 510 postačí väčšine vodičov. Ponúkne totiž dotykový displej, Bluetooth pripojenie, menič na 6 CD a kvalitou reprodukcie poteší takmer každého. Osobne by som však svoju Jettu vybavil modelom RNS 510, ktorý pridá aj navigáciu.

Volkswagen Jetta

Volkswagen Jetta

Na QWERTY klávesnici by bolo vyhľadávanie kontaktov rýchlejšie

Po stránke asistenčných systémov nebol testovaný model vybavený tým najlepším, čo v cenníku nájdete. Aj napriek tomu poteší, že už v sériovej výbave Highline nájdete systém štart stop, systém pre kontrolu únavy vodiča, alebo asistenta pre rozjazd do kopca. Ostatné položky nájdete v príplatkovej výbave. Ak asistentov ako je kontrola mŕtveho uhla, alebo komfort, ktorý prináša bezkľúčové otváranie a štartovanie nepotrebujete určite porozmýšľajte nad Bi-xenónovými svetlami s natáčaním do zákrut. Svietia skutočne vynikajúco a vďaka ich natáčaniu je nočná jazda doslova potešením. Tiež by som zvážil optický parkovací systém, nakoľko kamera, ktorú nájdete vo Volkswagenoch patrí k tomu najlepšiemu. Bohužiaľ v testovanej Jette som si musel vystačiť s parkovacími senzormi vpredu a vzadu. Vďaka vydarenej grafike je však parkovanie aj v tomto prípade potešením.

Volkswagen Jetta

Rovnaký kľúč používa Volkswagen niekoľko rokov, čas na zmenu?

Volkswagen Jetta

Volkswagen Jetta

Nad bi-xenónovými svetlami s natáčaním do zákrut určite porozmýšľajte

Čím ma však nová Jetta počas testu dostala úplne je motor. Dvojlitrový turbo diesel s výkonom 110 koní a 5-stupňovým manuálom nie je síce určený na športovú jazdu, ale na druhú stranu ho budete milovať vždy keď si na palubnom počítači pozriete spotrebu. Počas takmer 900 km, ktoré som za volantom Jetty strávil sa hodnota spotreby ustálila na 4,7 l/100km. Nie je to síce výrobcom proklamovaných 4,0 l/100km, ale aj tak je to vynikajúca hodnota. Reálny dojazd na jednu nádrž teda hravo presiahne tisíc kilometrov! Podotýkam, že motor v testovanom aute bol ešte surový. V momente keď som si novú Jettu preberal mal za sebou niečo menej ako 400 kilometrov.

Volkswagen Jetta

110 koňový diesel síce nepatrí k najvýkonnejším, ale za jeho spotrebu budete vďační

Nová Jetta je pre mňa veľkým prekvapením. Na veľmi dobré spracovanie a kvalitné materiály som sa spoliehal, ale priestor, pohodlie a najmä úsporný a kultivovaný motor ma presvedčili o tom, že ak by som sa rozhodoval o kompaktnom sedane, bola by práve Jetta jedným z hlavných kandidátov. Škoda však, že v cenníku okrem optického parkovacieho systému, systému pre kontrolu mŕtveho uhlu a kontrolu únavy vodiča toho veľa nenájdete.

Volkswagen Jetta

Cena modelu Volkswagen Jetta od 14 990 €

Cena testovaného modelu Volkswagen Jetta 2.0 Tdi Highline 24 281 €

 

priestranné rodinné auto, úsporný a kultivovaný motor, rýchle vyhrievanie sedadiel

málo asistenčných systémov v ponuke, systém ovládania palubného počítača a multimediálneho systému môže byť matúci

Foto: TECHBOX

Komentáre k článku