Mini Cooper SE – Najemotívnejšia električka

ZDROJ | Miloš Fusek | RevRats.sk

Dnes je akési moderné všetko nazývať SE. Máme tu iPhone SE, Apple Watch SE a už aj Mini Cooper SE. V tomto prípade však nejde o žiadnu Special Edition či skôr Social Edition ako v prípade Applu. SE jednoducho označuje, že ide o elektrifikovaný Mini Cooper S. Počkať, čo? Elektrický Cooper? Sa museli zblázniť, nie?

ZDROJ | Miloš Fusek | RevRats.sk

Nie, nemuseli. Výrobca totiž urobil zaujímavý kompromis a do obľúbeného Minička nacpal malú 28,9 kWh batériu, elektromotor s výkonom 184 koní, krútiacim momentom 270 Nm, zrýchlením 0 – 100 km/h za 7,3 sekundy a maximálkou 150 km/h. Vďaka tejto kombinácii sa teoretický dojazd podľa WLTP vyšplhal iba na 225 – 234 km, čo v realite zodpovedá cca 160 až 200 km, no hmotnosť sa ustálila na príjemných 1 365 kg. Vďaka tomu ostal Mini Cooper SE jazdne na úrovni svojho benzínového brata a Slovensko tak dostalo najemotívnejší elektromobil súčasnosti.

ZDROJ | Miloš Fusek | RevRats.sk

Nesrandujem. Aj keď oproti benziňáku pôsobí trošku hračkársky a ešte milšie, stále je to plnhodnotná Mini motokára, ktorá lieta tam, kam ju volantom pošlete. Nízky posed a ťažisko auta (vďaka nízko osadeným baterkám), okamžitá akcelerácia vďaka elektromotoru a slušná porcia výkonu z neho robí fun car, ktorý na poli elektromobilov prakticky zatiaľ nepozná konkurenta.

Dám vám však jednu radu – ak nechcete, aby sa k vám prikmotrila aj iná, negatívna emócia strachu, vymeňte osadené eko pneumatiky za niečo športovejšie, vďaka čomu budete môcť Mini oprieť v zákrutách plnou silou. S vypnutým ESP, v športovom režime je to totiž na sériovkách občas o hubu. Piskot je počuť aj pri prudšej akcelerácii vo vyššej rýchlosti, v zákrutách pri prudšom vytočení sa auto tiež cíti nekľudne. Všetko však vyriešia športovejšie zamerané pneumatiky. Potom to bude ten fun factor, ktorý ľudia hľadajú aj u benzínového S-ka.

Pozrite siSúboj absolútnych elektrických štýloviek – Honda e vs. MINI Cooper SE

ZDROJ | Miloš Fusek | RevRats.sk

Mini Cooper SE si však budú kvôli kratšiemu dojazdu užívať zrejme mladšie ročníky či manželky/priateľky, ktoré milujú štýl a nepotrebujú vysoký dojazd. Koniec koncov, stopäťdesiat až dvesto kilometrov väčšine mestských ľudí stačí pokojne aj na týždeň. No a dobiť to kedykoľvek v nákupáku bude už hračka.

ZDROJ | Miloš Fusek | RevRats.sk

O tom, že Mini Cooper SE je skôr mestskou elektromotokárou svedčia aj jeho rozmery či technologická výbava, ktorá počíta s bezdrôtovým CarPlay, kopou bezpečnostných asistentov, e-sound generátorom, štýlovým interiérom s ambientným podsvietením, ktoré hrá na city, ešte štýlovejšími zadnými svetlami imitujúcimi britskú vlajku, ale hlavne malým kufrom s kapacitou 211 litrov (max. 731 litrov pri sklopených sedačkách).

ZDROJ | Miloš Fusek | RevRats.sk

Čo na interiéri okrem iného veľmi oceňujem, je klasické ovládacie koliesko a tlačidlo na všetko dôležité, ako to poznáme z BMW. V mnohých autách sa to už vytráca a všetko sa ovláda len dotykovo, no pre rýchle nastavenie klimatizácie, spustenie obľúbenej hudby či vypnutie start-stop funkcie sa nechcem prehrabávať v menu. Ďalší bonusový bodík má Mini za štýlové prevedenie tlačidiel pod displejom, vďaka ktorým sa budete cítiť ako pilot pri štarte lietadla.

ZDROJ | Miloš Fusek | RevRats.sk
ZDROJ | Miloš Fusek | RevRats.sk

Aha, a ešte jedno číslo je podstatné a zabudol som ho menovať. Tým je cena. Za základnú výbavu „S” zaplatíte 32 950 eur (bez dotácie), čo je veľmi príjemná suma vzhľadom na Mini a vzhľadom na čiste elektrický pohon. Naše SE-čko však prišlo vo výbave „L” (nad ňou je už len „XL”), tá začína na 39 061 eur. Stále nie tak zlé, však?

ZDROJ | Miloš Fusek | RevRats.sk

Michal Krajčír (RevRats.sk)

Komentáre k článku