Škoda Octavia 4 combi – Od každého len to najlepšie?

Octavia v novej generácii výrazne dospela. Vzhľadom pripomína väčší Superb, vo vnútri je dokonca ešte modernejšia. Nedostatky by ste hľadali ťažko, opäť to bude bestseller medzi firemnými, ale aj bežnými zákazníkmi.

Naše hodnotenie

91%
0 100

Výhody

  • asistenčné systémy a ich nastavenie
  • infotainment Columbus s originálnym ovládaním hlasitosti
  • Aplikácia Škoda Connect a možnosti pripojenia vrátane bezdrôtového Apple CarPlay
  • Simply clever prvky s USB-C v spätnom zrkadle
  • skvelá spotreba
  • kvalitný a moderný interiér

Nevýhody

  • hlasová asistentka Laura
  • rozoberajúci sa volant
  • dunivý "Octavia" zvuk v interiéri

Jednou vetou

Octavia 4 je jednoducho milým prekvapením a poteší aj najnáročnejšieho technologického fanúšika.

Škoda Octavia 4 do našej redakcie dorazila vo verzii combi. Nielen dobre vyzerá, ale je aj skutočne vydareným autom. Dizajn dospel, novinku na pohľad rozoznáte od predchádzajúcej generácie. Horšie bude rozlíšiť ju od modelu Superb, na ktorý sa teraz ponáša viac. Na rozdiel od faceliftovanej Octavie 3 sú predné svetlá opäť v jednom kuse. Vďaka Full LED Matrix technológii svieti Octavia bravúrne, pri odomknutí a uzamknutí sa navyše môžete tešiť na efektnú animáciu, ktorú si užijete najmä pri zadných svetlách.

Octavia 4 si akoby vzala to najlepšie, čo ponúkajú rôzni výrobcovia automobilov. To je dobre, dostanete tak v jednom balení pekný dizajn a množstvo technológií za pomerne priaznivú cenu. Áno, aj nová Octavia je o kúsok drahšia, ale výrazne lepšie vybavená. Testovaný kus vyšiel na 36 004 eur, pričom som mal k dispozícii najvýkonnejší 110 kW dieselový agregát s automatickou DSG prevodovkou a bohatou technologickou výbavou.

Začnem netradične spotrebou. Netradične preto, lebo tá nás v TECHBOX zaujíma najmenej, ak netestujeme hybridné, plug-in hybridné či elektrické automobily. Octavia si zaslúži pochvalu za úspornosť. S mojou ťažkou nohou som auto odovzdával po prejdení takmer 500 kilometrov so spotrebou na úrovni 4,9 l/100 km.

Jazdil som bez akéhokoľvek obmedzovania sa v meste i na diaľniciach. Je to vynikajúca hodnota, viem si predstaviť, že viete pri ekonomickejšom režime dosiahnuť dlhodobú spotrebu aj na úrovni 4 litrov. Už teraz som zvedavý, ako bude jazdiť plug-in hybridná verzia iV.

Pozrite siNová ŠKODA OCTAVIA šokuje interiérom i technológiami

 

Octavia 4 combi vás prekvapí aj veľkým batožinovým priestorom. 640 litrov je opäť niečo, čomu sa mnohí konkurenti nevedia v tomto segmente ani len priblížiť. Elektrická kolobežka sa vám v kufri stratí a rodina na dovolenku zoberie všetko, na čo si spomenie. Kufor je samozrejme možné mať s elektrickým otváraním, pričom sa vám bude páčiť aj nový kľúč, ktorý má dotykové tlačidlá a lesklý povrch. V tejto triede oceníte aj bezkľúčové otváranie všetkých štyroch dverí. V Škodovke sa dokonca kľúč po určitej dobe nečinnosti deaktivuje, aby ho nebolo možné načítať.

Ak by som chcel opísať množstvo tzv. Simply clever vychytávok, tak by ste čítali niekoľkostranový text. Spomeniem len dve najnovšie, a to prakticky ukrytú metličku vo dverách vodiča (na mieste, kde býva dáždnik) a až 5-ty USB-C konektor v kryte spätného zrkadla. Tu si ľahko pripojíte napríklad autokameru, nemusíte ťahať káble pod čalúnením. Interiér vás bude ohurovať od prvého nastúpenia.

Je moderný, priestranný a dobrý pocit budete mať z látkového čalúnenia na palubnej doske či z minimalistického ovládača Shift By Wire automatickej prevodovky.

Volant je dvojramenný s novými ovládacími prvkami. Praktické je, že ovládacie valčeky reagujú presne a nehrozí ich stlačenie omylom. Pred vami nájdete aj Virtual Cockpit, ktorý je štandardom. Má viacero režimov zobrazenia vrátane možnosti zobrazenia mapy nielen počas navigácie.

Úplne geniálne je vyriešené ovládanie hlasitosti dotykovou plochou pod displejom infotainmentu Columbus. Jednoduchým posunutím prsta zľava doprava po plôške zvyšujete hlasitosť, ide to aj krokovo ťukaním. Ovládanie je presné a známy otočný ovládač vám chýbať nebude.

Naopak hlasová asistentka Laura ma nepresvedčila. Slovenčina chýba a v češtine sme si vôbec nerozumeli. Zato kompletné menu multimediálneho systému si zaslúži pochvalu a mnohí by sa od Škody mohli učiť. Poteší vás prehľadná grafika a intuitívne ovládanie v štýle Android zariadení.

Napríklad nastavenie asistenčných systémov je hračkou, stačí si zobraziť pekne graficky spracovanú Octaviu a klikať na ikony okolo nej, viete presne čo a ako nastavujete. Tak je to s celým autom. Nestratíte sa.

Nechýba ani ambientné podsvietenie, zvoliť si môžete množstvo farieb. Prekvapí vás, čo všetko sa vám podsvieti a zmení, budete mať pocit, akoby ste sedeli v jednom z najnovších prémiových modelov.

Pridajte k tomu funkcie Škoda CONNECT a možnosť ovládania funkcií auta cez smartfón a zistíte, že v Škode Octavia nájdete takmer všetko, čo si dnes v aute môžete dopriať. Octavia 4 je jednoducho milým prekvapením a poteší aj najnáročnejšieho technologického fanúšika.

Rozhodne si pozrite aj našu videorecenziu Škoda Octavia 4 combi, kde sa o jednotlivých technológiách dozviete ešte viac.

Komentáre k článku