Nový Ford Kuga – vydarené SUV, ktoré však ľahko prehliadnete

Ford Kuga v najnovšej generácii som testoval hneď po väčšom Ford Edge. Musím sa priznať, že rozdiel to bol obrovský. Tak ako Edge pútal pozornosť, Kuga bol opačný extrém, nik si ho nevšímal. Môže to byť nudným, i keď v cenníku označeným ako špeciálnym Green Insinct lakom, určite by pomohla aj verzia ST line.

Každopádne testovaná verzia nebola ničím výnimočná, a to ani z pohľadu technológií na palube. O to viac ma prekvapila cena konkrétneho modelu, ktorá sa vyšplhala na 37 070 €, a to po odpočítaní uvádzacieho bonusu 4 000 €!

Dieselový agregát 2.0 TDCi Duratoq s výkonom 150 koní vám postačí, 6-stupňový automat už má svoje limity a zaostáva za konkurenčnými vyladenými 8-stupňovými prevodovkami.

Jazdné vlastnosti sú výborné, prekvapilo ma najmä dokonalé filtrovanie nerovností, jednoducho ideálne auto na slovenské cesty. Odhlučnenie interiéru by si vyslúžilo v známkovaní 1-ku.

Osobne ma potešilo vysoko výklopné veko kufra, kde si hlavu neudrie ani 2-metrový človek. Paráda. Rovnako pohon 4×4 patrí k najlepším na trhu, štvorkolka sa na rozdiel od konkurencie vypína len v momente, keď nie je potrebná.

Interiér nového Ford Kuga vás neprekvapí, inšpiráciu našiel vo Focuse, a tak nechýbajú „sci-fi“ krivky a utopený hlavný displej navigačného systému ICE 12 v strede palubnej dosky.

Interiér je typický pre súčasné modely Ford vrátane utopeného 8-palcového displeja navigačného systému, v tomto prípade vo verzii ICE 12. Systém SYNC 3 vítam, ten v redakcii chválime už od prvého vyskúšania.

Navigačný systém ICE 12 s 8-palcovým displejom ponúkne okrem Wi-Fi aj pripojenie Apple CarPlay či Android Auto.

Funkcie v menu sú rozumnejšie usporiadané, na hlavnej obrazovke môžete vidieť naraz informácie z navigácie, multimédií či pripojeného telefónu. Reakcie sú rýchle. Dokonca môžete pripojiť aj svoj iPhone cez Apple CarPlay či Android smartfón (síce po zložitejšom inštalovaní) cez Android Auto.

Výhodou je aj to, že panel klimatizácie je úplne oddelený od multimédií, a tak si klímu nenastavujete cez dotykový displej. Oceníte aj hlasové ovládanie, ktoré je skutočne vydarené a vyvolanie kontaktu hlasom je rýchlejšie, ako vyhľadávaním v systéme.

Nebol som však nadšený z umiestnenia displeja tak hlboko v palubnej doske, ťažšie som triafal položku Domov či menu v spodnej lište. Ešte viac ma sklamalo jemné naklonenie displeja smerom k spolujazdcovi. Našťastie to nie je taký extrém, ako v novej i30-ke.

Pri cene, ktorú som spomenul vyššie, som nemal k dispozícii žiadne asistenčné systémy okrem Safety Park 2 pre automatické pozdĺžne či priečne parkovanie. Minimálne by som uvítal systém núdzového brzdenia Active City Stop, alebo systém BLIS sledujúci mŕtvy uhol.

Sadu Driver Assistance si totiž musíte dokúpiť za 1 625 €, adaptívny tempomat zase za 855 €.

Prístrojový panel nie je digitálny, čo však nevadí. Poteší prehľadnými ukazovateľmi rýchlosti či otáčok a farebným displejom palubného počítača.

Ak vyslovene máte radi Ford, Kuga sa vám pravdepodobne zapáči. V ponuke konkurencie to však bude mať veľmi ťažké. Dnes, kedy je kvalita automobilov všeobecne na vysokej úrovni, rozhodujú skôr emócie a tu akosi chýbajú.

ZdrojČasopis TECHBOX 7-8/2017

Komentáre k článku