Nová Suzuki Vitara – láska na druhý pohľad

Ak by som si mal vybrať jedno auto, ktoré bolo pre mňa v roku 2016 najväčším prekvapením, určite by to bola nová Vitara. Na toto auto som sa až doposiaľ pozeral viac-menej cez prsty. Po spoločne strávenom týždni musím povedať, že už chápem, prečo ju ľudia tak milujú.

Interiér je síce jednoduchší, ale prehľadný a kvalitne spracovaný.

Radím sa ku skupine, ktorej sa ostré hrany v prípade novej Vitary skutočne páčia. Aj vďaka nim pôsobí mohutnejšie a dospelejšie. Už po prvých kilometroch si všimnete nízku hmotnosť novinky. Vďaka nej ponúkne naftová motorizácia s výkonom 120 koní a šesťstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou viac ako slušnú dynamiku.

Navyše malú hmotnosť oceníte aj v teréne, kde toho Vitara zvládne vďaka stálemu pohonu všetkých štyroch kolies dosť. Prepínač ponúka ovládanie pohonu v štyroch režimoch. Automatický, režim Lock pre zamknutie pomeru 50:50, športový režim a nakoniec režim pre jazdu v snehu. Na terén je teda Vitara pripravená viac ako dobre.

Sám som sa čudoval, ale ovládanie palubného počítača pomocou týchto páčok mi neprekážalo.

Rovnako dobre sa však cíti aj na asfalte, kde sa aj napriek vyššej stavbe zbytočne nenakláňa. Budúceho majiteľa poteší aj spotreba. V prípade štvorkolky s automatom je výsledok 5,4 l/100 km skutočne vynikajúci. Veľkú pochvalu si zaslúžia LED svetlá, ktoré svietia úžasne. Škoda, že Suzuki rovnakú technológiu nepoužilo aj v prípade diaľkových svetiel.

Na Vitare som si okrem veľmi dobrých jazdných výkonov zamiloval aj to, že všetko na nej funguje tak, ako by si používateľ predstavoval. Testovaný model bol napríklad vybavený aj adaptívnym tempomatom, ktorý pracuje dokonca lepšie, ako v mnohých prémiovkách.

Ovládanie pohonu všetkých kolies má na starosti tento malý ovládač pod voličom automatickej prevodovky.

Zbytočne agresívne nezrýchľuje, alebo nebrzdí, a dokonca automaticky predpokladá, že budete predbiehať. Interiér je síce jednoduchší, ale ponúkne dostatok priestoru a prehľadné usporiadanie. Jediným problémom môžu byť pomerne krátke sedáky. Inak však nájdete všetko na svojom mieste.

Multimediálny systém si zaslúži pochvalu, ale namiesto dotykových tlačidiel po stranách by sa hodili hardvérové.

Prekvapivo mi neprekážalo ani ovládanie palubného počítača pomocou paličky v prístrojovom paneli. Displej medzi dvojicou budíkov totiž zobrazuje všetky potrebné informácie. Ak by som chcel kritizovať, tak by som si na mušku zobral ovládanie multimediálneho systému. Je dotykové a to znamená, že sa budete do tlačidiel triafať ťažko.

Našťastie zmenu hlasitosti vykonáte pohodlne aj na volante. Prekvapenie však nastalo v momente, keď som k multimediálnemu systému pripojil svoj iPhone. Podporuje totiž Apple CarPlay a Android Auto. Navyše Siri môžete veľmi jednoducho ovládať priamo tlačidlom na volante, čo sa tiež tak často nevidí.

Displej na prístrojovom paneli zobrazuje prehľadne všetky potrebné informácie na jednom mieste.

Musím povedať, že Vitara ma dostala. Načo si kupovať veľké a drahé SUV, keď tento malý drobec zvládne to isté a technológie, ktoré sú v autách skutočne užitočné, má dotiahnuté do konca.

Novej Suzuki Vitara sme udelili ocenenie TIP REDAKCIE.

ZdrojČasopis TECHBOX 11/2016

Komentáre k článku