Prečo je Hyundai i30 kombi N Line+ skvelé auto pre rodinu?

V dobe SUV si stále viete kúpiť kvalitný kombík. Hyundai i30 kombi patrí k modelom, s ktorým pri rozhodovaní musíte rátať. Nielen dobre vyzerá, ale je aj plný moderných technológií, teraz navyše aj s mild-hybridnou technológiou pohonu.

Naše hodnotenie

91%
0 100

Výhody

  • priestranný a kvalitný interiér
  • vyladené asistenčné systémy
  • funkcie a možnosti infotainmentu vrátane online služieb
  • úspornejšia motorizácia aj vďaka mild-hybrid technológii

Nevýhody

  • od vodiča odklonený displej infotainmentu
  • "zastaralá" grafika infotainmentu, nudná hlavná obrazovka
  • málo využitý potenciál digitálneho prístrojového panela
  • chýba elektrické otváranie kufra

Jednou vetou

Hyundai i30 kombi N Line+ s motorizáciou 1,6 CRDi 48V 7 DCT je vynikajúce auto, ktoré nesklame žiadneho majiteľa a poteší každého otca rodiny - len som mal pocit, že chýbala väčšia emócia, napriek tomu, že všetko je dobré a nič zásadné Hyundai neopomenul.

Hyundai i30 veľmi netreba predstavovať. Aktuálna generácia je na trhu už nejaký ten rok a vďaka špeciálom ako je i30 N či i30 Fastback sa podľa nášho názoru zaradila k najvydarenejším modelom automobilky vôbec. Aj napriek SUV mánii a veľmi úspešnému modelu Tucson, je i30 na Slovensku stále najpredávanejším modelom automobilky. Prečo? Odpoveď na otázku nie je zložitá, je to jednoducho veľmi vydarené auto, ktoré splní požiadavky aj náročných európskych zákazníkov a pre rodinu je ako vyšité.

Nový facelift našťastie neuberá i30-ke na atraktivite, skôr naopak. Spredu je novinka dynamickejšia, svetlá štýlovejšie a vo výbave N Line sa môžete tešiť na množstvo športových prvkov, ktoré aj z verzie kombi robia atraktívne auto. Osobne sa mi páčia čierne lakované spätné zrkadlá, predný i zadný spojler a dokonca aj širšia maska chladiča s neprehliadnuteľným rebrovaním či nápisom N Line.

Veľké logo Hyundai ukrýva radar, vďaka ktorému sa môžete tešiť na skutočne funkčný adaptívny tempomat, ktorý pohodlne ovládate na volante. Hyundai si za jeho funkčnosť zaslúži obrovskú pochvalu, rovnako aj za systém aktívneho držania v jazdnom pruhu, ktorý patrí k tým lepším.

Systém nehádže auto medzi čiarami, ale krásne a citlivo vás drží v strede jazdného pruhu a to tak dlho, kým sa volantu nechytíte. Po výzve aby ste sa volantu dotkli sa nevypne, ako to býva na iných modeloch zvykom, čo vám v mnohých situáciách veľmi pomôže.

Nechýba ani automatizovaný systém riadenia tvz. inteligentný tempomat, kedy auto dokáže jazdiť „autonónmne“ teda bez vášho zásahu určitý čas. Sledovanie mŕtveho uhla je tiež k dispozícii, rovnako poteší sledovanie dopravných značiek. Tie však Hyundai i30 nevie preberať, rovnako sa jazda neprispôsobuje údajom z GPS navigácie, ako si už zvykáme u iných modelov aj v tejto kategórii automobilov.

Kufor má až 602 litrov, čo je vynikajúca hodnota aj vzhľadom na ukrytú batériu práve pod plátom kufra. V testovanej verzii mi však chýbalo elektrické otváranie kufra, pri cene so všetkými príplatkami na úrovni 28 530 €, by som už elektrický kufor očakával. V cenníku som pritom túto položku ani nenašiel, ale možno som zle pozrel, skúste pohľadať aj vy.

Ak sa vrátim k asistenčným systémom, tieto v praxi oceníte. Hyundai i30 kombi vás vie upozorniť na autá približujúce sa v priečnom smere pri cúvaní. Ak vyparkovávate z parkoviska a cúvate, systém akusticky upozorní na auto prichádzajúce z ľavej alebo pravej strany. Informáciu vidíte aj na displeji infotainmentu, pri obraze z cúvacej kamery. Verte mi, toto je mimoriadne praktická funkcia a oceníte ju nespočetne veľa krát.

Systém vás vie upozornitť aj na idúce auto ak otvárate dvere, čo je skvelé. V praxi ma však potešila iná „drobnosť“. Ak stojíte na križovatke a zapozeráte sa napríklad na okolie, no zelená na semafóre už svieti a auto pred vami sa pohlo, i30-ka vás akusticky (aj opticky na prístrojovom paneli) upozorní. Jednoducho všimnete si to, je to jemný, ale jednoznačne identifikovateľný tón, ktorý vás „prebudí“. Takto sa vždy pohnete včas a nebrzdíte premávku. Milé, praktické, denne využiteľné!

Interiér pôsobí na svoju triedu až luxusne. Nechýbajú sedadlá s koženým bočným vedením v športovom dizajne a s výraznými bočnicami. Sedadlo vodiča je elektrické aj s pamäťou. Mne sa páči, že sa vysúvajú aj sedáky, rovnako ako na mojom BMW X1, vďaka čomu si sadnete pohodlnejšie – teda ak ste vyšší človek. Mäkké sú plasty aj na vrchnej časti výplne dverí a všetko je pevné. Za kvalitu materiálov a spracovanie interiéru dávam veľký palec hore.

Poteší aj viditeľné červené prešívanie volantu či riadiacej páky automatickej prevodovky 7 DCT.  Napriek tomu, že všetko je tu urobené dobre, kvalitne, dokonca som mal k dispozícii čierny strop a nechýbal digitálny prístrojový panel či veľký 10,25″ displej infotainmentu, mal som pocit, že toto je už niečo „generačne zastaralé“. Rozmýšľam, čo mi chýbalo.

Pozrite siHyundai i30 Fastback – videli sme ako vzniká a jazdí bestseller

Ahá, osvetlenie. Osvetlený interiér je už dnes v autách samozrejmosťou, tu ho nedostanete a je to škoda. Ale ešte čosi je tu inak… prístrojový panel so 7-palcovým displejom je síce fajn, ale pripomína klasický hardvérový prístrojový panel. Neviete si tu zobraziť mapu, neviete sa viac vyhrať s grafikou a informáciami, jednoducho je to celé akési statické. Dobre urobené, ale nudné.

A najviac mi asi prekážal displej infotainmentu natočený na spolujazdca. Skúšali to aj iné automobilky, rýchlo od toho upustili, tu to stále máte. Nikdy som neprišiel na to, prečo by mal byť hlavný displej natočený smerom od vodiča, veď tu nepozeráte TV ani filmy, naopak, zobrazujete si tu navigáciu či nastavujete množstvo systémov resp. rádio, multimédiá a online služby. Nie je to praktické ani príjemné pre oči.

Navyše hlavná obrazovka zobrazuje iba čas, informáciu o počasí a výrez z mapy. Hmm, je to síce čisté, ale nie praktické. Zlaté widgety, kde na hlavnej obrazovke viete naraz vidieť rôzne informácie od mapových podkladov, cez multimédiá a ďalšie informácie. Áno, aj tu si môžete pri zobrazení jenotlivých funkcií rozdeliť obrazovku na 2 časti, ale to vás nezachráni.

A úprimne v roku 2020 nechcete vidieť ikony menu takto (pozri nižšie)!

Doslova akoby bol systém z minulého storočia, ale nie je! Je moderný a plný funkcií, ktoré sú dnes žiadúce. Nechýba Apple CarPlay, Android auto, online služby, dokonca možnosť pripojiť sa k autu cez aplikáciu vďaka BlueLink, tak prosím, prečo takýto vzhľad, keď na pozadí máme všetko, čo by ste chceli?

Je to možno vec vkusu, ale dnes je „IN“ skôr čistota, tenké písmo, jednoduchosť… žiadne 3D ikony. A už vôbec nie obtiahnuté písmo, čo vidíte napríklad pri názve rádiových staníc.

Tu musím priznať, že pôvodná generácia systému mi sadla viac. Pritom Hyundai ide s dobou, pod displejom nájdete dotykové tlačidlá, ktoré reagujú na prvú šupu. A nechal aj praktický hardvérový volič hlasitosti. Nechýbajú, ako som už spomínal, online služby s počasím, možnosoťu vyhľadania čerpacích staníc aj s cenami paliva či online vyhľadávanie v mapových podkladoch vrátane praktických dopravných informácií. Samozrejmosťou je aj bezdrôtové nabíjanie smartfónu.

Oceňujem dokonca i panel klimatizácie, ktorý zostal „po starom“ a nie je dotykový či prenesený do infotainmentu. Určite je to praktickejšie a pre množstvo ľudí príjemnejšie riešenie. A chváliť budem aj motorizáciu. Síce nemáte pod kapotou žihadlo, ale dieselový agretát 1,6 CRDi s výkonom 136 koní využíva 48V mild hybrid technológiu, vďaka čomu je i30-ka skutočne úsporným autom.

Pozrite siHyundai i30 Fastback má štýlu na rozdávanie

O tom, že v aute máte malú batériu s kapacitou 0,44 kWh ani nebudete tušiť. Na prístrojovom paneli si však môžete zobraziť tok energie, kedy vidíte „zásah“ batérie počas jazdy, prípadne jej nabíjanie rekuperáciou. Ak som kedysi o Hyundai motorizáciách hovoril, že nie sú veľmi úsporné, mení sa to výrazne k lepšiemu.

V elektrických modeloch patrí Hyundai k najlepším na trhu a prichádza to vďaka modernízácii aj tu. Kľudne viete jazdiť so spotrebou 4,5 l/100 km pri trasách okreskami. Ak pridáte aj diaľnice a mesto, nejakú tú zápchu, skončíte na úrovni okolo 5 litrov. Ja som počas testu prešiel cez 300 kilometrov s priemernou spotrebou 5,4 l/100 km. Na moju ťažkú nohu je to vynikajúca hodnota. Hyundai, bravó.

Hyundai i30 kombi N Line+ s motorizáciou 1,6 CRDi 48V 7 DCT je vynikajúce auto, ktoré nesklame žiadneho majiteľa a poteší každého otca rodiny. Moderné technológie, vynikajúce asistenčné systémy, kvalitný a priestranný interiér, ale i využiteľný infotainment či 5 ročná záruka bez obmedzenia kilometrov je kombinácia, ktorá stojí za zváženie. Len som mal akosi pocit, že chýbala väčšia emócia, napriek tomu, že všetko je dobré a nič zásadné Hyundai neopomenul.

Komentáre k článku