Mestský crossover VW T-Cross poteší najmä mladých

VW T-Cross je šikovný variabilný crossover do mesta. Ponúka štedrú porciu priestoru v interiéri, ktorý si naviac viete prispôsobiť na viacero spôsobov. Motorizácia je prispôsobená práve jazde v meste, vytknúť by sa dal tvrdší podvozok, no vo finále je jazda stále príjemná.

Naše hodnotenie

91%
0 100

Výhody

  • priestranný a variabilný interiér
  • aj pri nižšej výbave bohatá výbava asistenčných systémov
  • dizajnové balíčky a odvážne farby

Nevýhody

  • plasty s interiéri
  • tuhší podovzok

Jednou vetou

Ak si predstavím život surfera v Kalifornii, tak T-Cross je perfektná voľba. Odvážna ponuka farieb, priestranný interiér, pohodové mestské jazdenie, či mladícky šarm sú príjemný koktail, ktorý robí tento crossover atraktívnym.

Najmenší crossover z ponuky Volkswagenu, T-Cross, vychádza z obľúbeného Pola a ak by ste ho chceli zaradiť v rámci ponúkaných modelov automobilky našiel by si miesto medzi spomenutým Polom a T-Rocom. 

VW na rovinu priznali, že týmto crossoverom, ktorému sa nebojím dať prívlastok vyložene mestský, mieri najmä na mladých. Dôkazom sú odvážne farby, veľká variabilita priestoru a v neposlednom rade aj celkový pocit z jazdy. Mne sa na test ušiel VW T-Cross v nižšej výbave Life. Tá vyššia má označenie Style. V ponuke sú ďalej tri dizajnové balíčky a to konzervatívnejší Black, Bambus Garden alebo Energetic Orange, ak sa nebojíte ukázať, že máte radi štýl.

Nižšia trieda, napríklad, ponúka palubovú dosku s klasickými “budíkmi”, zatiaľ čo v Style je k dispozícii displej. Vyššia verzia sa tiež chváli lepším zvukom, bezkľúčovým odomykaním, či rôznymi interiérovými vychytávkami. 

Úprimne, ak nie ste vyložene náročný, nižšia výbava dokáže ponúknuť plnohodnotné uspokojenie. Palubná doska má medzi budíkmi menší displej, ktorý si obsahom viete prispôsobiť podľa vašich potrieb. 6,5-palcový farebný dotykový displej je v Life štandard a to je myslím, viac ako uspokojivé. Zobrazuje pekne, farby sú sýte, prekvapivo málo sa leskne a na dotyky reaguje bezchybne. Zapracovaný systém Car-Net s možnosťami Guide & Inform vám poskytne, priamo cez VW T-Cross, všetky potrebné a aktuálne informácie od počasia, cez aktuálne správy, až po záujmové body. Nechýba možnosť využiť Apple Car alebo Android Auto. Ak vám nevyhovuje ani jedno z týchto riešení, vyskúšať tiež môžete aplikáciu Connect App od Volkswagenu.

Keď už som pri infotainmente. Vodič a prísediaci majú k dispozícii dvojicu USB portov, čítačku SD kariet, CD mechaniku a Bluetooth so všetkými výhodami, ktoré ponúka. Bezdotykové nabíjanie smart zariadení je za príplatok. So smartfónom sa T-Cross spáruje bez zbytočných otázok a komplikácii. Osobne ma potešilo, že crossover nemal potrebu si do vlastnej pamäte sťahovať údaje z telefónu. 

Milovníci dobrého ozvučenia by sa zrejme prehrabali v iných ponukách, prípadne siahli po výbave Style, no ak počas jazdy počúvate prevažne rádio hudobná ponuka z Life vám bude bohate stačiť.

Pozrite siVolkswagen T-Cross má na to, aby vás prekvapil

Po prvom nasadnutí vás upúta priestor. Na to, že je T-Cross z kategórie tých najmenších crossoverov na trhu, je naozaj priestranný. Pocit pohodlia je tu zaručený, a aj počas dlhšej jazdy sa budete môcť za volantom trochu ponaťahovať bez toho, aby ste narážali rukami do interiéru. Vo výhľade nič nebráni vďaka vyššie posunutým sedadlám ako vpredu, tak vzadu. Zadná lavica sa dá naviac v pozdĺžnom smere posúvať o veľmi príjemných 14 centimetrov.  

V interiéri trochu zamrzia plasty, ktoré sú ako výplň dverí alebo palubová doska. Majú síce povrchovú úpravu, ktorú Volkswagen nazval Pineapple, no aj napriek tomu prvotný dojem nebude pripomínať nadšenie. Musím však povedať, že po pár dňoch jazdenia som si zvykol a prestal plasty riešiť. Dôležitejšie asi je, že nikde nič výrazne nevŕzga alebo nehrká.

3-ramenný volant má športové prevedenie, príjemne sedí do ruky a je plný rozumne rozmiestnených ovládacích prvkov. Aj keď som vo VW dlho nesedel, bez toho že by som sa musel dlhšie počas jazdy zamýšľať, som okamžite našiel všetko čo som práve potreboval. 

Vo verzii Life som mal celú plejádu bezpečnostných prvkov, na ktoré som navyknutý skôr z vyšších tried. Front Asist s rozpoznávaním kolízie s chodcom Pedestrian Recognition, systém núdzového zastavenia City Brake, systém zachovania jazdného pruhu alebo asistent rozjazdu do kopca je len rýchly výpočet zopár najzaujímavejších. T-Cross je v niektorých momentoch možno až trošku otravný, keď ide o bezpečnosť. Senzory monitorujúce okolie vozidla sa dokážu zblázniť počas parkovania už aj z vyššieho obrubníka. Asistent zachovania jazdného pruhu sa so mnou občasne snažil až pretláčať. Na druhej strane, krásne drží v jazdnom pruhu. V kombinácii s adoptívnym tempomatom, ten je do rýchlosti 210 km/h, bude tento crossover chvíľkami šoférovať za vás. 

Testovaný T-Cross mal pod kapotou motor s objemom 1,0 TSI a výkonom 85 kW, teda 115 koní, radil za mňa 7-stupňový automat DSG. Ak je vám motorizácia povedomá, tak pretože je to osvedčená kombinácia z VW Polo. Dôležitejšie sú však zrejme pocity z jazdy. Výkon motora je do mesta perfektný. V rámci intravilánu som nemal za týždeň vozenia sa ani raz pocit, že by T-Cross zaváhal. Nevyhnutné predchádzanie, vyštartovanie zo semafóru a ďalšie bežné situácie zvládal k spokojnosti. Spotreba sa po týždni jazdenia, prevažne v meste, zastavila na 6,3 l na 100 km. 

Vybrať sa s T-Crossom na výlet? Nuž, ak ste trpezlivý šofér pokojne sa vyberte aj na diaľnicu, či rýchlostnú cestu. Pri prebiehaní je však motorizácia už cítiť a dynamickú jazdu si radšej len predstavujte. Zhrniem to tak, že VW T-Cross je crossover do mesta, nie len rozmerom, ale aj motorizáciou. Dieselové verzie s 1,6-litovým objemom motora sa však dajú predobjenať. Pohon je len na prednú nápravu, inej variácie sa nedočkáme. 

T-Cross má pomerne tuhý podvozok. Samozrejme, na krásne vyasfaltovanej ceste, na ktorú zrejme konštruktéri celý čas mysleli, je jazda rozprávková. Ibaže slovenské cesty majú od prívlastku „krásne vyasfaltované“ celkom ďaleko. Lepšie už znie, že v zákrutách sedí dobre a rovnako dobré je odhlučnenie kolies.

Ak by ste sa s T-Crossom vybrali na dovolenku máte k dispozícii 385-litrový kufor s hlbším dvojitým dnom vďaka čomu ponúka viacero priehradiek na uloženie drobností. Ak posuniete zadné sedenie, objem batožinového priestoru sa zväčší na 455 litrov. Šikovnou vychatávkou je možnosť sklopiť operadlo spolujazdca. Vytvorí sa tak úložný priestor na celú dĺžku vozidla, kam sa bez akýchkoľvek problémov vojde dlhý náklad ako lyže alebo surf.

Volkswagen T-Cross je príjemný crossover, ktorý vás poteší v meste, na dlhšie cesty vyžaduje trpezlivejšieho vodiča. Priestrannosť interiéru je veľkorysá, rovnako ako asistenčné systémy či infotainment. A to aj napriek tomu, že som mal možnosť testovať nižšiu výbavu.

Komentáre k článku