Suzuki Ignis Hybrid – Japonec so slušnou spotrebou, ktorý je stvorený do mesta

Japonec s nízkou spotrebou, kompaktnými rozmermi a štýlovým dizajnom, ktorý sa ideálne hodí do mesta. Nepoteší vás však kostrbatým infotainmentom či absenciou ochrany pri radení.

Naše hodnotenie

70%
0 100

Výhody

  • Nízka spotreba
  • Šikovné rozmery do mesta
  • Štýlový dizajn

Nevýhody

  • Prevodovka bez ochrany
  • Slabší výkon
  • Malý dojazd

Jednou vetou

Suzuki Ignis Hybrid je šikovné mestské autíčko, ktoré z radu bohatej konkurencie vytŕča najmä hybridným motorom.

Mnohé automobilky kvôli znižovaniu emisií ponúkajú hybridné verzie svojich automobilov. Výnimkou nie je ani prírastok z Japonska Suzuki Ignis Hybrid.

Suzuki Ignis je jedným z najpopulárnejších mestských vozidiel nielen vo svete, ale aj na Slovensku. Dodnes ho môžeme častokrát vidieť v uliciach Bratislavy ešte vo svojej ikonickej staršej verzii z rokov 2000 až 2008.

V roku 2016 Suzuki Ignis dostalo svoju novú verziu v podobe crossoveru. Tento rok dostal Ignis navyše nový facelift, ktorý dopĺňa hybridný motor. A práve s hybridným Ignisom sme mali tú česť stráviť jeden týždeň, kedy sme otestovali výhody tohto mestského vozidla.

Pozrite siMalá včelička pichá ostro! – Suzuki Swift Sport

Dizajn

Facelift sa Suzuki skutočne vydaril a novinka vyzerá ako zmenšená verzia populárnej Vitary. Hlavným dizajnovým prvkom je určite predná maska, ktorú má Suzuki spoločnú aj s inými modelmi zo svojho portfólia.

Charakteristické sú tiež tri pásy po oboch bokoch zadnej časti vozidla, ktoré sú typické pre celú druhú generáciu Suzuki Ignis. Potešia vás tiež čierne zliatinové disky a strešné lyžiny, ktoré sú súčasťou strednej a najvyššej výbavy vozidla. Za príplatok 700 € je tiež dvojfarebná kombinácia, ktorá ponúka čiernu strechu a metalízu. Nechýbajú rôzne farebné spracovania vrátane zaujímavých farebných kombinácií.

 

Majiteľov Suzuki Ignis Hybrid potešia LED svetlá, ktoré sú súčasťou všetkých troch stupňov výbavy – GL, GL+ aj GLX. Celkovo je dizajn vydarený aj keď neponúka žiadne výrazne zaujímavé prvky, čoho dôkazom je aj obyčajná zadná strana vozidla.

Veľkosť

Málokedy sa pozastavujeme v recenziách nad rozmermi, no Pri Suzuki Ignis Hybrid musíme, keďže základným pilierom sú malé rozmery, ktoré zabezpečia, že s Ignisom zaparkujete všade. Kompaktných 3,7 metrov sa ideálne hodí na pozdĺžne parkovanie v meste, kde ísť bežným sedanom nebýva vždy výhra.

Na druhej strane interiér vozidla je relatívne priestranný a pohodlne sa tu budú cítiť aj vyšší ľudia. Samozrejme nie je to auto na dlhé cesty na dovolenku pre štyroch dvojmetrových chlapov, no do mesta na krátke vzdialenosti pre rodiny s deťmi je Suzuki Ignis Hybrid ideálny.

Motor a prevodovka

Suzuki ponúka model Ignis Hybrid v štandardnej 1.2-litrovej verzii benzínového motora DualJet Hybrid s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Za príplatok 2 000 € je k dispozícii aj model s automatickou robotizovanou prevodovkou alebo model s pohonom všetkých štyroch kolies za rovnaký príplatok.

Práve motorizácia a prevodovka bola pre mňa pri Suzuki Ignis Hybrid najväčším sklamaním. Samozrejme, že som od 1.2-litrového motora nemohol očakávať takmer žiadne zrýchlenie, pri jazde mestom mi to ani nechýba, no pri jazde po diaľnici som musel držať plyn na podlahe, aby ma aspoň nepredbiehali ostatné autá.

Pri spomínanej prevodovke má zároveň úprimne povedané šokovalo, že nedisponuje ochranou pri zaraďovaní, čo pocítite najmä pri spiatočke, kedy vás zvuk pri nesprávnom zaradení spiatočky bude bolieť. Toto je však charakteristické pre Suzuki, a to ako pre modely Ignis a Swift, tak aj pre niektoré slabšie modely Vitary.

Pozrite siSuzuki Waku SPO – plug-in hybrid chce zaujať retro dizajnom

Spotreba

Hybridný pohon mal zabezpečiť nižšiu mieru emisií a zároveň nízku spotrebu. Systém Smart Hybrid Vehicle od Suzuki premieňa kinetickú energiu generovanú počas brzdenia na elektrickú a tú následne využíva zabudovaný elektromotor. Nejde tak o plug-in hybrid, pri ktorom musíte dobíjať cez nabíjacie stanice.

Pri jazde v meste sa tak v pohode dostanete na hodnotu 4,7 litra na 100 kilometrov. Dojazd vozidla na jednu nádrž je však slabých 500-600 kilometrov. Tankovať tak budete musieť relatívne často.

Čo sa týka samotného hybridného motora, ten budete cítiť najmä pri pustení plynu, kedy sa vám na tachometri objaví značka rekuperácie a kedy vám zároveň začne mierne stúpať dojazd.

Interiér a infotainment

V TECHBOX.sk na rozdiel od iných portálov, ktoré recenzujú autá, si potrpíme na technológie, ktoré vozidlo ponúka, či už ide o zábavu alebo bezpečnosť. Ignis napríklad disponuje vyhrievanými sedadlami, ktorých ovládanie nájdeme prekvapivo vedľa ručnej brzdy.

Suzuki Ignis ponúka bežný interiér, ktorému dominujú tvrdé plasty s pár chrómovými prvkami, ktoré nájdeme napríklad na parkovacej brzde. Štýlovo tiež pôsobí imitácia karbónu na výduchoch pre klimatizáciu, aj keď je to stále len imitácia.

Hlavným dizajnovým prvkom je však určite volant, ktorý v našej najvyššej výbave GLX ponúka kožený poťah. K dokonalosti mu chýba už len vyhrievanie na zimné mesiace aj keď počas augustových 35 stupňov mi táto funkcia absolútne nechýbala. Volant sa drží veľmi dobre a ovládacie prvky sú na správnom mieste. Nechýba ovládanie hlasitosti či možnosť zodvihnúť telefón.

Presuňme k samotnému infotainmentu, ktorý v najvyššej výbave ponúka SLDA audio systém s dotykovým displejom, ktorý je kameň úrazu tohto, ale aj iných Suzuki vozidiel. Napriek tomu, že dotykové displeje sú ponúkané ako prémiová výbava, ide väčšinou o lacnejší variant než mechanické ovládanie a zároveň o variant, ktorý je nebezpečnejší pre pozornosť. V tomto prípade to platí dvojnásobne, keďže displej reaguje trochu spomalene a ovládanie hlasitosti je taktiež dotykové.

Netreba tiež zabúdať na odtlačky prstov, ktorým sa na lesklom displeji nevyhnete. Po pár dňoch som preto využíval iba pridávanie hlasitosti cez volant.

Systém ponúka zabudovanú navigáciu a tiež možnosť pripojiť smartfón. Pokiaľ mi však niekto volal, mal som problém počuť druhú stranu a väčšinou som si musel hlasitosť reproduktoru nastaviť na najvyššiu úroveň, aby som vôbec niečo počul. Úplne o inom však bola podpora pre Apple CarPlay, ktorá ponúka plnohodnotné funkcie iPhonu na obrazovke systému vrátane telefonovania, počúvania hudby či podcastov a to všetko pri normálnej hlasitosti. Za príplatkový systém s navigáciou by som zbytočne nedoplácal. Keďže funguje Android Auto, aj Apple CarPlay, môžete využiť plnohodnotnú navigáciu v smartfóne, či už cez Google Mapy, Waze či Sygic.

Pod infotainmentom tiež nájdeme ovládaciu valcovú konzolu na ovládanie klimatizácie, ktorá ponúka klasické mechanické ovládanie cez dva typy lesklých a matných tlačidiel. Nájdeme tu tiež prípojku pre AUX a USB, kde si viete napojiť smartfón.

Pozrite siSuzuki Vitara ponúka exkluzívny interiér

Bezpečnosť

Základným prvkom bezpečnosti sú dve funkcie – senzor snímania držania v pruhoch a senzor upozornenia na kolíziu. Prvý menovaný funguje presne a na prístrojovej doske vám vždy ukáže, pokiaľ prejdete plnú čiaru. Druhý menovaný mi za jeden týždeň začal pípať aj v prípade, že k žiadnej kolízii nemalo dôjsť a systém nereagoval presne. Oba systémy sa dajú jednoducho vypnúť pri naštartovaní vozidla.

Suzuki Ignis Hybrid tiež ponúka bežné bezpečnostné asistenčné systémy ako ESP a ABS+EBD. Čo sa týka ostatných funkcií, poteší vás cúvacia kamera, no zvukové senzory tu chýbajú. Všetky systémy, ktoré nevyužívate, prípadne vás otravujú (start stop system) môžete samozrejme vypnúť. Na volante nájdeme ešte funkciu tempomatu a limitéru, no prekvapivo pri tempomate neukazuje nastavenú rýchlosť a musíte vychádzať z intuitívneho zobrazenia na tachometri. Takéto drobné chybičky a nedostatky znižujú naše hodnotenie vozidla.

Cena

Suzuki Ignis Hybrid začína na cene 11 320 €. V najvyššej výbave sa auto predáva za 13 790 €, prípadne 15 490 € pri pohone všetkých štyroch kolies. Cena začína na prijateľnej sume, no za 15 490 € by som osobne išiel do niečoho väčšieho, prípadne výkonnejšieho.

Na druhej strane Suzuki ponúka relatívne dobrú výbavu a klasické mechanické súčasti (ručná brzda, tachometer, klimatizácia), ktoré by pri dlhodobom používaní nemuseli byť náchylné na pokazenie. Pri infotainmente od Japoncov som čakal viac a radšej by som na systéme SLDA ušetril a išiel do klasickej výbavy bez dotykovej obrazovky.

Pozrite siSuzuki Swift je doslova kráľom v meste

Verdikt

Suzuki Ignis Hybrid je veľmi pohodlné auto, ktoré je ideálnym variantom do mesta. Vyzerá ako zmenšená verzia SUV, zmestí sa kdekoľvek a spotreba vás nezruinuje. Pokiaľ však často jazdíte mimo mesto, využívate diaľnice, potom vám odporúčam sa poobzerať po niečo inom. Suzuki Ignis Hybrid skrátka neponúka žiadnu výraznejšiu funkciu či extrémne nízku cenu, pre ktorú by ste sa mali pre toto malé mestské auto rozhodnúť. Konkurencia od Fiatu, Toyoty či dokonca Volkswagenu je navyše lacnejšia.

Na druhej strane pri Suzuki Ignis Hybrid získate priestranný interiér, pohodlnosť pri jazde, nízku spotrebu a tiež možnosť pohonu všetkých štyroch kolies. Na slovenskom trhu tak ide o jediné malé auto, ktoré ponúka pohon všetkých štyroch kolies v spojení s hybridným pohonom.

Japonci priniesli do Európy ideálny mestský crossover, ktorý ponúka nižšie emisie a ktorý sa ideálne hodí pre mladého človeka, ktorému nie je životné prostredie ukradnuté a ktorému sa stačí presúvať primárne v rámci mesta. Kým nebudú malé elektromobily lacnejšie než 15 000 €, potom je Suzuki Ignis Hybrid vhodnou alternatívou.

Komentáre k článku