Peugeot e-208 – vyrobený na Slovensku, zrodený pre mesto

Peugeot e-208 nevznikal v rukách francúzskych inžinierov ako doplnok ku klasickým verziám modelu 208 so spaľovacím motorom. Je ich rovnocenným partnerom, ktorý prekvapuje svojou praktickosťou, špičkovým interiérom a množstvom technológií.

Súbežný vývoj plne elektrickej, benzínovej a dieselovej verzie toho istého modelu so sebou zvyčajne prináša isté kompromisy na jednej či druhej strane, zvyčajne na tej menej predávanej, elektrickej. Peugeot však nebral vývoj svojho mestského elektromobilu na ľahkú váhu a novinka rozhodne nepatrí na druhú koľaj. Už v základe totiž ponúka výbavu, za ktorú si zvyčajne v prípade iných elektromobilov musíte draho priplácať.

Ideálnym príkladom toho je podpora rýchleho nabíjania výkonom až do 100 kW, s ktorou vám bude stačiť na získanie 80 % stavu nabitia iba 30 minút pobytu na takejto verejnej nabíjačke. Viete si predstaviť lepší spôsob, ako zbúrať mýtus o nepraktickosti elektromobilov? My nie, no Peugeot v tom pokračuje ďalej, a tak model e-208 vybavil batériou s kapacitou 50 kWh, pri ktorej uvádza oficiálny dojazd až 340 kilometrov podľa metodiky WLTP.

Pri presune od laboratórnej metodiky do praxe je to už samozrejme trochu inak, no nie o veľa. Výrazne však záleží, na akých trasách sa s týmto modelom budete pohybovať. Stvorený bol totiž do mesta, kde vám teoreticky vystačí pri šetrnej jazde aj na zhruba 290 kilometrov na jedno nabitie.

Pri jazde po obchvatoch a diaľnici však už jeho spotreba rapídne stúpa a dojazd klesá pokojne aj na polovicu. Výsledkom nášho času stráveného s týmto modelom v typickej bratislavskej doprave zloženej z rýchlej jazdy po obchvatoch aj státím v kolónach bola priemerná spotreba 22,7 kWh/100 kilometrov. Skvelé do mesta, na dlhšie trasy už veľmi nie, ak popri nich práve nemáte rýchle 100 kW nabíjacie stanice.

Pozrite si7 postrehov z nového plug-in hybridu Mercedes-Benz GLA 250 e

Keď už hovoríme o jeho mestskom charaktere, pri aute tohto typu by ste možno čakali, že v jeho interiéri nájdete iba nevyhnutné minimum. Peugeot sa však s myšlienkou jednoduchého mestského „presúvadla“ neuspokojil, a tak interiér modelu e-208 patrí skôr do kategórie luxusných vozidiel.

Nami testovaný kúsok so sériovou výbavou GT nás za volantom privítal koženým interiérom s provokatívnym športovým prešívaním, ktoré na palubovke dopĺňa povrch s karbónovým vzorom.

Palubovka však nepatrí iba luxusu, ale aj technológiám, na čele ktorých stojí digitálny i-Cockpit 3D s priestorovým holografickým zobrazením údajov o vozidle vrátane navigácie, ktorému po pravici robí spoločnosť 10“ dotykový infotainment systém.

V rámci stredovej konzoly k nemu môžete cez USB-A port pripojiť smartfón, samozrejme s podporou platforiem Android Auto a Apple CarPlay, alebo si smartfón nechať jednoducho nabíjať cez susedný USB-C port, prípadne bezdrôtovú nabíjačku Qi ukrytú v elegantnom výklopnom priestore. Mimochodom, ďalšiu dvojicu USB-A portov pre nabíjanie prenosnej elektroniky má v tomto prípade k dispozícii aj posádka vzadu.

Pri tomto popise sa z nového Peugeotu e-208 črtá ideálny elektromobil pre mladých, ktorí zvyčajne brázdia práve mestské cesty a technológie sú pre nich alfou-omegou. Práve túto cieľovku nadchnú jazdné vlastnosti, ktoré elektrická dvestoosmička ponúka. Jazdiť s ňou totiž môžete vďaka prepínaču jazdných režimov v celkovo troch štýloch.

Pozrite siPeugeot 508 PSE ponúkne hybridný výkon 360 koní

Stredný režim Normal vám ponúkne svižný, no pomerne pokojný jazdný štýl vhodný pre väčšinu vodičov aj väčšinu situácií. V režime Eco si môžete za cenu obmedzenia výkonu a klimatizácie užívať ešte plynulejšie rozbiehanie, no a keď sa napokon budete mať chuť vyblázniť, v režime Sport vás elektromotor s výkonom 100 kW vystrelí z nuly na stovku za zhruba 8 sekúnd.

Bez ohľadu na výber jazdného štýlu na vás navyše Peugeot e-208 dá pozor vďaka celému radu asistenčných systémov, ktoré sa postarajú o automatické brzdenie, držanie v jazdnom pruhu pri použití adaptívneho tempomatu či sledovanie dopravných značiek. Ak sa navyše bojíte o pekný exteriér auta, k štandardnej zadnej parkovacej kamere si môžete prikúpiť Pack Park Assist, ktorého súčasťou je aj aktívny parkovací asistent pre pozdĺžne a kolmé parkovanie.

Peugeot e-208 je vďaka tejto výbave a kompaktným rozmerom radosť šoférovať aj pre vodičov, ktorí s elektromobilom zatiaľ nemali skúsenosť. V prípade modelu e-208 si výhody elektrickej jazdy naplno užijete najmä v meste bez kompromisov.

Recenzia bola pôvodne publikovaná v časopise TECHBOX zima 2020

Komentáre k článku